Kit_Fisto, Raad eens wie hier heel erg jaloers is! En over die vogels, kwartels kunnen bij heel veel vogels, omdat ze een totaal ander gebied bewonen. Maar als je parkieten agressief worden moet je de kwartels meteen weghalen, ze kunnen ze namelijk doodpikken maar gelukkig zijn valkjes niet vlug zo agressief! (wist je trouwens dat het nog niet geheel duidelijk is of die valkjes parkieten of kaketoes zijn?)
Hier nog wat foto's!
GROTE ALEXANDERPARKIET
CHICUBA* FLAMINGO
* kruising tussen cubaanse en chileense flamingo dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
over mijn duifje: het gaat goed met hem/haar hij/zij eet goed en hoort nu echt in de kippen groep wel is zijn vacht niet zo heel mooi omdat er laatst bij de kippen wat ruzie was over wie de baas werdt maar dat is nu volgensmij opgehouden en krijgt hij weer een mooie bos veren hopelijk
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
@ carnotaurus, oke bedankt voor de uitleg! trouwens dat wist ik. maar ik denk dat de valkparkieten toch wel gewoon parkieten zijn. ze gedragen zich ook een beetje zo als parkieten. en hebben eigenlijk niet veel kenmerken van de kakatoe ( vindt ik dan) trouwens waar heb jij deze foto's gemaakt?
@ boerroel545, watthe?? ( wat staat daar, iets over geluk? xD)
gr.Marijn
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 126 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
@ carnotaurus, Mooie foto's! Die van de flamingo is mooi van dichtbij en dan nog zo scherp. De parkiet is ook heel goed gelukt. Hij heet de grote alexanderparkiet staat erboven maar is dat ook niet gewoon de halsbandparkiet?
Kit_Fisto, Ik liet al weten papegaaipark veldhoven!
Mark_23, de grote alexanderparkiet (Psittacula eupatria) is wat groter en heeft een bredere band dan de halsbandparkiet (Psittacula krameri) ze behoren wel beide tot het genus Psittacula, dus ze zijn erg verwant! trouwens, hier heb ik nog een foto van een andere Psittacula soort:
Psittacula cyanocephala - pruimekopparkiet -
dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Mark_23, de kop van het mannetje ziet er meer uit als een pruim, dit is een vrouwtje!
en dan een update:
LICHT EN ACHTERGROND
Veel fotografen werken met lichteffecten. Het kan de foto een ander karakter en een totaal andere look geven. Dit wordt toegepast op bijna alle vormen van fotografie, helaas, in tegenstelling tot bv een portret- of productfotograaf, BEWEEGT bij mij het onderwerp!
Een achtergrond, je zou zeggen makkelijk te maken! Ook hier gebruikt bijna elke vorm van fotografie het. Zij kunnen allemaal een mooie blauwe lucht of witte want op de achtergrond regelen. Helaas kun je in de natuur, met steeds verplaatsende onderwerpen moeilijk goede achtergrond projecteren, zonder dat er een wirwar van takken en planten opstaat. Zeker omdat ik mijn foto's NOOIT bewerk voor ik ze post!
bij zowel licht als achtergrond is het erg moeilijk het goed te regelen, maar toch heb ik mijn best gedaan om dat bij deze foto's naar voren te laten komen. Het bijzonder is dat het in beide foto's om PRECIES HETZELFDE pimpelmeesje gaat! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!