ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 127 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Zoals gewoonlijk gingen wij ook dit jaar op vakantie naar Italië, aan het Iseomeer. Niet ver daarvandaan ligt Verona, en niet ver van Verona, in de heuvels, ligt Parco Natura Viva. Het bestaat uit een safaripark, waar je met de auto door kan, en een 'gewone' dierentuin waar je door kan wandelen. Het park is immens groot en het vult dus wel heel je dag. Het is heel erg mooi aangelegd en de dieren hebben veel ruimte.
Dierentuin: Parco Natura Viva Locatie: Busselengo Veneto, Italië Datum bezoek: 17/8/2015
Ik begin met het safaripark. Daar leefden verschillende Afrikaanse dieren.
-Verblijf met struisvogels en roanantilopes. Het beeld is blauw omdat het autoraam nog naar boven was
-Verblijf met Grevy-zebra's en blesbokken
Verder liepen er dieren los rond. Dat waren oryxen, nijlantilopes, zadelbekooievaars, gnoes, watussirunderen, giraffen, nijlganzen en maraboes.
-Een eiland voor rode vari's die niet te zien waren
- Een witte neushoorn, ook in een apart verblijf
-Nog een eiland met zwart-witte vari's
-Een verblijf met penseelzwijnen
Dan gingen we door naar het volgende deel. Hier zaten nog enkele soorten antilopes en gazelles, meer uit drogere gebieden.
-Defassa waterbok (denk ik)
-Kafue lechwe (denk ik)
- Oryxen en grote koedoe's, ook één mannelijke lechwe en enkele 'Kameroense schapen'
Verder zaten hier nog Somalische wilde ezels en manenschapen.
Dan kwamen de roofdieren. Je kon enkel met de auto tussen de cheeta's.
0
Horeca Medewerker
@ carnotaurus, Het zijn inderdaad eland-antilopen, niet echt goed opgelet
We gaan verder in het wandelpark. Van de ingang heb ik geen foto. Het park is opgedeeld in continenten. Het eerst continent dat we bezochten was Afrika, maar aan de ingang stonden enkele Amerikaanse dieren. Dat waren Chileense flamingo's.
Er was ook een verblijf met gewone flamingo's, die hoorden dan weer bij het continent Europa.
En toen gingen we echt naar Afrika. Het eerste verblijf was een combiverblijf met nijlpaarden, witte neushoorns en nyala's. Er waren toch wel een vijftal nijlpaarden en twee neushoorns.
Doorheen het park vlogen er een aantal parkieten rond, zoals halsbandparkieten en dit exemplaar (soort voor mij onbekend)
En hier het chimpansee-eiland. Ze houden onder andere de zeldzame Nigeriaanse chimpansee.
Ziet er netjes uit. Alleen is je parkietenfoto een nijlpaard, anders kon ik denk ik wel zien wat het was! De Europese flamingo (P. roseus) komt ook in Afrika voor hoor! (Phoe, ik ben wel heel erg betwetering hier ) dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
0
Horeca Medewerker
@ carnotaurus, Foto is aangepast En de flamingo's horen in het park bij het themagebied Europa, misschien had ik daarover wat duidelijker moeten zijn. Ik weet wel dat ze ook in Afrika voorkomen :p. Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
@ JowJonas, de parkiet is duidelijk een monniksparkiet (Myiopsitta monachus), een soort uit Zuid-Amerika die veelvuldig is verwilderd en nu voorkomt in grote delen van Zuidelijk Europa en de Verenigde Staten, ik heb ze zelf in het wild in Rome ook gezien (was wel zeldzamer daar dan de halsbanden) dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
0
Horeca Medewerker
Hier het vervolg van Afrika! Het is een korte update want ik heb niet zo veel tijd.
Als eerste een verblijf voor stokstaartjes.
Vervolgens een verblijf met groene meerkatten en een paar stokstaartjes.
En dan nog een ander verblijf met andere primaten: berberapen.
Wat verder lag er een vrij groot verblijf voor sporenschildpadden.
Daarover lag een weide voor sitatunga's, springbokken en grijze kroonkraanvogels.
Vervolgens kwamen we aan in het themagebied Madagaskar, met om te beginnen enkele eilanden waar verschillende soorten lemuren,zoals ringstaartmaki's en zwart-witte vari's maar ook gouden bamboemaki's horen te zitten. Jammer genoeg hebben we er geen enkele gezien.
Toen kwam er een splitsing in het pad, richting Australië, en dat hebben we toen bezocht. Dit laat ik volgende keer zien!
Added (02 Okt 2015, 18:04) --------------------------------------------- Een eerste verblijf in Australië was een volière met (onzichtbare?) kea's.
Vlak daarnaast lag een perk met emoe's.
Ook kon je al een glimp opvangen van de helmkasuarissen, die aan de andere kant zaten.
Maar eerst passeerden we langs een verblijf met Bennetwallaby's. Er zaten ook enkele albino's tussen.
Het pad draaide en zo kwam je bij de voorkant van de verblijven van de kasuarissen.
Verder was er nog een vijver met zwarte zwanen, en een verblijf met saruskraanvogels.
En nog een foto van 2 monniksparkieten
Toen kwamen we weer terecht in Afrika.
Added (12 Okt 2015, 20:31) --------------------------------------------- Jammer genoeg weer geen respons :(
We gingen verder met onze route door Madagaskar en kwamen aan 2 verblijven met elks een fossa. Vervolgens was er een volière met grote vasapapegaaien.
Toen kwamen we aan een verblijf waren vroeger indri's zaten. Deze zijn er jammer genoeg niet meer, aangezien ze nog nooit in gevangenschap nakomelingen hebben voortgebracht. We kwamen terug uit aan de stokstaartjes, dus moesten we een paar verblijven opnieuw doen. Toch heb ik nog wat leuks gezien.
Toen begonnen we de tour door Azië, met als eerste bewoners een aantal kamelen.
Aan de overkant een verblijf met Chinese kraanvogels.
Dan kon je via een brug over het muntjak en rode-pandaverblijf.
Daarnaast lag een verblijf met Przewalski-paarden.
En wat verderop een groot verblijf voor Siberische tijgers!
En daar vlakbij lag een verblijf voor sneeuwluipaarden.
Aan de overkant: een verblijf voor Pater-Davidsherten en Indische antilopen.