Met trots presenteer ik u: World sea's zoo Buenos Aires. Het waterpark in Mimi deed het zo goed dat we geld genoeg hadden voor een tweede locatie. Daarom zijn we druk bezig aan een gloednieuw park in de hoofdstad van Argentinië.
Het eerste beeld van de zoo heeft veel weg van het park in Miami, maar is toch behoorlijk verschillend als je goed kijkt.
We gaan de hoek om, en zien het pad langs het eerste verblijf.
Het eerste verblijf is dat van de twee zeeotters die tot voorheen te zien waren in Miami.
Ons jongste, speelse vrouwtje, Florine...
En het iets oudere vrouwtje, Charlotte.
Een overzicht van het zeeotterverblijf.
Dan lopen we door, en zien we voor ons het volgende verblijf al liggen.
Dit is het verblijf voor onze groep van 5 rotsspringers, we hopen dat deze zodanig uitbreid dat we er ook een aantal naar Miami kunnen doen.
Onze groep.
En dit is het overzicht van het rotsspringerverblijf.
We zijn blij dat ook de tweede pinguinsoort uit de World Sea's organisatie het goed doen, en we hopen ook deze zoo snel uit te kunnen breiden tot een grote zoo.
Op bezoek in Miami: Orinocodolfijn (1V, 1M) - Eigendom van Dierenpark De Wonderen Pauwoog zoetwaterrog (1M) - Eigendom van Dierenpark De Wonderen Stormbandpinguin (1M) - Eigendom van Animal Plaza
Op bezoek in Buenos Aires: -
Op bezoek in een ander park: Europese otter (2V, 2M) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen Goudmakrelen (1V, 1M) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen
Added (22 Sep 2010, 14:39) --------------------------------------------- Tweede update van de World sea's zoo in Argentinië.
Het nieuwe verblijf is voor twee Caraibische lamantijnen. We hopen in Buenos Aires een tweede groep te kunnen starten, om zo volledige controle te hebben over de jonge dieren in inze organisatie.
Een foto van het verblijf.
En nog een overzichtsfoto.
Als we ons dan omdraaien komen we oog in oog te staan met het gloednieuwe project van de zoo: Het Hippo domain.
Dit gebouw bied niet alleen plaats aan nijlpaarden, maar er zullen ook een aantal andere diersoorten te zien zijn.
Op land, in het tot nu toe enige verblijf van het gebouw, zijn alleen een paar waterhoentjes te zien, nog geen nijlpaarden.
Een veel beter zicht heb je bij de bassinmuren.
Daar zien we nog net één van de twee nijlpaarden op het land klimmen.
Het water bij de nijlpaarden.
Mocht je geen geluk hebben met de nijlpaarden, kun je altijd nog genieten van de regenboogvisjes in het water.
De andere kant van het Hippo domain is niets meer dan een kaal grasveldje, maar hier komen straks waarschijnlijk onze twee nijlkrokodillen te zitten, die op dit moment nog in Florida zijn.
Achter de schermen: Apensneeuwhoen (1M) Europese otter (2M) Fuut (1V, 1M) Green terror (2V, 2M) Groene pauw (2V, 2M) Kluut (2V, 2M) Mekong reuzenmeerval (1V, 1M) Reuzenmurene (1M) Roze pelikaan (5V, 2M) Stekelrog (2V) Tuimelaar (3V)
Op bezoek in Miami: Groene zeeschildpad (1M) - Eigendom van La Farmy Stormbandpinguin (1M) - Eigendom van Animal Plaza
Op bezoek in Buenos Aires: -
Op bezoek in een ander park: Gouden leeuwaapje (3V, 2M) - Op bezoek in Antwerp wildlife centre Goudmakreel (1V, 1M) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen Groene leguaan (1V) - Op bezoek in Dierenpark de Wonderen
Ziet er goed uit. Zeker bij de nijlpaarden. Wel vind ik dat het gebouw wat aan de saaie standaard kant is kwa uiterlijk. Maar ook de lamantijnen zijn erg vet, je hebt namelijk een prachtig onderwater punt gecreeërd.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 228 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Ex-Moderator
Hoofd Dierenverzorging
Het lamantijnen verblijf is super, het ziet er heel mooi uit. ^^ Haha, toen ik het hippodomain zag moest ik denken aan die dierentuin in keulen. Daar hebben ze een 'hippodome', daar zitten ook nijlpaarden en (nijl?)krokodillen. Pokemon White team!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Ja, ik vind de verblijven super, en de vormen van je verblijven vind ik ook geweldig en inderdaad een mooi uitkijkpunt van de lamatijnen, maar dat vind ik toch prima altijd bij jou. De verblijven zijn ook prachtig gemaakt met veel groen. Je park is zeker nog niet open. Ga zo door en groetjes van laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 24 Prijzenkast:
0
Stagiaire
Ik vind je park erg mooi, mooie begroeide verblijven. De dieren hebben het er zeker naar hun zin. Alleen de pinguins zie je denk ik niet goed van zoon afstand, maar het verblijf is wel erg mooi.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Een geweldige dierentuin met dat binnenverblijf en echt geweldige vormen en veel groen in de verblijven. Ik vind jou dierentuin echt een superdierentuin, ben niet dol op vissendierentuinen maar deze zou ik echt bezoeken als deze bestond. Heerlijk gewoon!! Ga zo door en groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
Ex-Moderator
Hoofd Dierenverzorging
Het hippodomain is af, prachtig! En ja, het hippodome in keulen is fantastisch. Ook al heb je 2 waterzoo's, het begint echt niet te vervelen hoor. Ik geniet van de onderwaterzichten en de prachtige gebouwen. 1 ding, de bezoekers zien de kamsalamanders wel erg slecht. Ze zijn best klein, vooral in die vijver met zo'n kolossale meerval erbij. xD Naja geweldige update, ga zo door Errol. Pokemon White team!
Echt super mooi! Het gebouw is binnen mooi beplant. Het is inderdaad lastig kijken naar de kamsalamanders zo van bovenaf maar het verblijf ziet er wel mooi realistisch uit. Ik vind vooral het pelikanen verblijf echt mooi, zo alsof er een duin achter zit. Always look on the bright side of life!
Ex-Moderator
Hoofd Dierenverzorging
Leuke update, ik zie nog steeds dat je heel goed bent in het maken van kust verblijven. Ik vind het soms wel jammer dat het ondiep water bijvoorbeeld 'ineens' veranderd in diep water, en er staat best weinig beplanting rondom de verblijven. Maar de rest is top, vooral de verblijven! Ga zo door. Pokemon White team!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 344 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
ik vind dit echt heel mooi, normaal houd ik niet van sea life maar dit is echt een hele mooie zoo. het hippo domain is echt geweldig en ook je pelikanen hebben het goed