Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 1
  • 1
Planckendael
JowJonas
Datum: Maandag, 25 Aug 2014, 17:46 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Horeca Medewerker

Ik ben eergisteren naar Planckendael geweest, dus hier is een verslag!

Naam: Planckendael
Datum van bezoek: 23/8/2014
Cijfer: 9

Planckendael was een soort 'uitbreiding' van de Antwerpse Zoo, maar doorheen de jaren is het uitgegroeid tot een volwaardig (en zeer mooi) dierenpark. Ik kom hier jaarlijks, dus ik heb het dierenpark zien groeien.

Ik begin bij het begin, en dat is de ingang. Zoals je kan zien is het vrij druk.

Als eerste gingen we naar het continent Europa. Hier zijn niet veel verblijven, en dit is ook het minst nieuwe deel van het park. Als eerste kom je aan 2 gespiegelde verblijven, het ene met wasberen en het andere met dassen. Beide dieren kon je in hun binnenverblijf vinden. Ook hier in de buurt ligt het vossenverblijf, de vos zat verstopt in een ton en ik kon geen foto van hem bemachtigen. Het laatste verblijf is een doorloopvolière met Europese vogels en bevers (die in hun binnenverblijf zaten).

-Alpenkraai in de volière-

-Kerkuil, ook in de volière-

Ooievaars zijn in heel het park te zien en ze hebben ook overal wel een nest.

Het volgende continent was Afrika. In Planckendael hebben ze vooral savannedieren.

Via een doorloopvolière kom je in het Savannegebied.

-Dwergflamingo in de volière-

-Lepelaars-

Verder zaten hier ook nog hamerkoppen, eenden en duiven waar ik de naam van ben vergeten, grijze kroonkraanvogels en koereigers (dacht ik).

Daarna kwam je in het savannegebied.

-Zebra's, vraag me niet welke soort-

-In het grote savanneverblijf zitten impala's...-

-Samen met de giraffen-

Ook zaten hier parelhoenen en een soort gazelles, jammer genoeg ben ik vergeten de welke.

Dan gingen we weg uit het savannegebied, waar enkele 'losse' verblijven liggen.

Een eerste was een verblijf vol met bomen. Hierin zaten Kirk's dikdiks en bongo's.

Daarnaast een verblijf met blauwe gnoe's.

-Ik heb een zwak voor babydieren, dat wordt nog wel duidelijk-

Verder nog verblijven met...

-Sabeloryxen-

-Luie gevlekte hyena's-

-Algazellen (dit is een jong)-

-Cheeta's-

Ook hebben ze hier als enige Europese dierentuin duingazelles!

Verder kwamen we terecht in een Afrikaanse dorp. Vroeger hadden ze hier een huisje met insecten, dat is jammer genoeg weg.

De bonobo's zijn er nog wel!

-Baby-

-Spelen in het stro-

Ook was er in het dorp een verblijf voor zebramangoesten, en een kleine volière met wevers, gierparelhoenen en groene toerako's.

-Wever-

Verder waren er in dit gebiedje nog verblijven met schildpadden en secretarisvogels.

Dit was deel 1 van mijn verslag. In het volgende deel gaan we naar Amerika, met het nieuwste verblijf van de dierentuin!

Deviantart | Natuurgebied De Zwaan

Bericht veranderd door: JowJonas - Maandag, 25 Aug 2014, 17:49
BerichtIk ben eergisteren naar Planckendael geweest, dus hier is een verslag!

Naam: Planckendael
Datum van bezoek: 23/8/2014
Cijfer: 9

Planckendael was een soort 'uitbreiding' van de Antwerpse Zoo, maar doorheen de jaren is het uitgegroeid tot een volwaardig (en zeer mooi) dierenpark. Ik kom hier jaarlijks, dus ik heb het dierenpark zien groeien.

Ik begin bij het begin, en dat is de ingang. Zoals je kan zien is het vrij druk.

Als eerste gingen we naar het continent Europa. Hier zijn niet veel verblijven, en dit is ook het minst nieuwe deel van het park. Als eerste kom je aan 2 gespiegelde verblijven, het ene met wasberen en het andere met dassen. Beide dieren kon je in hun binnenverblijf vinden. Ook hier in de buurt ligt het vossenverblijf, de vos zat verstopt in een ton en ik kon geen foto van hem bemachtigen. Het laatste verblijf is een doorloopvolière met Europese vogels en bevers (die in hun binnenverblijf zaten).

-Alpenkraai in de volière-

-Kerkuil, ook in de volière-

Ooievaars zijn in heel het park te zien en ze hebben ook overal wel een nest.

Het volgende continent was Afrika. In Planckendael hebben ze vooral savannedieren.

Via een doorloopvolière kom je in het Savannegebied.

-Dwergflamingo in de volière-

-Lepelaars-

Verder zaten hier ook nog hamerkoppen, eenden en duiven waar ik de naam van ben vergeten, grijze kroonkraanvogels en koereigers (dacht ik).

Daarna kwam je in het savannegebied.

-Zebra's, vraag me niet welke soort-

-In het grote savanneverblijf zitten impala's...-

-Samen met de giraffen-

Ook zaten hier parelhoenen en een soort gazelles, jammer genoeg ben ik vergeten de welke.

Dan gingen we weg uit het savannegebied, waar enkele 'losse' verblijven liggen.

Een eerste was een verblijf vol met bomen. Hierin zaten Kirk's dikdiks en bongo's.

Daarnaast een verblijf met blauwe gnoe's.

-Ik heb een zwak voor babydieren, dat wordt nog wel duidelijk-

Verder nog verblijven met...

-Sabeloryxen-

-Luie gevlekte hyena's-

-Algazellen (dit is een jong)-

-Cheeta's-

Ook hebben ze hier als enige Europese dierentuin duingazelles!

Verder kwamen we terecht in een Afrikaanse dorp. Vroeger hadden ze hier een huisje met insecten, dat is jammer genoeg weg.

De bonobo's zijn er nog wel!

-Baby-

-Spelen in het stro-

Ook was er in het dorp een verblijf voor zebramangoesten, en een kleine volière met wevers, gierparelhoenen en groene toerako's.

-Wever-

Verder waren er in dit gebiedje nog verblijven met schildpadden en secretarisvogels.

Dit was deel 1 van mijn verslag. In het volgende deel gaan we naar Amerika, met het nieuwste verblijf van de dierentuin!

Bericht getypt door - JowJonas
Toegevoegd op 25 Aug 2014 om 17:46
carnotaurus
Datum: Maandag, 25 Aug 2014, 17:51 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Leuk verslagje van een park waar ik nog nooit geweest ben.
Die foto van de duingazellen is prachtig!

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtLeuk verslagje van een park waar ik nog nooit geweest ben.
Die foto van de duingazellen is prachtig!

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 25 Aug 2014 om 17:51
Kit_Fisto
Datum: Maandag, 25 Aug 2014, 18:46 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 2

Curator

het dierenpark ziet er tot nu toe mooi uit! ik ben er zelf ook nog nooit geweest,  is denk ik wel lang rijden voor mij dus ik denk dat we daar voorlopig niet heen gaan.

kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Berichthet dierenpark ziet er tot nu toe mooi uit! ik ben er zelf ook nog nooit geweest,  is denk ik wel lang rijden voor mij dus ik denk dat we daar voorlopig niet heen gaan.

Bericht getypt door - Kit_Fisto
Toegevoegd op 25 Aug 2014 om 18:46
legoman12324
Datum: Maandag, 25 Aug 2014, 22:23 | Bericht # 4   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

zeer mooi eerste deel  Planckendael  is wel mooier dan Antwerpen vind ik zelf dan hoop dat je ook de sneeuw panters hebt gezien en gefotografeerd

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichtzeer mooi eerste deel  Planckendael  is wel mooier dan Antwerpen vind ik zelf dan hoop dat je ook de sneeuw panters hebt gezien en gefotografeerd

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 25 Aug 2014 om 22:23
JowJonas
Datum: Dinsdag, 26 Aug 2014, 21:24 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

@ legoman12324, Planckendael vind ik ook mooier dan Antwerpen. In Antwerpen hangt wel die 'oude' sfeer waar ik wel van hou, maar jammer genoeg hebben ze daar veel plaatsgebrek, wat ze in Planckendael niet hebben.

--

Hier is het vervolg!

Deel 2

Na Afrika gingen we naar Amerika. Langs het bonoboverblijf kwam je aan een grote speeltuin, waarna je naar Amerika kon. Je kwam meteen aan een soort plein met volières.

In een grote volière zaten enkele tropische Amerikaanse vogels, zoals rode ibissen, hokko's, Chileense kievits, ...

Ook waren er volières met ara's (soldaat-, hyacinth- en roodgele-) en hokko's, een met zonparkieten, en andere met briluilen, en nog een met kalkoengieren en woestijnbuizerds.

-Woestijnbuizerd-

We gingen verder door een doorloopverblijf met goudkopleeuwaapjes en witoorpenseelaapjes. Er was een verzorger die uitlegde dat de dieren met een soort 'beurtrol' werden buitengelaten. De penseelaapjes moesten vandaag laag blijven, terwijl de goudkopjes hoog moesten. Ze mogen niet op dezelfde plek zijn, anders ontstond er ruzie. De goudkopjes konden via een kooi naar de boomtoppen gaan en daar via touwen van boom naar boom gaan. Ze konden niet terug naar beneden, omdat er een soort platen rond de bomen zat. De penseeltjes konden dan ook niet naar boven. Een ingenieus systeem als je het mij vraagt.

Verder zaten in dit gebied nog andere dieren, o.a. boshonden, moerascavia's en capibara's.

-Capibara-

-Moerascavia-

We kwamen uit het gebied en daar lag meteen het nieuwe bizon-wapitiverblijf, met een aantal mooie uitkijkpunten, zoals een tipi. Hier zat ook een koppeltje trompetzwanen.

We gingen door en kwamen aan de kinderboerderij, met geitjes, kippen en hangbuikzwijnen. Ook was er een apart verblijf met dwergezels en wilde kalkoenen.

Wat verder een verblijf met een reuzenmiereneter en een agoeti (ik zag van elks maar één)

Ook waren er een aantal 'losse' verblijven.

-Nandoe, die samen zat met vicuna's-

-Vicuna's-

-Guanaco-

-Sitatoenga's, ook al zijn het Afrikaanse dieren-

Het neusberen/pekariverblijf had een speciaal element: de neusberen konden via bruggetjes over het pad klimmen naar bomen aan de overkant! Dit was erg leuk aangezien er net eentje overstak toen wij er waren.

De rest van Amerika komt morgen!

BerichtBedankt allemaal voor de leuke reacties!

@ legoman12324, Planckendael vind ik ook mooier dan Antwerpen. In Antwerpen hangt wel die 'oude' sfeer waar ik wel van hou, maar jammer genoeg hebben ze daar veel plaatsgebrek, wat ze in Planckendael niet hebben.

--

Hier is het vervolg!

Deel 2

Na Afrika gingen we naar Amerika. Langs het bonoboverblijf kwam je aan een grote speeltuin, waarna je naar Amerika kon. Je kwam meteen aan een soort plein met volières.

In een grote volière zaten enkele tropische Amerikaanse vogels, zoals rode ibissen, hokko's, Chileense kievits, ...

Ook waren er volières met ara's (soldaat-, hyacinth- en roodgele-) en hokko's, een met zonparkieten, en andere met briluilen, en nog een met kalkoengieren en woestijnbuizerds.

-Woestijnbuizerd-

We gingen verder door een doorloopverblijf met goudkopleeuwaapjes en witoorpenseelaapjes. Er was een verzorger die uitlegde dat de dieren met een soort 'beurtrol' werden buitengelaten. De penseelaapjes moesten vandaag laag blijven, terwijl de goudkopjes hoog moesten. Ze mogen niet op dezelfde plek zijn, anders ontstond er ruzie. De goudkopjes konden via een kooi naar de boomtoppen gaan en daar via touwen van boom naar boom gaan. Ze konden niet terug naar beneden, omdat er een soort platen rond de bomen zat. De penseeltjes konden dan ook niet naar boven. Een ingenieus systeem als je het mij vraagt.

Verder zaten in dit gebied nog andere dieren, o.a. boshonden, moerascavia's en capibara's.

-Capibara-

-Moerascavia-

We kwamen uit het gebied en daar lag meteen het nieuwe bizon-wapitiverblijf, met een aantal mooie uitkijkpunten, zoals een tipi. Hier zat ook een koppeltje trompetzwanen.

We gingen door en kwamen aan de kinderboerderij, met geitjes, kippen en hangbuikzwijnen. Ook was er een apart verblijf met dwergezels en wilde kalkoenen.

Wat verder een verblijf met een reuzenmiereneter en een agoeti (ik zag van elks maar één)

Ook waren er een aantal 'losse' verblijven.

-Nandoe, die samen zat met vicuna's-

-Vicuna's-

-Guanaco-

-Sitatoenga's, ook al zijn het Afrikaanse dieren-

Het neusberen/pekariverblijf had een speciaal element: de neusberen konden via bruggetjes over het pad klimmen naar bomen aan de overkant! Dit was erg leuk aangezien er net eentje overstak toen wij er waren.

De rest van Amerika komt morgen!

Toegevoegd op 26 Aug 2014 om 21:24
carnotaurus
Datum: Woensdag, 27 Aug 2014, 19:42 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Leuk neusberenverblijf, het idee is niet uniek (binturongs in Best en Overloon, Orangs in Rhenen),
maar met neusberen heb ik dit nog nooit gezien.
Ze hebben daar toch een uitgebreidere collectie dan ik dacht.

Bericht veranderd door: carnotaurus - Woensdag, 27 Aug 2014, 19:44
BerichtLeuk neusberenverblijf, het idee is niet uniek (binturongs in Best en Overloon, Orangs in Rhenen),
maar met neusberen heb ik dit nog nooit gezien.
Ze hebben daar toch een uitgebreidere collectie dan ik dacht.

Toegevoegd op 27 Aug 2014 om 19:42
JowJonas
Datum: Donderdag, 04 Sep 2014, 20:49 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

Deel 3

We gaan verder met het laatste stukje van Amerika! (Geen grote update)

Verderdoor lag er nog een maraverblijf, waar je ook in kon, maar ik denk niet dat de mara's dicht bij de mensen zullen komen. Misschien moeten ze nog wennen, het is namelijk pas nieuw.

En dan het allernieuwste verblijf van Planckendael: de flamingo/pinguïnvolière! Hier vliegen incasternen rond je oren (bijna letterlijk), lopen Mexicaanse steltkluten en stoombooteenden rond, en natuurlijk ook Humboldtpinguïns en Chileense flamingo's wonen hier. De pinguïns konden op het pad komen, volgens mij de flamingo's niet, tenzij ze misschien echt moeite deden.

-Overzicht volière, rechts de pinguïns en links flamingo's-

-Mexicaanse steltkluut-

Dit was het al weer, in de volgende zal Oceanië aan de beurt zijn!

Added (31 Aug 2014, 20:28)
---------------------------------------------
En we hervatten onze tour door Planckendael, en we komen aan het uiterste puntje van Afrika. Hier ligt nog een verblijf, dat van de Watoessirunderen.

Dan gingen we naar Oceanië. Een eerste verblijf was een volière met Australische vogels, zoals strohalsibissen, uilnachtzwaluwen, maskerkievits, en nog wat andere soorten zoals een of andere reiger.

-Strohalsibis-

-Maskerkievit-

Verder lag een verblijf met rode reuzenkangoeroes en emoes.

-Deze emoe toonde opvallend veel interesse in een ijsje van een bezoeker-

Verder een volière met zebravinken, verblijven met een mierenegel en wombats (niet gezien), en nog verder een verblijf met meer emoes en moeraswallabys (ook niet gezien). Ook nog een volière met Rosékaketoes en een verblijf met een helmkasuaris. Toen kwamen we aan het 'kleine beesten'huis.

Hierin zitten wandelende takken, slangen, blauwtongskinken, kikkers en padden, kreeftjes, vissen, ... uit Australië.

En dan een van de toppers: de koala's. Hoewel ze algemeen slapen, was er eentje toch vrij actief.

Volgende keer gaan we naar Azië!

Added (04 Sep 2014, 20:49)
Aangezien het al wel een tijdje geleden is, post ik nog eens een vervolg. We gaan dus naar Azië.

Eerst en vooral een verblijf met Przewalskipaarden.

Aan de overkant woonden 3 Indische neushoorns.

Verder een verblijf met kamelen.

Dan kwamen we aan in een Aziatisch dorpje. Hier vond je een nagebouwd schooltje, tempeltje, winkel, ...

-Tempel/Standbeeld/Offerding-

Daarna een verblijf met kleine panda's.

Ook een verblijf met enkele vogels zoals deze saruskraanvogel, temmincks tragopannen en (ik dacht) argusfazanten.

Toen het verblijf van de sneeuwluipaarden. Deze zijn zelden te zien; nu was er een aan de zijkant van het verblijf aan het lopen.

Toen kwamen we aan het grote olifantenverblijf. Je hebt een heel mooi zicht vanuit een grote uitkijkhut.

Ook kan je in hun binnenverblijf. Gelukkig maar, want hier zaten alle olifanten.

-Kai Mook-

Volgende keer; de resterende Aziatische verblijven en de Serre!

BerichtDeel 3

We gaan verder met het laatste stukje van Amerika! (Geen grote update)

Verderdoor lag er nog een maraverblijf, waar je ook in kon, maar ik denk niet dat de mara's dicht bij de mensen zullen komen. Misschien moeten ze nog wennen, het is namelijk pas nieuw.

En dan het allernieuwste verblijf van Planckendael: de flamingo/pinguïnvolière! Hier vliegen incasternen rond je oren (bijna letterlijk), lopen Mexicaanse steltkluten en stoombooteenden rond, en natuurlijk ook Humboldtpinguïns en Chileense flamingo's wonen hier. De pinguïns konden op het pad komen, volgens mij de flamingo's niet, tenzij ze misschien echt moeite deden.

-Overzicht volière, rechts de pinguïns en links flamingo's-

-Mexicaanse steltkluut-

Dit was het al weer, in de volgende zal Oceanië aan de beurt zijn!

Added (31 Aug 2014, 20:28)
En we hervatten onze tour door Planckendael, en we komen aan het uiterste puntje van Afrika. Hier ligt nog een verblijf, dat van de Watoessirunderen.

Dan gingen we naar Oceanië. Een eerste verblijf was een volière met Australische vogels, zoals strohalsibissen, uilnachtzwaluwen, maskerkievits, en nog wat andere soorten zoals een of andere reiger.

-Strohalsibis-

-Maskerkievit-

Verder lag een verblijf met rode reuzenkangoeroes en emoes.

-Deze emoe toonde opvallend veel interesse in een ijsje van een bezoeker-

Verder een volière met zebravinken, verblijven met een mierenegel en wombats (niet gezien), en nog verder een verblijf met meer emoes en moeraswallabys (ook niet gezien). Ook nog een volière met Rosékaketoes en een verblijf met een helmkasuaris. Toen kwamen we aan het 'kleine beesten'huis.

Hierin zitten wandelende takken, slangen, blauwtongskinken, kikkers en padden, kreeftjes, vissen, ... uit Australië.

En dan een van de toppers: de koala's. Hoewel ze algemeen slapen, was er eentje toch vrij actief.

Volgende keer gaan we naar Azië!

Added (04 Sep 2014, 20:49)
Aangezien het al wel een tijdje geleden is, post ik nog eens een vervolg. We gaan dus naar Azië.

Eerst en vooral een verblijf met Przewalskipaarden.

Aan de overkant woonden 3 Indische neushoorns.

Verder een verblijf met kamelen.

Dan kwamen we aan in een Aziatisch dorpje. Hier vond je een nagebouwd schooltje, tempeltje, winkel, ...

-Tempel/Standbeeld/Offerding-

Daarna een verblijf met kleine panda's.

Ook een verblijf met enkele vogels zoals deze saruskraanvogel, temmincks tragopannen en (ik dacht) argusfazanten.

Toen het verblijf van de sneeuwluipaarden. Deze zijn zelden te zien; nu was er een aan de zijkant van het verblijf aan het lopen.

Toen kwamen we aan het grote olifantenverblijf. Je hebt een heel mooi zicht vanuit een grote uitkijkhut.

Ook kan je in hun binnenverblijf. Gelukkig maar, want hier zaten alle olifanten.

-Kai Mook-

Volgende keer; de resterende Aziatische verblijven en de Serre!

Toegevoegd op 04 Sep 2014 om 20:49
carnotaurus
Datum: Donderdag, 04 Sep 2014, 21:30 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Leuk verslag!
Prachtig, die sneeuwpanter, ik heb ik ze ook zoo al maglio gezien, in Zwitserland.
Heel mooie foto's van die olifanten trouwens!

BerichtLeuk verslag!
Prachtig, die sneeuwpanter, ik heb ik ze ook zoo al maglio gezien, in Zwitserland.
Heel mooie foto's van die olifanten trouwens!

Toegevoegd op 04 Sep 2014 om 21:30
Verzorger-Jarne
Datum: Dinsdag, 03 Nov 2015, 14:45 | Bericht # 9   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 2

Verzorger

Even een paar dingen hierover:
1: grèvy zebra en heel het afrika deel is meer savanne.
2: de mierenegel en wombat zijn inderdaad zeer schuw. In de tien-twintig keer dat ik er ben geweest heb in ze nog maar 1 keer gezien.
3: de emoe heeft vaker de gewoonte om mensen te 'stalken'.
Verder goed verslag, strookt vrij goed met al mijn ervaringen. Het klopt inderdaad dat hier alles ruimer is dan in antwerpen. Er is trouwens nog een derde dierenbedrijf. Terarium Blankenberge, een minizoo vol met reptielen, vissen en amfybieen. Is wel een pak kleiner. Ik ken wel de roodstaartmeerval ervan. De Guust heeft maanden in een dierenwinkel gezeten.

Added (03 Nov 2015, 14:45)
Ik ga waarschijnlijk proberen een nieuw verslag van planckendael te uploaden aangezien ik morgen naar planckendael ga. Het enige probleem is tijd hebben om het te uploaden. Momenteel heb ik vakantie maar man, zoveel werk voor school. op twee maanden tijd al 180 !!!!! bladzijden wiskunde. En dan nog Latijn, Ik zal dus ook heel onregelmatig online zijn. Veel van mijn vrije tijd gaat op aan zoo bezoeken en research over dieren(tuinen) enzovoort. (zie topic dierentuin opstarten voor uitleg). Maar dus mogelijk binnenkort een nieuw verslag.

BerichtEven een paar dingen hierover:
1: grèvy zebra en heel het afrika deel is meer savanne.
2: de mierenegel en wombat zijn inderdaad zeer schuw. In de tien-twintig keer dat ik er ben geweest heb in ze nog maar 1 keer gezien.
3: de emoe heeft vaker de gewoonte om mensen te 'stalken'.
Verder goed verslag, strookt vrij goed met al mijn ervaringen. Het klopt inderdaad dat hier alles ruimer is dan in antwerpen. Er is trouwens nog een derde dierenbedrijf. Terarium Blankenberge, een minizoo vol met reptielen, vissen en amfybieen. Is wel een pak kleiner. Ik ken wel de roodstaartmeerval ervan. De Guust heeft maanden in een dierenwinkel gezeten.

Added (03 Nov 2015, 14:45)
Ik ga waarschijnlijk proberen een nieuw verslag van planckendael te uploaden aangezien ik morgen naar planckendael ga. Het enige probleem is tijd hebben om het te uploaden. Momenteel heb ik vakantie maar man, zoveel werk voor school. op twee maanden tijd al 180 !!!!! bladzijden wiskunde. En dan nog Latijn, Ik zal dus ook heel onregelmatig online zijn. Veel van mijn vrije tijd gaat op aan zoo bezoeken en research over dieren(tuinen) enzovoort. (zie topic dierentuin opstarten voor uitleg). Maar dus mogelijk binnenkort een nieuw verslag.

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 03 Nov 2015 om 14:45
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Hosted by uCoz