ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 50 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
@ NielsGuchelaar, Bedank voor je reactie ik denk dat er morgen of dinsdag foto's worden gemaakt en er dan een update komt van de vier verblijven.
Added (23 Jan 2012, 19:27) --------------------------------------------- UPDATE!!!!!!!!!!
Van de vier foto's is nu een grote update. Het was niet makkelijk om aan 50 vleerhonden te komen we konden ze niet van een andere dierentuin in Europa krijgen dus we gingen naar Afrika waar ze een vleerhonden kwekerij hebben we mochten er daar 50 vleerhonden meenemen heel aardig dus maar wel voor wat geld. Tijdens de rit is alles goed gegaan alleen een vleerhond had iets aan zijn vleugel meer hier over bij de dierenarts. We hebben 6 Gemsbokken gekregen van Londen Zoo een van de Gemsbokken had net naar haar aankomst een kleintje gekregen dus een hele verassing meer bij de dierenarts. Nou laten we beginnen. We hebben nog geen ingang gemaakt daar moeten jullie dus nog even op wachten.
We komen bij het verblijf van onze panda's . Toen we begonnen met onze Zoo was een dierentuin in Duitsland zo vriendelijk ons twee kleine panda's te geven
Overzicht
We gaan naar het volgende verblijf.
Hier zitten ..........Gemsbokken
Hier is de kinderhoek hier zitten de de kleine Gemsbokken nu nog maar een maar er komt meer.
We gaan terug naar de Fretkatten.
We hebben er een kunnen vinden ze zitten goed verstopt
De gewonde vleerhond had een ontsteking in zijn vleugel we hebben er een soort van zalf opgesmeert wat elke middag erop moet dus we houden hem even apart het is te hopen dat als hij terug mag geaccepteerd wordt door de groep zo niet dan gaat hij naar een andere dierentuin.
Alle dieren hebben een chip gehad bij de gemsbokken ging dat niet zo makkelijk ze sprongen wild in het rond toen hebben we ze een verdoving gegeven en ook gelijk bloed afgenomen.
De geboorte van de kleine gems was een enorme verassing het ging zonder fouten . Met moeder en zoon gaat het nu erg goed . Alleen toen hij net geboren was begon moeder opgewonden heen en weer te springen maar gelukkig niet op het jong.
Onze Kleine Panda Xingfu wil niet drinken we hebben de dierenarts erbij gehaald en die heeft hem onderzocht er schijnt dat er een soort steen in zijn keel zit me hebben hem eruit gehaald en Xingfu voelt zich een stuk beter en ging meteen wat drinken . Toen hij terug was was Kaixing erg blij om Xingfu weer te zien
Ik hoop dat jullie de grote update leuk vonden
Jesse
Bericht veranderd door: jesse2000 - Maandag, 23 Jan 2012, 20:51
Datum: Woensdag, 25 Jan 2012, 19:28 | Bericht # 64
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 50 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
Kaixing krijg over 2 maanden een kleintje dus een hele grote aanwinst voor Bristol Zoo
Added (24 Jan 2012, 16:10) --------------------------------------------- Onze gemsbokken hadden net een soort ruzie ze waren gevaarlijk met hun hoorns aan het vechten gelukkig niemand gewond
Added (25 Jan 2012, 18:28) --------------------------------------------- UPDATE!!!!!!!!
Jahooooooooor daar zijn we weer met een kersverse update.
Onze rode Panda's zijn helaas weg. Maar we hebben super veel geld er voor terug gekregen. Een deel van het geld hebben we uitgegeven aan Rode en gewone Vari's Dit was eerst verblijf En nu De vari's waren niet zo blij met Dr.Hucher meer bij de dierenarts Hier een vari
Binnenverblijf Verblijf Overzicht Hoe komen we nou aan die Vari's?
D=Dircteur Chis Wooder VH=Vari Handelaar Alex Dummer
D: Kunnen we bij jullie wat Vari's kopen Vh: We hebben nog heel veel vari's, ja dus D: Oke, We willen graag 5 Rode en 5 gewone kan dat? Vh : Is goed wanneer komt u ze halen D:Vanmiddag si dat goed Vh: Prima ze zijn een beetje druk D:oke niet zo erg dag tot straks Vh : o wacht! D:oke Vh :Is het goed als we ze komen brengen we moeten toch ergens anders heen in Bristol D: Nog beter
Maar onderweg naar Bristol waren de Vari's een beetje wild en hebben ze de hele wagen waarin ze vervoert werden op zijn kop gezet. Bij de dierarts waren ze ook heel wild wilder dan dat de Vari Handelaar had gezegt we hebben ze een verdoving gegeven en ze zijn nu mooi rustig We zijn bezig met een supergroote vogel volière met heel veel soorten vogels we hebben samen met Chester Zoo een fokprogramma opgericht Cester Zoo heeft de grootste vogel volière van Engeland.
Er zijn 5 Gemsbokken geboren heel veel dus. Als ze groot zijn gaan ze naar nadere dierentuinen voor een fokprgramma
Eigenlijk hadden er 6 kleintjes geboren moeten worden maar eentje werd door zijn moeder verstoten en overleed vlak daarna. De moeder had een tweeling gekregen dus we zijn blij dat alle gemsbokken nu moeders zijn.
Onze Panda's hadden we graag willen houden maar een Spaanse dierentuin wou ze heel graag hebben voor hun Aziatische deel van hun dierentuin.
Jesse
Bericht veranderd door: jesse2000 - Dinsdag, 24 Jan 2012, 17:09
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 310 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Curator
Heb ik nog niet gepost in dit topic Sorry!~
Ik moet zeggen dat je gigantisch veel beplanting gebruik, maar het past niet allemaal bij elkaar vind ik... Dat kan ook helemaal aan mij liggen maar het ziet er heel gaotisch uit. Ik heb voor de rest niet echt een opmerking over je update, maar ik hoop dat er wel snel weer ééntje komt!