Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

ZOO Antwerpen
JowJonas
Datum: Vrijdag, 17 Jul 2015, 21:19 | Bericht # 11   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Horeca Medewerker

@ carnotaurus, Vroeger waren er inderdaad raszuivere kordofans, maar die zijn enkele jaren terug verhuisd naar Planckendael.

Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
Bericht@ carnotaurus, Vroeger waren er inderdaad raszuivere kordofans, maar die zijn enkele jaren terug verhuisd naar Planckendael.

Bericht getypt door - JowJonas
Toegevoegd op 17 Jul 2015 om 21:19
Verzorger-Jarne
Datum: Zaterdag, 18 Jul 2015, 12:16 | Bericht # 12   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Verzorger

@ carnotaurus, wat bedoel je met de grootste blunder? Die donkere gang is trouwens een gang die donker is omdat de verblijven voor vogels geen afscheiding hebben. Enkel het contrast tussen licht (verblijf) en donker (gang) houd hen in de kooi. Zeer knap gedaan vind ik. Er zitten voornamelijk kleinere vogels. Weet niet welke. Zal eens kijken als ik er ben.
Bericht@ carnotaurus, wat bedoel je met de grootste blunder? Die donkere gang is trouwens een gang die donker is omdat de verblijven voor vogels geen afscheiding hebben. Enkel het contrast tussen licht (verblijf) en donker (gang) houd hen in de kooi. Zeer knap gedaan vind ik. Er zitten voornamelijk kleinere vogels. Weet niet welke. Zal eens kijken als ik er ben.

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 18 Jul 2015 om 12:16
carnotaurus
Datum: Zondag, 19 Jul 2015, 12:35 | Bericht # 13   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Verzorger-Jarne, het idee van die donkere gang is best origineel, maar er is één detail: de vogels blijven niet in hun kooi, dat is de blunder! :D
Ik weet niet hoe het nu is maar er is een tijd geweest dan men bijna dagelijks vogels moest terugzetten.
Ze wennen aan het contrast - gewenning - en op een gegeven moment is er eentje dapper genoeg om een vluchtje te wagen.
Er gaan er steeds meer en je krijgt een 'gewone' doorloophal. Ik snap ook niet waarom dat niet goed is.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtVerzorger-Jarne, het idee van die donkere gang is best origineel, maar er is één detail: de vogels blijven niet in hun kooi, dat is de blunder! :D
Ik weet niet hoe het nu is maar er is een tijd geweest dan men bijna dagelijks vogels moest terugzetten.
Ze wennen aan het contrast - gewenning - en op een gegeven moment is er eentje dapper genoeg om een vluchtje te wagen.
Er gaan er steeds meer en je krijgt een 'gewone' doorloophal. Ik snap ook niet waarom dat niet goed is.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 19 Jul 2015 om 12:35
Verzorger-Jarne
Datum: Maandag, 20 Jul 2015, 13:01 | Bericht # 14   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 2

Verzorger

@ carnotaurus, Voor zover ik weet is er de laatste tijd geen gaan vliegen. Lijkt me wel een logische mogelijkheid.
Bericht@ carnotaurus, Voor zover ik weet is er de laatste tijd geen gaan vliegen. Lijkt me wel een logische mogelijkheid.

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 20 Jul 2015 om 13:01
JowJonas
Datum: Maandag, 03 Aug 2015, 15:11 | Bericht # 15   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

De donkere gang werd gewoon gedeeltelijk. De meesten blijven gewoon in hun kooi, maar sommigen durven de oversteek te wagen naar een andere kooi. Dan zijn ze maximum een aantal seconden in het donker. Ik denk niet dat ze heel vaak gewoon de gang invliegen.

Deze keer bezoeken we de moerasbewoners in Hippotopia!

Hippotopia werd gebouwd in 2003, met een heraanleg in 2012-2013. De belangrijkste bewoners zijn natuurlijk de nijlpaarden. (4)

Naast hun binnenverblijf ligt een volière (5) met maraboes, heremietibissen, monniksgieren en Rüppells gieren. Vroeger was dit een doorloopverblijf met scholeksters, futen, lepelaars en andere waadvogels. Nu zijn de vogels iets 'stoerder'. Nu kan je enkel in het verblijf dankzij een klein hutje waar de vogels niet in durven.

Bij Hippotopia hoort ook een verblijf voor Maleische tapirs. (1) Ze wonen samen met Chinese muntjaks en enkele ganzen. Jammer genoeg is baby-tapir Qadira gestorven, maar op het moment van het bezoek leefde ze nog.

-de overleden baby-tapir :(

Er is ook een verblijf voor beveratten. (2)

En een verblijf voor aalscholvers (3). Vroeger woonden hier de kroeskoppelikanen, die zitten nu bij de nijlpaarden.

En om af te sluiten het buitenverblijf van de nijlpaarden, met de pelikanen.

Verder vond je hier nog een volière met Afrikaanse vogels, zoals roodstaartpapegaaien. Ook was er een verblijf voor bongo's (6), maar deze zaten binnen.

BerichtDe donkere gang werd gewoon gedeeltelijk. De meesten blijven gewoon in hun kooi, maar sommigen durven de oversteek te wagen naar een andere kooi. Dan zijn ze maximum een aantal seconden in het donker. Ik denk niet dat ze heel vaak gewoon de gang invliegen.

Deze keer bezoeken we de moerasbewoners in Hippotopia!

Hippotopia werd gebouwd in 2003, met een heraanleg in 2012-2013. De belangrijkste bewoners zijn natuurlijk de nijlpaarden. (4)

Naast hun binnenverblijf ligt een volière (5) met maraboes, heremietibissen, monniksgieren en Rüppells gieren. Vroeger was dit een doorloopverblijf met scholeksters, futen, lepelaars en andere waadvogels. Nu zijn de vogels iets 'stoerder'. Nu kan je enkel in het verblijf dankzij een klein hutje waar de vogels niet in durven.

Bij Hippotopia hoort ook een verblijf voor Maleische tapirs. (1) Ze wonen samen met Chinese muntjaks en enkele ganzen. Jammer genoeg is baby-tapir Qadira gestorven, maar op het moment van het bezoek leefde ze nog.

-de overleden baby-tapir :(

Er is ook een verblijf voor beveratten. (2)

En een verblijf voor aalscholvers (3). Vroeger woonden hier de kroeskoppelikanen, die zitten nu bij de nijlpaarden.

En om af te sluiten het buitenverblijf van de nijlpaarden, met de pelikanen.

Verder vond je hier nog een volière met Afrikaanse vogels, zoals roodstaartpapegaaien. Ook was er een verblijf voor bongo's (6), maar deze zaten binnen.

Toegevoegd op 03 Aug 2015 om 15:11
carnotaurus
Datum: Maandag, 03 Aug 2015, 21:00 | Bericht # 16   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Het nijlpaardenverblijf vindt ik toch wel een domper. Bij 'Hippotopia' verwacht ik iets meer.
Het buitenverblijf ziet er wel goed uit maar het binnenverblijf...
er liggen lege kliko's en het geheel lijkt rommelig en wat onafgewerkt.

BerichtHet nijlpaardenverblijf vindt ik toch wel een domper. Bij 'Hippotopia' verwacht ik iets meer.
Het buitenverblijf ziet er wel goed uit maar het binnenverblijf...
er liggen lege kliko's en het geheel lijkt rommelig en wat onafgewerkt.

Toegevoegd op 03 Aug 2015 om 21:00
JowJonas
Datum: Dinsdag, 25 Aug 2015, 13:13 | Bericht # 17   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

@ carnotaurus, Het binnenverblijf zag er deze keer inderdaad niet zo geweldig uit als vorige keren dat ik er was. Ten eerste zagen wat planten er nogal onverzorgd uit (je ziet een paar slingerplanten naar beneden hangen, normaal zijn deze groen), en het zag er inderdaad ook uit alsof het al een tijdje niet meer opgeruimd was. Het gebouw zelf vind ik wel heel mooi, jammer genoeg heb ik geen foto's van de buitenkant.

Na lange tijd hernemen we onze tour doorheen ZOO Antwerpen. We gaan deze keer op bezoek bij een aantal zeebewoners!

De eerste bewoners van Vriesland (1) zijn de zeehonden. Vriesland werd gebouwd in 1997 en gerenoveerd en uitgebreid in 2011. Je kan de zeehonden buiten (boven water) en binnen (onder water) bekijken. In dit verblijf woonden vroeger zeeotters.

Het meest opvallende verblijf is natuurlijk het pinguïnverblijf, dat macaroni-, ezels- en koningspinguïns huisvest.

Het volgende gedeelte is het Aquarium (2). Het Aquarium huisvest vanzelfsprekend verschillende soorten vissen, als sinds 1911. Het gebouw werd gerenoveerd in 2005, 2007, 2011 en vanaf 2012 tot nu
.

-Kois

-Zeeaquarium met grote zeevissen

-Krab in een aquarium dat een gezonken schip nabootst

En het pareltje van het gebouw:het grote rifaquarium met levende koralen.

Aan de andere kant lagen zoetwateraquaria.

Bericht@ carnotaurus, Het binnenverblijf zag er deze keer inderdaad niet zo geweldig uit als vorige keren dat ik er was. Ten eerste zagen wat planten er nogal onverzorgd uit (je ziet een paar slingerplanten naar beneden hangen, normaal zijn deze groen), en het zag er inderdaad ook uit alsof het al een tijdje niet meer opgeruimd was. Het gebouw zelf vind ik wel heel mooi, jammer genoeg heb ik geen foto's van de buitenkant.

Na lange tijd hernemen we onze tour doorheen ZOO Antwerpen. We gaan deze keer op bezoek bij een aantal zeebewoners!

De eerste bewoners van Vriesland (1) zijn de zeehonden. Vriesland werd gebouwd in 1997 en gerenoveerd en uitgebreid in 2011. Je kan de zeehonden buiten (boven water) en binnen (onder water) bekijken. In dit verblijf woonden vroeger zeeotters.

Het meest opvallende verblijf is natuurlijk het pinguïnverblijf, dat macaroni-, ezels- en koningspinguïns huisvest.

Het volgende gedeelte is het Aquarium (2). Het Aquarium huisvest vanzelfsprekend verschillende soorten vissen, als sinds 1911. Het gebouw werd gerenoveerd in 2005, 2007, 2011 en vanaf 2012 tot nu
.

-Kois

-Zeeaquarium met grote zeevissen

-Krab in een aquarium dat een gezonken schip nabootst

En het pareltje van het gebouw:het grote rifaquarium met levende koralen.

Aan de andere kant lagen zoetwateraquaria.

Toegevoegd op 25 Aug 2015 om 13:13
carnotaurus
Datum: Woensdag, 26 Aug 2015, 10:54 | Bericht # 18   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Ziet er goed uit. Het aquariumgebouw lijkt wel een kopie van het Artis-aquarium.
Het pinguïnverblijf is erg leuk.
Ik hoop nog meer delen van dit verslag te kunnen lezen!

BerichtZiet er goed uit. Het aquariumgebouw lijkt wel een kopie van het Artis-aquarium.
Het pinguïnverblijf is erg leuk.
Ik hoop nog meer delen van dit verslag te kunnen lezen!

Toegevoegd op 26 Aug 2015 om 10:54
JowJonas
Datum: Dinsdag, 01 Sep 2015, 10:50 | Bericht # 19   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

@ carnotaurus, Ze lijken inderdaad heel sterk op elkaar. Ik gok dat dit toen de gebruikelijke stijl was om aquariumgebouwen te maken.

Boven het aquarium ligt het reptielengebouw. (2 & 3) Net zoals het aquarium is het gebouwd in 1911. Het werd in 1972 uitgebreid en in 2006 hernieuwd. Vroeger kon men hier o.a. nijlkrokodillen vinden, nu zijn de opvallendste bewoners de Komodovaranen.

Bij het buitenkomen van het aquarium stoten we op een Australisch verblijf (1) met emoe's (die niet te zien waren) en grijze reuzenkangoeroes.

Het pad gaat omhoog, richting het reptielengebouw. De ingang is een kopie van een Griekse tempel.

Een eerste verblijf herbergt kaaimannen (hier zaten vroeger de nijlkrokodillen) en schildpadden.

Verder bestaat het gebouw uit een veertigtal terraria met reptielen, amfibieën en ongewervelden.

-Komodovaranen!

Het laatste verblijf is een doorloopverblijf met groene leguanen, schildpadden en enkele vogels.

Added (01 Sep 2015, 10:50)
---------------------------------------------
In deze update bezoeken we het Jubileumcomplex. Dit werd gebouwd in 1968 naar aanleiding van de 125e verjaardag van de ZOO. Het complex ligt tegen het Centraal Station zodat dit verborgen wordt.

Naast het reptielengebouw ligt een verblijf voor takins en Himalayathargeiten (1). Hier heb ik geen foto's van aangezien de dieren helemaal achteraan stonden en ik geen goede foto kon maken.

Het eerste deel van het jubileumcomplex zijn een heleboel kooien voor roofvogels (2). De kooien voor de uilen zijn niet erg groot, maar wel voldoende. Volgend jaar zullen alle kooien gerenoveerd worden dus ik denk dat ze zullen vergroten.

-Sneeuwuil

-Kuifcaracara

De gieren hadden wel grote volières tot hun beschikking.

-Monniksgier

-Condor

-Kea

Een ander gedeelte is het Aquaforum (3). Dit werd oorspronkelijk gebouwd voor dolfijnen, die er tot 1999 woonden. Vanaf 2000 wonen er Californische zeeleeuwen, die regelmatig een show opvoeren.

Onder het Jubileumcomplex ligt het Nocturama (4). Enkele bewoners zijn de slanke lori, het aardvarken, luiaarden, nijlroezetten, gordeldiertjes, springhazen, nachtaapjes, tamandua's en vissende ratten. Hier heb ik ook geen foto's van omdat het simpelweg te donker is voor foto's.

Volgende keer bekijken we de tweede helft van het complex.

Bericht veranderd door: JowJonas - Donderdag, 27 Aug 2015, 12:14
Bericht@ carnotaurus, Ze lijken inderdaad heel sterk op elkaar. Ik gok dat dit toen de gebruikelijke stijl was om aquariumgebouwen te maken.

Boven het aquarium ligt het reptielengebouw. (2 & 3) Net zoals het aquarium is het gebouwd in 1911. Het werd in 1972 uitgebreid en in 2006 hernieuwd. Vroeger kon men hier o.a. nijlkrokodillen vinden, nu zijn de opvallendste bewoners de Komodovaranen.

Bij het buitenkomen van het aquarium stoten we op een Australisch verblijf (1) met emoe's (die niet te zien waren) en grijze reuzenkangoeroes.

Het pad gaat omhoog, richting het reptielengebouw. De ingang is een kopie van een Griekse tempel.

Een eerste verblijf herbergt kaaimannen (hier zaten vroeger de nijlkrokodillen) en schildpadden.

Verder bestaat het gebouw uit een veertigtal terraria met reptielen, amfibieën en ongewervelden.

-Komodovaranen!

Het laatste verblijf is een doorloopverblijf met groene leguanen, schildpadden en enkele vogels.

Added (01 Sep 2015, 10:50)
---------------------------------------------
In deze update bezoeken we het Jubileumcomplex. Dit werd gebouwd in 1968 naar aanleiding van de 125e verjaardag van de ZOO. Het complex ligt tegen het Centraal Station zodat dit verborgen wordt.

Naast het reptielengebouw ligt een verblijf voor takins en Himalayathargeiten (1). Hier heb ik geen foto's van aangezien de dieren helemaal achteraan stonden en ik geen goede foto kon maken.

Het eerste deel van het jubileumcomplex zijn een heleboel kooien voor roofvogels (2). De kooien voor de uilen zijn niet erg groot, maar wel voldoende. Volgend jaar zullen alle kooien gerenoveerd worden dus ik denk dat ze zullen vergroten.

-Sneeuwuil

-Kuifcaracara

De gieren hadden wel grote volières tot hun beschikking.

-Monniksgier

-Condor

-Kea

Een ander gedeelte is het Aquaforum (3). Dit werd oorspronkelijk gebouwd voor dolfijnen, die er tot 1999 woonden. Vanaf 2000 wonen er Californische zeeleeuwen, die regelmatig een show opvoeren.

Onder het Jubileumcomplex ligt het Nocturama (4). Enkele bewoners zijn de slanke lori, het aardvarken, luiaarden, nijlroezetten, gordeldiertjes, springhazen, nachtaapjes, tamandua's en vissende ratten. Hier heb ik ook geen foto's van omdat het simpelweg te donker is voor foto's.

Volgende keer bekijken we de tweede helft van het complex.

Toegevoegd op 01 Sep 2015 om 10:50
jeffrey
Datum: Dinsdag, 01 Sep 2015, 15:23 | Bericht # 20   
ZTSF Gegevens

Curator

Mooi verslag Jonas, hoop zelf ook Antwerpen nog eens te bezoeken :D

Always look on the bright side of life!
BerichtMooi verslag Jonas, hoop zelf ook Antwerpen nog eens te bezoeken :D

Bericht getypt door - jeffrey