Naam dierentuin: Berkenhof's Tropical Zoo Land: Nederland Plaats: Kwadendamme Algemeen cijfer: 5,7 Datum bezoek: 8-6-2014 Website:http://www.tropicalzoo.nl/ Prijs kinderen: €10 Prijs volwassenen: €11
Toen wij tijdens onze fietstocht langs Berkenhof reden, besloten wij om binnen eens een kijkje te nemen. Vanuit de ingang zag het er heel mooi uit. Binnen was de tropenhal mooi aangekleed met planten en rotsen. Helaas stonden de meeste cactussen in potten ipv gewoon in de grond. Nadat wij de eerste vlinders en reptielen gevonden hadden kwamen we uit bij het eerste verblijf. In dit verblijf zagen we witoor penseelaapjes. Naast deze aapjes zouden er ook groene leguanen in het verblijf moeten zitten. Deze hebben wij helaas niet gevonden. Wat mooi was van dit verblijf was dat het boven het water gebouwd was. Dit gaf een leuk effect. Wat ik minder vond, was dat de dieren slecht te zien waren vanwege de tralies en de diepte van het verblijf icm de beplanting. Toen we verder liepen kwamen we een nieuw gedeelte tegen: de kidsjungle en de fossielenmijn/grot. We gingen hierdoor even uit de tropische kas, maar we keerden snel weer terug. De kidsjungle was heel leuk voor de jongere kinderen en het was goed aangekleed. Bij de grot kon er verschillende informatie over de fossielen en dino's gevonden worden (met een geweldige speurtocht voor de kinderen), maar verder was in dit nieuwe gedeelte helaas geen 'echt' dier te bekennen. Wij wilden snel weer terug naar de echte dieren en kwamen weer uit in de tropische kas. In deze kas zijn wij verder nog heel veel reptielen tegen gekomen.
Plus punten: - Vlinders hadden een mooi gebied om rond te vliegen - Kindvriendelijk park: mooi gebied voor kinderen om te spelen/leuke speurtocht bij de dino's - Er was een mooie rondgang gecreëerd door het park - Met de vogelkijkhut was er een uitzicht over de gehele kas
Min punten: - Prijs/kwaliteit verhouding - Zeer klein park: de eerste van ons groepje was binnen 15 min buiten, de laatste na net een uur - Het nieuwe gedeelte had helaas geen 'echte' dieren
Leuk verslag, het is inderdaad best duur voor zo'n parkje. Maar hebben jullie de gordeldieren en toekans (en andere vogels zoals diamantduiven en toerako's) niet gezien? dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Alle dieren in de verblijven hebben we gezien op een paar reptielen na. Van de vogels hebben we alleen de toekan en de toerako gezien. Meer vogels zie ik ook niet op hun site staan, maar wel op de bordjes daar.
carnotaurus, er zouden berg- en grasparkieten, zebravinken, diamantduiven en dwergkwartels, plus toekan en toerako zitten. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Maandag, 09 Jun 2014, 13:23
Hierbij deel 1 van de foto's. Als eerste heb ik twee foto's die goed de sfeer weergeven. Daarna worden een aantal dieren weergegeven, zoals de aapjes/vlinders/rupsen/vogels/reptielen. In deel 2 zal nogmaals de kas getoond worden, terwijl in deel 3 meer aandacht besteed wordt aan de nieuwe delen, zoals de kidsjungle en de grot/mijn.
Hieronder wordt het verblijf boven het water weergegeven zoals in het introbericht staat
Met natuurlijk ook de dieren die er in zitten:
Verder nog een aantal dieren foto's
Ik hoop dat jullie genoten hebben, laat vooral een reactie achter!