ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 48 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
DRENTS DIEP - Drents Diep duikt dinsdag in de plannen voor een nieuwe dierentuin in Emmen. Het dierenpark is op zoek naar geld om een investering van 190 miljoen euro te kunnen betalen. Eigen geld heeft het park niet. In feite is het park failliet door tegenvallende bezoekersaantallen. Geen geld en dan toch torenhoge ambities, die dus alleen waar gemaakt kunnen worden met geld van de Emmer burgers. Er moet geld op tafel komen voor de investeringen in het nieuwe park op de es, maar ook geld om de huidige dierentuin nog vijf jaar te laten overleven. In Drents Diep aandacht voor de problemen waar de gemeente als aandeelhouder en dus als suikeroom voor staat.
Verder kijken we naar de schuldhulpverlening in Emmen. Bij de gemeenteraadsleden Ton Schoo van de Drentse Ouderenpartij en Jos van Goethem van Wakker Emmen zijn tientallen klachten binnengekomen over de gemeentelijke dienst. In Drents Diep bekijken we de zaak zowel van de kant van de klanten als die van de gemeente.
Jaja, een nieuw dierenpark Emmen! Wat vinden jullie? -Moet het blijven? -Moet het weg voor een nieuw dierenpark?
Ikzelf zou niet weten wat ik moet kiezen. Alle2, 1 ik ben nog niet eens in het oude dierenpark geweest, 2 een nieuwe zoo is ook wel weer leuk...
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 289 Prijzenkast:
9
Curator
Nou, de nieuwe dierentuin in Emmen zou dan waarschijnlijk ook gewoon Dierenpark Emmen heten, en er wordt dan ook verder gebouwt op Locatie Es van Dierenpark Emmen. (Emmen Zoo heeft namelijk 2 locatie's, Locatie centrum, in het centrum, en Locatie Es, buiten de stad)
Dan zou gewoon en nieuwe orginisatie verder bouwen op de plannen van Dierenpark Emmen, en de dieren die nog in hetCentrum zijn, overplaatsen naar Locatie Es van Dierenpark Emmen. Daar worden totaal nieuwe verblijven samen met de diere die daar al waren.
Start a revolution, start a comeback!~I'm back, In black!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 48 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
Oooh! Zit dat zo! Maar wat ik niet snap, is als Dierenpark Emmen nu in een crisis zit, hoe kunnen ze dan een nieuwe dierentuin bouwen? Ze hebben toch niet veel geld?? Groetjes Max
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 72 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
Idd, de gemeente emmen heeft ze een flink stuk grond bij ES gegeven en een flinke subsidie in ruil voor de grond in het centrum. Doe nu mee met BuildAZoo!
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 24 Prijzenkast:
0
Stagiaire
Ik hoop dat de zoo blijft bestaan. Wel goede ruil de grond van de stads zoo voor grond en geld. Ben wel beniewd als de dierentuin blijft bestaan hoe hij er dan uit komt te zien!