Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 1
  • 1
Zootycoon 2 crashed tijden spelen
Wertyum
Datum: Vrijdag, 13 Dec 2013, 12:59 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Parkeerhulp

Hallo allemaal,

Weet niet of ik in het goede topic post.
Na lange tijd ben ik weer begonnen met zootycoon 2. Heb tussendoor ook af en toe gespeeld maar ik zit nu met een probleem.
Het spel stopt er mee na 15 minuten ongeveer. Dan zit alles ineens helemaal vast en moet ik de PC uitzetten. Crtl alt delete helpt niet.
De radio op de achtergrond stopt er ook mee je ziet het ook niet aankomen ik sla al expres op na elke handeling. Dit probleem was eerst
na een half uur maar het lijkt wel steeds erger te worden. Heb maar 1 dierentuin (niet heel groot) Ik maak gebruik van alle uitbreidingspakketten.
Dit probleem heb ik vroeger nooit gehad het is eigenlijk pas sinds de zomer begonnen (helemaal op het einde toen ik bijna klaar was met een grote zoo)
Nu weer opnieuw aan het proberen maar kom dus steeds in de problemen hiermee.
Ik heb al meerdere forums doorgekeken waar dit probleem voorkwam en toen werd gezegd dat het misschien aan het aantal downloads ligt.
Ik heb alleen deze downloads:
downloads

Eigenlijk dus alleen de ruimtehack.
Ook heb ik voldoende RAM geheugen 8.00 GB (7.46 GB beschikbaar) (Daar zag ik ook een topic over)
Heb windows 7 Home Premium en een 64-bitsbesturingssysteem.
Heb ook al stof verwijderd uit de PC maar het helpt niet.
Misschien heb ik een of andere update nodig of moet ik iets verwijderen van me PC alleen zou niet weten wat
Weet iemand hier misschien iets op?
Alvast bedankt.
BerichtHallo allemaal,

Weet niet of ik in het goede topic post.
Na lange tijd ben ik weer begonnen met zootycoon 2. Heb tussendoor ook af en toe gespeeld maar ik zit nu met een probleem.
Het spel stopt er mee na 15 minuten ongeveer. Dan zit alles ineens helemaal vast en moet ik de PC uitzetten. Crtl alt delete helpt niet.
De radio op de achtergrond stopt er ook mee je ziet het ook niet aankomen ik sla al expres op na elke handeling. Dit probleem was eerst
na een half uur maar het lijkt wel steeds erger te worden. Heb maar 1 dierentuin (niet heel groot) Ik maak gebruik van alle uitbreidingspakketten.
Dit probleem heb ik vroeger nooit gehad het is eigenlijk pas sinds de zomer begonnen (helemaal op het einde toen ik bijna klaar was met een grote zoo)
Nu weer opnieuw aan het proberen maar kom dus steeds in de problemen hiermee.
Ik heb al meerdere forums doorgekeken waar dit probleem voorkwam en toen werd gezegd dat het misschien aan het aantal downloads ligt.
Ik heb alleen deze downloads:
downloads

Eigenlijk dus alleen de ruimtehack.
Ook heb ik voldoende RAM geheugen 8.00 GB (7.46 GB beschikbaar) (Daar zag ik ook een topic over)
Heb windows 7 Home Premium en een 64-bitsbesturingssysteem.
Heb ook al stof verwijderd uit de PC maar het helpt niet.
Misschien heb ik een of andere update nodig of moet ik iets verwijderen van me PC alleen zou niet weten wat
Weet iemand hier misschien iets op?
Alvast bedankt.

Bericht getypt door - Wertyum
Toegevoegd op 13 Dec 2013 om 12:59
krieke668
Datum: Vrijdag, 13 Dec 2013, 23:00 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 4

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 6

Curator

Ik zou die "grassland map without..." file er in ieder geval uitgooien (saves horen daar niet), ik denk dat het er veel mee te doen heeft, kan normaal geen kwaad, maar je weet maar nooit.
Heb je miss al eens getest of ie zonder de ruimte hack ook crasht?
Aan je pc ligt het waarschijnlijk niet, 8 gb is zeker voldoende, 64bit is eerder te veel dan te weinig :p (maar dan zou ie zelf niet eens mogen opstarten)
Als het niet de download of dat bestand is, zou ik eens letten op het laatste wat je gedaan hebt/aan het doen bent. Maar zelfs als je daar iets uit kan halen ben je er waarschijnlijk weinig mee. Dus dan denk ik dat je beter de boel herinstalleert.
Er zijn in ieder geval naar mijn weten geen uptdates voor het spel ofzo.
BerichtIk zou die "grassland map without..." file er in ieder geval uitgooien (saves horen daar niet), ik denk dat het er veel mee te doen heeft, kan normaal geen kwaad, maar je weet maar nooit.
Heb je miss al eens getest of ie zonder de ruimte hack ook crasht?
Aan je pc ligt het waarschijnlijk niet, 8 gb is zeker voldoende, 64bit is eerder te veel dan te weinig :p (maar dan zou ie zelf niet eens mogen opstarten)
Als het niet de download of dat bestand is, zou ik eens letten op het laatste wat je gedaan hebt/aan het doen bent. Maar zelfs als je daar iets uit kan halen ben je er waarschijnlijk weinig mee. Dus dan denk ik dat je beter de boel herinstalleert.
Er zijn in ieder geval naar mijn weten geen uptdates voor het spel ofzo.

Bericht getypt door - krieke668
Toegevoegd op 13 Dec 2013 om 23:00
Wertyum
Datum: Zaterdag, 14 Dec 2013, 10:37 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de grassland map without verwijderd. Wat er gebeurde is dat ik mijn opgeslagen spel niet meer kon opstarten. Toen heb ik hem weer teruggeplaatst en krijg toen te maken met het feit dat mijn hele dierentuin weg was. Alleen het begin was er nog :s De ingang meer niet. Is hier nog wat aan te doen? Of moet ik opnieuw beginnen denk je :s
Ik zal nu even spelen (dus opnieuw beginnen) en kijken of die vastloopt die download is er iig uit. Als dat niet werkt kijk ik wel naar de ruimtehack. Herinstalleren had ik al gedaan was ik vergeten te zeggen. Ik zal straks posten of die alsnog vastloopt of niet. Zo niet dan begin ik wel gewoon overnieuw dat is dan beter dan steeds vast ;) ^_^

Added (14 Dec 2013, 09:37)
---------------------------------------------
Het spel is weer twee keer vastgelopen na 10 minuten.
Kan dit er iets mee te maken hebben?
ruimte

Snap niet dat er geen ruimte meer beschikbaar is er staat bijna niks op het spel.
In de oude map van zootycoon C:\Program Files\Microsoft Games\Zoo Tycoon 2 staan wel nog heel veel downloads. Maar het spel bevindt zich nu in deze map:
C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Zoo Tycoon 2 dus dat heeft er niks mee te maken toch?
Het enige wat ik nog moet testen is de ruimte hack weghalen, maar moet nu weg. Denk overigens niet dat het daar aan ligt aangezien ik die al jaren gebruikt heb.
Heb je nog een idee of iemand anders
^_^

BerichtBedankt voor je reactie.
Ik heb de grassland map without verwijderd. Wat er gebeurde is dat ik mijn opgeslagen spel niet meer kon opstarten. Toen heb ik hem weer teruggeplaatst en krijg toen te maken met het feit dat mijn hele dierentuin weg was. Alleen het begin was er nog :s De ingang meer niet. Is hier nog wat aan te doen? Of moet ik opnieuw beginnen denk je :s
Ik zal nu even spelen (dus opnieuw beginnen) en kijken of die vastloopt die download is er iig uit. Als dat niet werkt kijk ik wel naar de ruimtehack. Herinstalleren had ik al gedaan was ik vergeten te zeggen. Ik zal straks posten of die alsnog vastloopt of niet. Zo niet dan begin ik wel gewoon overnieuw dat is dan beter dan steeds vast ;) ^_^

Added (14 Dec 2013, 09:37)
Het spel is weer twee keer vastgelopen na 10 minuten.
Kan dit er iets mee te maken hebben?
ruimte

Snap niet dat er geen ruimte meer beschikbaar is er staat bijna niks op het spel.
In de oude map van zootycoon C:\Program Files\Microsoft Games\Zoo Tycoon 2 staan wel nog heel veel downloads. Maar het spel bevindt zich nu in deze map:
C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Zoo Tycoon 2 dus dat heeft er niks mee te maken toch?
Het enige wat ik nog moet testen is de ruimte hack weghalen, maar moet nu weg. Denk overigens niet dat het daar aan ligt aangezien ik die al jaren gebruikt heb.
Heb je nog een idee of iemand anders
^_^

Toegevoegd op 14 Dec 2013 om 10:37
krieke668
Datum: Zaterdag, 14 Dec 2013, 14:18 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

De cd heeft er normaal niets mee te maken, want die is "alleen-lezen" normaal gezien, terwijl alles wat je doet op je harde schijf staat, de cd is meer gewoon de sleutel om het spel op te kunnen starten.
Maar nog even van die 'grassland map without', als je dat bestand verwijderde, bestond toen je zoo niet meer of (stond niet in saves) of kwam er enkel een melding bij het laden dat er een fout is op getreden. Heb je dat bestand gedownload of heb je de zoo gesaved onder die naam?

Indien je zoo niet meer bestond bestond en je zoo hebt opgeslagen onder die naam, denk ik dat je rare problemen hebt want dan is dat bestand je zoo. Saves horen eigenlijk normaal hier:

C:\Users\jij\AppData\Roaming\Microsoft Games\Zoo Tycoon 2\Standaardprofiel\saved
, maar ik zou niet waarom dat dat bij jouw niet zo is.

Ik ken niet echt veel van x86, maar het staat voor 32-bit geloof ik (zt2 werkt dan op 32-bit vermoed ik), maar dat gaat een beetje boven mijn kennis van computers... Dus als het dat is kan ik je niet echt helpen, maar dan zou ik herinstalleren.
BerichtDe cd heeft er normaal niets mee te maken, want die is "alleen-lezen" normaal gezien, terwijl alles wat je doet op je harde schijf staat, de cd is meer gewoon de sleutel om het spel op te kunnen starten.
Maar nog even van die 'grassland map without', als je dat bestand verwijderde, bestond toen je zoo niet meer of (stond niet in saves) of kwam er enkel een melding bij het laden dat er een fout is op getreden. Heb je dat bestand gedownload of heb je de zoo gesaved onder die naam?

Indien je zoo niet meer bestond bestond en je zoo hebt opgeslagen onder die naam, denk ik dat je rare problemen hebt want dan is dat bestand je zoo. Saves horen eigenlijk normaal hier:

C:\Users\jij\AppData\Roaming\Microsoft Games\Zoo Tycoon 2\Standaardprofiel\saved
, maar ik zou niet waarom dat dat bij jouw niet zo is.

Ik ken niet echt veel van x86, maar het staat voor 32-bit geloof ik (zt2 werkt dan op 32-bit vermoed ik), maar dat gaat een beetje boven mijn kennis van computers... Dus als het dat is kan ik je niet echt helpen, maar dan zou ik herinstalleren.

Toegevoegd op 14 Dec 2013 om 14:18
Wertyum
Datum: Zaterdag, 14 Dec 2013, 19:32 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

Toen ik de grassland map verwijderde startte ik zootycoon2 opnieuw op. Toen wilde ik mijn opgeslagen spel laden (safaripark wernhout) en vervolgens krijg ik de foutmelding dat ik de zoo niet kon laden. Toen sloot ik het spel af en plaatste ik die grasland map weer terug. Vervolgens wilde ik het opgeslagen spel weer starten en toen stond mijn opgeslagen dierentuin (safaripark wernhout) er nog. Alleen vanaf het begin (dus alleen de ingang) Ik weet niet hoe dat bestand ertussen is gekomen ik denk gedownload ik sla iig geen dierentuinen op onder die naam :P Ik ga denk ik alles opnieuw installeren en wil dat niet helpen breng ik de PC terug naar computerwinkel kunnen ze hem maken. Heeft iemand tips hoe ik er voor kan zorgen dat ik alles wat met zoo tycoon te maken heeft verwijder? Heb de vorige keer ook opnieuw geïnstalleerd maar toen bleven er toch nog mappen achter tussen alle documenten. Of is er nog iemand anders die naar aanleiding van dit verhaal antwoord weet hoe ik het vastlopen van het spel van voorkomen? Bij voorbaat dank ^_^
BerichtToen ik de grassland map verwijderde startte ik zootycoon2 opnieuw op. Toen wilde ik mijn opgeslagen spel laden (safaripark wernhout) en vervolgens krijg ik de foutmelding dat ik de zoo niet kon laden. Toen sloot ik het spel af en plaatste ik die grasland map weer terug. Vervolgens wilde ik het opgeslagen spel weer starten en toen stond mijn opgeslagen dierentuin (safaripark wernhout) er nog. Alleen vanaf het begin (dus alleen de ingang) Ik weet niet hoe dat bestand ertussen is gekomen ik denk gedownload ik sla iig geen dierentuinen op onder die naam :P Ik ga denk ik alles opnieuw installeren en wil dat niet helpen breng ik de PC terug naar computerwinkel kunnen ze hem maken. Heeft iemand tips hoe ik er voor kan zorgen dat ik alles wat met zoo tycoon te maken heeft verwijder? Heb de vorige keer ook opnieuw geïnstalleerd maar toen bleven er toch nog mappen achter tussen alle documenten. Of is er nog iemand anders die naar aanleiding van dit verhaal antwoord weet hoe ik het vastlopen van het spel van voorkomen? Bij voorbaat dank ^_^

Toegevoegd op 14 Dec 2013 om 19:32
krieke668
Datum: Zaterdag, 14 Dec 2013, 21:29 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

Normaal is er ergens een bestand dat "uninstall" ofzo noemt in de map waar je ook downloads plaatst, je moet dan gewoon dat programma runnen...
Anders ga je naar: start-->configuratiescherm-->een programma verwijderen, daar zou ergens een zt2 icoon moeten tussen staan en daar moet je dan op klikken en het programma runnen.
BerichtNormaal is er ergens een bestand dat "uninstall" ofzo noemt in de map waar je ook downloads plaatst, je moet dan gewoon dat programma runnen...
Anders ga je naar: start-->configuratiescherm-->een programma verwijderen, daar zou ergens een zt2 icoon moeten tussen staan en daar moet je dan op klikken en het programma runnen.

Toegevoegd op 14 Dec 2013 om 21:29
Wertyum
Datum: Woensdag, 18 Dec 2013, 19:31 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens

Parkeerhulp

Ik heb het gevonden dankje. Heb alle mappen verwijderd van zoo tycoon. De downloads heb ik even bewaard op een USB-stick.
Ik zal later vanmiddag proberen opnieuw te installeren en kijken of het nu wel werkt. :p

Ik hoorde net bij het installeren van Zoo tycoon 2 Afrikaans Avontuur hetzelfde geluid wat ik hoor als het spel vastloopt.
Ook krijg ik hem niet goed geïnstalleerd. Ik ga bijna denken dat het aan dit spel ligt. Daarom installeer ik alles behalve deze nu en test ik hoe het gaat.
Zootycoon 2 (algemeen), Bedreigde diersoorten, uitgestorven diersoorten en marine mania doen het wel goed met installeren. Ik zal het is proberen laat ik
zo weten of het op deze manier wel lukt. Dan weten we snel genoeg of dit het probleem is.

Added (15 Dec 2013, 13:46)
Ik hoorde net bij het installeren van Zoo tycoon 2 Afrikaans Avontuur hetzelfde geluid wat ik hoor als het spel vastloopt.
Ook krijg ik hem niet goed geïnstalleerd. Ik ga bijna denken dat het aan dit spel ligt. Daarom installeer ik alles behalve deze nu en test ik hoe het gaat.
Zootycoon 2 (algemeen), Bedreigde diersoorten, uitgestorven diersoorten en marine mania doen het wel goed met installeren. Ik zal het is proberen laat ik
zo weten of het op deze manier wel lukt. Dan weten we snel genoeg of dit het probleem is.

Added (15 Dec 2013, 14:20)
Het spel is weer vastgelopen. 20 minuten zo ongeveer is het goed gegaan. Ik ben echt radeloos. Wie kan me helpen?

Added (15 Dec 2013, 15:09)
Nee he -.- Nu wil ik PES gaan spelen zit die ook vast na een kwartier =..= Het ligt dus gewoon aan mijn computer....
Waarschijnlijk een virus ofzo terwijl ik elke dag scan maar dat terzijde. Wegbrengen dan maar naar de winkel denk ik <_<
@krieke668 thnx voor je hulp! ;)

Added (18 Dec 2013, 18:31)
Computer is gemaakt het lag aan de videokaart. Er is een andere videokaart ingezet dat is nu dus geregeld.
Topic kan dicht ;)

Bericht veranderd door: Wertyum - Zondag, 15 Dec 2013, 14:46
BerichtIk heb het gevonden dankje. Heb alle mappen verwijderd van zoo tycoon. De downloads heb ik even bewaard op een USB-stick.
Ik zal later vanmiddag proberen opnieuw te installeren en kijken of het nu wel werkt. :p

Added (15 Dec 2013, 13:46)

Added (15 Dec 2013, 14:20)
Het spel is weer vastgelopen. 20 minuten zo ongeveer is het goed gegaan. Ik ben echt radeloos. Wie kan me helpen?

Added (15 Dec 2013, 15:09)
Nee he -.- Nu wil ik PES gaan spelen zit die ook vast na een kwartier =..= Het ligt dus gewoon aan mijn computer....
Waarschijnlijk een virus ofzo terwijl ik elke dag scan maar dat terzijde. Wegbrengen dan maar naar de winkel denk ik <_<
@krieke668 thnx voor je hulp! ;)

Added (18 Dec 2013, 18:31)
Computer is gemaakt het lag aan de videokaart. Er is een andere videokaart ingezet dat is nu dus geregeld.
Topic kan dicht ;)

Toegevoegd op 18 Dec 2013 om 19:31
Jeweetwelwie
Datum: Donderdag, 19 Dec 2013, 12:05 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO
Reputatie: 2

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

Aangezien t probleem is opgelost, wordt dit topic gesloten.

BerichtAangezien t probleem is opgelost, wordt dit topic gesloten.

Bericht getypt door - Jeweetwelwie
Toegevoegd op 19 Dec 2013 om 12:05
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Hosted by uCoz