Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Algemeen Dierentuin nieuws
timo13
Datum: Dinsdag, 12 Maa 2013, 20:42 | Bericht # 121   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 4

Onderdirecteur

In Dierenpark Zie-Zoo (Volkel) zullen na de wintersluiting (die nog duurt tot 14 April) Nevelpanters te zien zijn!!
Daarmee zijn ze de enige in de BeNeLux met deze diersoort!!
Dierenpark Zie-Zoo heeft laatst hun dierentuin vergunning binnengehaald en zal vanaf 14 April dagelijks open zijn.

BerichtIn Dierenpark Zie-Zoo (Volkel) zullen na de wintersluiting (die nog duurt tot 14 April) Nevelpanters te zien zijn!!
Daarmee zijn ze de enige in de BeNeLux met deze diersoort!!
Dierenpark Zie-Zoo heeft laatst hun dierentuin vergunning binnengehaald en zal vanaf 14 April dagelijks open zijn.

Bericht getypt door - timo13
Toegevoegd op 12 Maa 2013 om 20:42
Jeweetwelwie
Datum: Donderdag, 02 Mei 2013, 13:03 | Bericht # 122   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

In de dierentuin van tokio zijn vier zeldzame witte welpen geboren.
Er zijn naar schatting nog maar 200 witte tijgers in de wereld.

Bekijk hier een filmpje:

Film Tokio

BerichtIn de dierentuin van tokio zijn vier zeldzame witte welpen geboren.
Er zijn naar schatting nog maar 200 witte tijgers in de wereld.

Bekijk hier een filmpje:

Film Tokio

Bericht getypt door - Jeweetwelwie
Toegevoegd op 02 Mei 2013 om 13:03
jeffrey
Datum: Dinsdag, 27 Jan 2015, 10:04 | Bericht # 123   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Curator

Drie dierentuinen failliet, medewerkers staan op straat

De rechtbank heeft gisteren drie dierentuinen in Overloon, Epe en Leeuwarden failliet verklaard. Het personeel kreeg niet meer betaald, er was alleen nog geld voor dierenvoer.
Bij het 20 jaar oude Dierenpark Wissel in Epe, bij Zoo Parc Overloon en bij Aqua Zoo in Leeuwarden zijn zestig mensen in dienst. Zij zijn gisteren ontslagen. Curator Gunning zegt dat de dierentuinen 'door omstandigheden' in financiele problemen zijn gekomen waardoor moederbedrijf Zodiac Zoo's geen andere keuze had dan het eigen faillissement aan te vragen. Het salaris van het personeel kon niet meer worden betaald. Door het faillissement neemt het UWV de salarisbetaling over. Gisteren openden de drie dierentuinen nog gewoon de deuren. Het is niet bekend of dat zo blijft. De dierenverzorgers blijven in ieder geval aan het werk tot er meer duidelijk is. Volgens de curator heeft hij al gesprekken met overnamekandidaten.

De drie dierentuinen hebben vele honderden vooral kleinere dieren. In de Wissel bijvoorbeeld dwergzijde-apen en boomkangoeroe's. Aqua Zoo is bekend om de waterdieren zoals zeehonden en pinguïns. Overloon is de grootste van de drie en biedt ruimte aan grotere dieren als dwergnijlpaarden, kamelen en rendieren.

Het faillissement komt niet onverwacht in de dierentuinwereld, vertelt een voormalig werknemer. ,,Er waren al jaren financiële problemen. Leveranciers wilden alleen leveren als vooraf werd betaald. Dan reed je weer met een bestelwagentje dierenvoer van de ene dierentuin naar de andere.'' Huisbankier Rabobank zou nog enkele miljoenen tegoed hebben van moederbedrijf Zodiac Zoo's. Pogingen met hulp van andere financiers de dierentuinen te redden zijn mislukt. Te snel groeienVoorzitter Walter Getreuer van koepelorganisatie voor kleine dierentuinen Dier en Park zegt dat Zodiac Zoo's te snel wilde groeien, waardoor er geen geld was om te investeren. ,,Andere kleine dierentuinen doen het juist goed, maar je moet wel investeren in speeltoestellen voor kleine kinderen. Dat is je markt. Gezinnen met kleine kinderen die voor een kleinere prijs naar een kleinere dierentuin gaan. ''

Hoe nijpend het geldtekort was blijkt wel uit het feit dat Zodiac Zoo's in 2012 werd geschrapt als lid van de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen, waarbij vooral de grotere bedrijven zijn aangesloten. Zodiac had geen geld meer om de contributie te betalen. Volgens voorzitter Marc Damen van de NVD is er contact geweest met de curator. ,,Het dierenwelzijn staat bij ons voorop. Als een doorstart niet mogelijk is nemen wij of dierentuinen in ons Europese netwerk, dat zijn 300 dierentuinen, de dieren over.''
(Bron: AD)

Always look on the bright side of life!
BerichtDrie dierentuinen failliet, medewerkers staan op straat

De rechtbank heeft gisteren drie dierentuinen in Overloon, Epe en Leeuwarden failliet verklaard. Het personeel kreeg niet meer betaald, er was alleen nog geld voor dierenvoer.
Bij het 20 jaar oude Dierenpark Wissel in Epe, bij Zoo Parc Overloon en bij Aqua Zoo in Leeuwarden zijn zestig mensen in dienst. Zij zijn gisteren ontslagen. Curator Gunning zegt dat de dierentuinen 'door omstandigheden' in financiele problemen zijn gekomen waardoor moederbedrijf Zodiac Zoo's geen andere keuze had dan het eigen faillissement aan te vragen. Het salaris van het personeel kon niet meer worden betaald. Door het faillissement neemt het UWV de salarisbetaling over. Gisteren openden de drie dierentuinen nog gewoon de deuren. Het is niet bekend of dat zo blijft. De dierenverzorgers blijven in ieder geval aan het werk tot er meer duidelijk is. Volgens de curator heeft hij al gesprekken met overnamekandidaten.

De drie dierentuinen hebben vele honderden vooral kleinere dieren. In de Wissel bijvoorbeeld dwergzijde-apen en boomkangoeroe's. Aqua Zoo is bekend om de waterdieren zoals zeehonden en pinguïns. Overloon is de grootste van de drie en biedt ruimte aan grotere dieren als dwergnijlpaarden, kamelen en rendieren.

Het faillissement komt niet onverwacht in de dierentuinwereld, vertelt een voormalig werknemer. ,,Er waren al jaren financiële problemen. Leveranciers wilden alleen leveren als vooraf werd betaald. Dan reed je weer met een bestelwagentje dierenvoer van de ene dierentuin naar de andere.'' Huisbankier Rabobank zou nog enkele miljoenen tegoed hebben van moederbedrijf Zodiac Zoo's. Pogingen met hulp van andere financiers de dierentuinen te redden zijn mislukt. Te snel groeienVoorzitter Walter Getreuer van koepelorganisatie voor kleine dierentuinen Dier en Park zegt dat Zodiac Zoo's te snel wilde groeien, waardoor er geen geld was om te investeren. ,,Andere kleine dierentuinen doen het juist goed, maar je moet wel investeren in speeltoestellen voor kleine kinderen. Dat is je markt. Gezinnen met kleine kinderen die voor een kleinere prijs naar een kleinere dierentuin gaan. ''

Hoe nijpend het geldtekort was blijkt wel uit het feit dat Zodiac Zoo's in 2012 werd geschrapt als lid van de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen, waarbij vooral de grotere bedrijven zijn aangesloten. Zodiac had geen geld meer om de contributie te betalen. Volgens voorzitter Marc Damen van de NVD is er contact geweest met de curator. ,,Het dierenwelzijn staat bij ons voorop. Als een doorstart niet mogelijk is nemen wij of dierentuinen in ons Europese netwerk, dat zijn 300 dierentuinen, de dieren over.''
(Bron: AD)

Bericht getypt door - jeffrey
Toegevoegd op 27 Jan 2015 om 10:04
carnotaurus
Datum: Dinsdag, 27 Jan 2015, 17:23 | Bericht # 124   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Ik had het al gehoord. Er klopte al langer iets niet met die parken.
Heel veel van hun plannen zijn nooit gerealiseerd en uiteindelijk naar de prullenbak verwezen.
Maar toch is het wel jammer. Ik hoop eigenlijk op een doorstart.
(zo niet, laten we hopen dat dat kleine dierenparkje in volkel de boomkangoeroe, zilveroeistities, muismaki's en reuzenmiereneters overneemt!)

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtIk had het al gehoord. Er klopte al langer iets niet met die parken.
Heel veel van hun plannen zijn nooit gerealiseerd en uiteindelijk naar de prullenbak verwezen.
Maar toch is het wel jammer. Ik hoop eigenlijk op een doorstart.
(zo niet, laten we hopen dat dat kleine dierenparkje in volkel de boomkangoeroe, zilveroeistities, muismaki's en reuzenmiereneters overneemt!)

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 27 Jan 2015 om 17:23
ZooZa
Datum: Donderdag, 19 Feb 2015, 20:34 | Bericht # 125   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 4

Curator

er is voor zover ik weet nu een koper gevonden, hopelijk kunnen de dieren nu weer eten  ^_^ en wij weer naar binnen

Berichter is voor zover ik weet nu een koper gevonden, hopelijk kunnen de dieren nu weer eten  ^_^ en wij weer naar binnen

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 19 Feb 2015 om 20:34
carnotaurus
Datum: Donderdag, 19 Feb 2015, 20:46 | Bericht # 126   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

ZooZa, yep! Libema, die ook SBB en Dierenrijk bezit.
Ze gaan wel Wissel sluiten, per direct.

BerichtZooZa, yep! Libema, die ook SBB en Dierenrijk bezit.
Ze gaan wel Wissel sluiten, per direct.

Toegevoegd op 19 Feb 2015 om 20:46
ZooZa
Datum: Vrijdag, 20 Feb 2015, 19:44 | Bericht # 127   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

@ carnotaurus, he, das wel jammer, ik ben er nooit geweest, maar Overloon was wel heel mooi en de soorten waren ook geweldig daar!
gelukkig is het opgelost!

Bericht@ carnotaurus, he, das wel jammer, ik ben er nooit geweest, maar Overloon was wel heel mooi en de soorten waren ook geweldig daar!
gelukkig is het opgelost!

Toegevoegd op 20 Feb 2015 om 19:44
carnotaurus
Datum: Zondag, 22 Feb 2015, 10:06 | Bericht # 128   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Tja, Libema zorgt er ook voor dat SBB en Dierenrijk goed draaien, dus misschien lukt het ook wel met Overloon en Aqua.
Ze maken hopelijk, in tegenstelling tot Zodiac, misschien wél hun plannen waar.
Als zodiac alles had gedaan wat ze wilden, zaten er koala's, leeuwen en een hele hoop savannebeesten in Overloon.
Maar goed, Libema had misschien wel wat geld over nu de vergroting van Dierenrijk niet doorgaat.

BerichtTja, Libema zorgt er ook voor dat SBB en Dierenrijk goed draaien, dus misschien lukt het ook wel met Overloon en Aqua.
Ze maken hopelijk, in tegenstelling tot Zodiac, misschien wél hun plannen waar.
Als zodiac alles had gedaan wat ze wilden, zaten er koala's, leeuwen en een hele hoop savannebeesten in Overloon.
Maar goed, Libema had misschien wel wat geld over nu de vergroting van Dierenrijk niet doorgaat.

Toegevoegd op 22 Feb 2015 om 10:06
jeffrey
Datum: Dinsdag, 07 Apr 2015, 19:30 | Bericht # 129   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Curator

Triest nieuws uit Noorwegen.

Artikel Daily Mail

Always look on the bright side of life!
BerichtTriest nieuws uit Noorwegen.

Artikel Daily Mail

Bericht getypt door - jeffrey
Toegevoegd op 07 Apr 2015 om 19:30
ZooZa
Datum: Woensdag, 08 Apr 2015, 11:25 | Bericht # 130   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

Quote jeffrey ()
Triest nieuws uit Noorwegen. Artikel Daily Mail

ik las het in de krant ja, heftig zeg, weet niet precies de oorzaak maar iets van dat hij vast zat, toch?

Bericht
Quote jeffrey ()
Triest nieuws uit Noorwegen. Artikel Daily Mail

ik las het in de krant ja, heftig zeg, weet niet precies de oorzaak maar iets van dat hij vast zat, toch?

Toegevoegd op 08 Apr 2015 om 11:25
Search:

Hosted by uCoz