Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

GaiaZoo, Kerkrade
Lucy
Datum: Vrijdag, 27 Jan 2012, 13:30 | Bericht # 21   
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid
Prijzenkast: 0

Stagiaire

Wat voor bijzondere dieren zijn er dan?
Ik ben erg benieuwd!

Ik ben de tweelingzus van Jake
BerichtWat voor bijzondere dieren zijn er dan?
Ik ben erg benieuwd!

Bericht getypt door - Lucy
Toegevoegd op 27 Jan 2012 om 13:30
NielsG
Datum: Vrijdag, 27 Jan 2012, 13:49 | Bericht # 22   
NielsG 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 5

Member van het Seizoen
Directeur

@ Lucy, In het park zijn ruim 80 diersoorten aanwezig waaronder (in een alfabetisch overzicht) de: Afrikaanse leeuw, Afrikaanse wilde hond, Beverrat, Blauwkeelguan, Boshond, Boliviaanse doodshoofdaap, Bongo, Bucharahert, Canadese bever, Capibara, Chaco chacalaca (Ortalis canicollis), Chapmannzebra, cheeta, Dwergnijlpaard, Europese nerts, Europese oehoe, Europese ooievaar, Europese otter, Geelborstkapucijnaap, Gele boomeend, Gierparelhoen, Gouden leeuwaapje, Grijsvleugeltrompetvogel, Groene oropendola, Grootoorvos, Guirakoekoek, Helmparelhoen, Kaapse klipdas, Kerkuil, Koedoe, Koereiger, Korenwolf, Kuifmangabey, Kuiftinamoe, Kuifseriema, Leeuw, Laplanduil, Muskusos, Palmgier, Przewalskipaard, Raaf, Ransuil, Rendier, Rode eekhoorn, Rode ibis, Roodhalsgans, Roodhandtamarin, Roodschoudertaling, Rothschildgiraf, Roze lepelaar, Siberische lynx, Slingeraap, Sneeuwuil, Spaanse wolf, Springbok, Siamantsteur, Stokstaartje, Struisvogel, Veelvraat, Vosmangoest, Westelijke gorilla, Witgezichtoestitie, Witgezichtsaki, Witlippekari, Witte neushoorn, Wolaap, Zonneral, Zonparkiet en Zuid-Amerikaanse tapir.

Bericht@ Lucy, In het park zijn ruim 80 diersoorten aanwezig waaronder (in een alfabetisch overzicht) de: Afrikaanse leeuw, Afrikaanse wilde hond, Beverrat, Blauwkeelguan, Boshond, Boliviaanse doodshoofdaap, Bongo, Bucharahert, Canadese bever, Capibara, Chaco chacalaca (Ortalis canicollis), Chapmannzebra, cheeta, Dwergnijlpaard, Europese nerts, Europese oehoe, Europese ooievaar, Europese otter, Geelborstkapucijnaap, Gele boomeend, Gierparelhoen, Gouden leeuwaapje, Grijsvleugeltrompetvogel, Groene oropendola, Grootoorvos, Guirakoekoek, Helmparelhoen, Kaapse klipdas, Kerkuil, Koedoe, Koereiger, Korenwolf, Kuifmangabey, Kuiftinamoe, Kuifseriema, Leeuw, Laplanduil, Muskusos, Palmgier, Przewalskipaard, Raaf, Ransuil, Rendier, Rode eekhoorn, Rode ibis, Roodhalsgans, Roodhandtamarin, Roodschoudertaling, Rothschildgiraf, Roze lepelaar, Siberische lynx, Slingeraap, Sneeuwuil, Spaanse wolf, Springbok, Siamantsteur, Stokstaartje, Struisvogel, Veelvraat, Vosmangoest, Westelijke gorilla, Witgezichtoestitie, Witgezichtsaki, Witlippekari, Witte neushoorn, Wolaap, Zonneral, Zonparkiet en Zuid-Amerikaanse tapir.

Bericht getypt door - NielsG
Toegevoegd op 27 Jan 2012 om 13:49
hananas59
Datum: Vrijdag, 13 Apr 2012, 16:23 | Bericht # 23   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

super zoo ben er al 2 keer geweest en het blijft me verwonderen

Berichtsuper zoo ben er al 2 keer geweest en het blijft me verwonderen

Bericht getypt door - hananas59
Toegevoegd op 13 Apr 2012 om 16:23
jeffrey
Datum: Maandag, 28 Mei 2012, 20:36 | Bericht # 24   
ZTSF Gegevens

Curator

Ik ben er gisteren geweest, vind het echt een super dierentuin, je bent heel mooi dicht bij de dieren.

Always look on the bright side of life!
BerichtIk ben er gisteren geweest, vind het echt een super dierentuin, je bent heel mooi dicht bij de dieren.

Bericht getypt door - jeffrey
Toegevoegd op 28 Mei 2012 om 20:36
Cranberry
Datum: Dinsdag, 29 Mei 2012, 20:13 | Bericht # 25   
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid

Vrijwilliger

Naar deze dierentuin wil ik zeker nog een keer gaan :). Misschien dat ik deze zomervakantie wel.
BerichtNaar deze dierentuin wil ik zeker nog een keer gaan :). Misschien dat ik deze zomervakantie wel.

Bericht getypt door - Cranberry
Toegevoegd op 29 Mei 2012 om 20:13
Olaf2000
Datum: Donderdag, 14 Jun 2012, 08:03 | Bericht # 26   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

Dit lijkt me toch wel een hele leuke dierentuin. Jammer dat het zo ver rijden is voor mij, maar misschien kan ik mijn moeder in de zomervakantie strikken.

Blubblubvisjes zijn mijn beste vrienden =D
BerichtDit lijkt me toch wel een hele leuke dierentuin. Jammer dat het zo ver rijden is voor mij, maar misschien kan ik mijn moeder in de zomervakantie strikken.

Bericht getypt door - Olaf2000
Toegevoegd op 14 Jun 2012 om 08:03
Jeweetwelwie
Datum: Donderdag, 14 Jun 2012, 09:22 | Bericht # 27   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

Ik ga door de Remia actie in de vakantie hier een x heen. Ik ben er nog nooit geweest, dus ik ben wel benieuwd!

BerichtIk ga door de Remia actie in de vakantie hier een x heen. Ik ben er nog nooit geweest, dus ik ben wel benieuwd!

Bericht getypt door - Jeweetwelwie
Toegevoegd op 14 Jun 2012 om 09:22
carnotaurus
Datum: Woensdag, 26 Feb 2014, 20:42 | Bericht # 28   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Ben nu aan het plannen voor de volgende keer dat ik naar een zoo wat verder weg van huis ga,
maar vinden jullie Gaiazoo een goede optie?
van andere sites en personen heb ik dit meegekregen:

qua park:
+ mooie, ruime verblijven
+ nette dierentuin
+ moderne uitstraling
+ goed begroeiing, binnen en buiten verblijven
- weinig echt bijzondere verblijven
- toch wel duur
-/+ veel nagemaakte dieren

qua collectie
+ ook eens leuke huisdierrassen
+ veel inheemse vogels en eenden
+ paar toch wel bijzonder soorten (guan, lepelhond, puna ibis)
+ veel soorten aapjes! (en wie vindt die nou niet leuk!)
- 'voor de collectie hoef je niet te gaan'
- veel standaard dieren
- geen bijzonder uitgebreide collectie

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtBen nu aan het plannen voor de volgende keer dat ik naar een zoo wat verder weg van huis ga,
maar vinden jullie Gaiazoo een goede optie?
van andere sites en personen heb ik dit meegekregen:

qua park:
+ nette dierentuin
+ moderne uitstraling
- toch wel duur

qua collectie
- veel standaard dieren

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 26 Feb 2014 om 20:42
timo13
Datum: Maandag, 14 Apr 2014, 17:13 | Bericht # 29   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 4

Onderdirecteur

Quote carnotaurus ()
qua park:
+ nette dierentuin
+ moderne uitstraling
- toch wel duur

qua collectie
- veel standaard dieren

Hmmm... Ben zeer recent (lees vorige week :p) naar GaiaZoo geweest. Kan me deels vinden in de plus en mins maar toch niet volledig. De verblijven zijn inderdaad niet erg bijzonder maar wel erg goed gethematiseerd, vooral in het Afrika gedeelte stikt het van de kunstrots en Afrikaanse huisjes. Ook de Taiga vondt ik mooi gethematiseerd met nep-rots enzovoorts. Al met al dus niet bijzonder (het is maar wat je bijzonder vindt) maar wel erg mooi en netjes. Verder is/hoeft het park niet duur te zijn, bij GaiaZoo werken ze met een nieuw systeem waarmee het ticket per dag kan verschillen kwa prijs. Wij kwamen bijvoorbeeld voor 16 euro binnen, niet erg duur vindt ik! Ik raad je daarom ook aan om via internet tickets te bestellen. Verder valt de hoeveelheid nagemaakte dieren (reuze) mee. Alleen in het Taiga gebied kom je drie nagemaakte dieren tegen uit de oertijd en natuurlijk in het DinoDome (kinderspeelplaats). Je vergeet volgens mij nog het bijzonderste dier van GaiaZoo; De Veelvraat.

Mijn plus en min punten van de dag:
+ Mooi groen en natuurlijk (heuveltje op heuveltje af, veel beplanting enz.)
+ Nette verblijven + over het algemeen mooi gethematiseerd
+ Net park (wandelpaden schoon, prima horeca enz)
+ Het was zeer mooi weer :D
+ Mooie apencollectie (Gorilla's, Slingerapen, Wolapen, Witgezicht saki en nog veel meer)
+/- De collectie (aantal bijzonderheden maar vooral standaard dieren)
- Recente toevoegingen kwa verblijf (De nieuwe verblijven zijn minder spectaculair naar mijn mening (leeuwen, lynxen, boshond))
- Geen duidelijke route
- Het mist toch iets :p

Vooral dat laatste punt weet ik nog niet wat ik nou precies mis... Een grotere diersoort (Olifant, Beer,....Vul maar in), een spectaculair themagebied??? Ik weet het gewoon nog niet haha. Maar als je er nog niet bent geweest is GaiaZoo echt een "Must Go". Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt.

Bericht veranderd door: timo13 - Maandag, 14 Apr 2014, 17:14
Bericht
Quote carnotaurus ()
qua park:
+ nette dierentuin
+ moderne uitstraling
- toch wel duur

qua collectie
- veel standaard dieren

Hmmm... Ben zeer recent (lees vorige week :p) naar GaiaZoo geweest. Kan me deels vinden in de plus en mins maar toch niet volledig. De verblijven zijn inderdaad niet erg bijzonder maar wel erg goed gethematiseerd, vooral in het Afrika gedeelte stikt het van de kunstrots en Afrikaanse huisjes. Ook de Taiga vondt ik mooi gethematiseerd met nep-rots enzovoorts. Al met al dus niet bijzonder (het is maar wat je bijzonder vindt) maar wel erg mooi en netjes. Verder is/hoeft het park niet duur te zijn, bij GaiaZoo werken ze met een nieuw systeem waarmee het ticket per dag kan verschillen kwa prijs. Wij kwamen bijvoorbeeld voor 16 euro binnen, niet erg duur vindt ik! Ik raad je daarom ook aan om via internet tickets te bestellen. Verder valt de hoeveelheid nagemaakte dieren (reuze) mee. Alleen in het Taiga gebied kom je drie nagemaakte dieren tegen uit de oertijd en natuurlijk in het DinoDome (kinderspeelplaats). Je vergeet volgens mij nog het bijzonderste dier van GaiaZoo; De Veelvraat.

Mijn plus en min punten van de dag:
+ Mooi groen en natuurlijk (heuveltje op heuveltje af, veel beplanting enz.)
+ Nette verblijven + over het algemeen mooi gethematiseerd
+ Net park (wandelpaden schoon, prima horeca enz)
+ Het was zeer mooi weer :D
+ Mooie apencollectie (Gorilla's, Slingerapen, Wolapen, Witgezicht saki en nog veel meer)
+/- De collectie (aantal bijzonderheden maar vooral standaard dieren)
- Recente toevoegingen kwa verblijf (De nieuwe verblijven zijn minder spectaculair naar mijn mening (leeuwen, lynxen, boshond))
- Geen duidelijke route
- Het mist toch iets :p

Vooral dat laatste punt weet ik nog niet wat ik nou precies mis... Een grotere diersoort (Olifant, Beer,....Vul maar in), een spectaculair themagebied??? Ik weet het gewoon nog niet haha. Maar als je er nog niet bent geweest is GaiaZoo echt een "Must Go". Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt.

Bericht getypt door - timo13
Toegevoegd op 14 Apr 2014 om 17:13
carnotaurus
Datum: Dinsdag, 15 Apr 2014, 19:29 | Bericht # 30   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

timo13, Bedankt voor de info!
Ik ga misschien in de zomervakantie, omdat dit tripje is uitgesteld (ga binnenkort naar Artis).
Maar dat het een hele nette dierentuin is had ik al begrepen.
Je moet als liefhebber toch wat verder kijken dan alleen het zien van exoten.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Berichttimo13, Bedankt voor de info!
Ik ga misschien in de zomervakantie, omdat dit tripje is uitgesteld (ga binnenkort naar Artis).
Maar dat het een hele nette dierentuin is had ik al begrepen.
Je moet als liefhebber toch wat verder kijken dan alleen het zien van exoten.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 15 Apr 2014 om 19:29
Search:

Hosted by uCoz