hallo ik ben gisteren in Lille geweest met school en we moesten ook naar Zoo de Lille een kleine dierentuin die gratis te bezoeken is leuk om een keer langs te gaan als je op doorreis bent of als je in de buurt bent eerst de beoordeling:
Naam dierentuin: Zoo de Lille Land: Frankrijk, Lille Algemeen cijfer: 7 Datum bezoek: 28-05-2014 Waarom: omdat sommige verblijven een beetje 'primitief waren' en er waren niet veel verblijven verder waren er wel sommige dieren die je niet zo snel in zo'n dierentuin zou zien, dus het was wel het bezoekje waard
goed, dan nu de foto's met het verslag we beginnen met île de Madagascar, een verblijf met maki's en vari's
we hebben perongeluk een groot stuk met volières en een overdekt stuk met tropische dieren overgeslagen, omdat de andere mensen uit mijn klas de dierentuin niet veel aan vonden… dus er was nog een stuk met rolstaartberen, dwergaapjes en vogels ook was er een verblijf voor kleine panda's het verblijf zag er goed uit, maar ze hadden naar mijn gevoel weinig privacy
toen kwamen we bij Terres d'Amérique, 3 verblijven in eigenlijk 1 groot verblijf hier waarom:
dat kleine huisje was het verblijf voor een eenzame ara, die niet kon vliegen en ook niet uit dat kleine stukje kon naar mijn idee hadden ze hem beter in de volières gezet, maar ik weet niet of het er daar beter uitzag in het verblijf daaromheen was plek voor capibara's, mara's en alpaca's naast dit verblijf zat een klein verblijf voor een tapir, dus eigenlijk zijn het 3 verblijven in 1, want op de kaart is het gewoon 1 verblijf… nu de foto's van Terres d'Amérique
toen kwamen we bij een verblijf voor een Laplanduil, die een muis zat te eten
toen kwamen we bij Vallée des Singes, oftewel Apen Vallei hier heb ik helaas geen foto's van daarna gingen we naar Terres d'Afrique daar waren Neushoorns, Zebra's en een Eland Antilope
dat was het fotoverslag bij die laatste foto zag je dus waarom ik het een beetje primitief vond, het was afgezet met een klein lintje… en dat verblijf van de ara vond ik een beetje zielig verder zag het Apen Vallei er mooi uit, moderne binnenverblijven, alleen weinig dingen om mee te spelen, een ton of een bal of een net ofzo, maar ze hadden touwen en dat vond ik ook wel goed je moet ook niet altijd te kritisch zijn, toch? laat weten wat jij ervan vind! groetjes van mij
ZooZa, ben er ook met school geweest! Zelfde verhaal: maar de helft gezien. Is het ara-verblijf die takkenbos op de foto met de pauw? In dat geval is het niet het verblijf dat ik zielig vind, maar dat ze maar één ara hadden. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
@ carnotaurus, ja de takkenbos, zo noemden wij het ook haha misschien zitten, zaten we wel bij elkaar op school nouja, aangezien hij nog amper vleugels had, kon hij zijn evenwicht niet bewaren en viel hij bijna en hij was best eenzaam ja misschien zat er nog eentje binnen het zag er vooral raar uit, want hij had een klein 'tuinschuurtje' en die stond midden in het perk van de andere dieren, beter hadden ze zijn huisje aan het huisje gemaakt van de dieren op het perk, want het zat nogal in het zicht het zou er naar mijn idee beter uit hebben gezien als hij in de volières zat, 1 omdat het perk mooier is, en 2 omdat hij dan gewoon kan vliegen enzo groetjes van mij
ZooZa, Nou, in sommige gevallen (ik noem even zie-zoo) is er eigenlijk geen andere keuze dan de ara apart te zetten. Die bij ons heeft wel een geslachtsziekte, dus mag hij niet bij de rest. Maar Le Zoo de Lille is gratis, dus misschien is het een geldkwestie. Ara's zijn nou eenmaal dure vogels, en het onderhoud is ook best prijzig. Meer ara's is dus veel duurder. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!