ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
Hier kan je laten zien welke dierentuinen jij al hebt gezien in je leven. Het kan handig zijn voor als andere leden ook van plan zijn om naar die zoo willen gaan en wat extra info of een feedback willen (dat kan dan via PB :p) verder kan je ook nog je eigen top 5/10 toevoegen aan je bericht!!
Nou ik begin maar met mijn lijst:
Nederland Burger's zoo Apenheul Artis Dierenpark Amersfoort Dierenrijk Diergaarde Blijdorp Dolfinarium Dierenpark Emmen GaiaZOO Ouwehands Dierenpark Safaripark Beekse Bergen ZooParc Overloon Delta-park Neeltje Jans Dierenpark Zie-Zoo SeaLife Scheveningen Best zoo Berkenhof's Tropical Zoo Zeehonden opvang Lenie 't Hart NOP
Belgie Zoo Antwerpen Aquatopia Plopsa Coo Grotten van Han Monde Sauvage
Duitsland Aachener Tierpark Zoo Duisburg
Frankrijk Reserve Africaine de Sigean Aquarium (weet de naam niet meer :p)
Spanje Zoo Barcelona Aquarium Barcelona
Top-5 dierentuinen: 1. Burgers' Zoo - vanwege de prachtige ecodisplays en ruime verblijven voor de dieren (vind vooral de ocean geweldig) 2. Reserve Africaine de Sigean - Het leek net of ik echt in Afrika stond, echt prachtig... kan het niet goed beschrijven maar foto's volgen. 3. Dierenpark Amersfoort - Misschien niet meteen een park dat je op deze plaats verwacht maar ik vind de sfeer in het park echt heel mooi en de verblijven zijn op een leuke manier gemaakt (niet zo standaard) 4.Diergaarde Blijdorp - Voorbeeldige dierentuin, vooral kwa collectie echt een topper!! Ook ben ik fan van verblijven die natuurlijk worden ingericht (dus vele nep rots) en dit is veel terug te vinden in Blijdorp 5.Zoo Duisburg - Eigenlijk vooral om de Amazone dolfijn, maar ook een top collectie met leuke verblijven.
Bericht veranderd door: timo13 - Dinsdag, 12 Maa 2013, 20:25
Dit is alles wat ik weet (misschien zijn er nog wel meer )
Top 5: 1. Randers Regnskov: een geweldige dierentuin bestaande uit 3 glazen koepels met elk een heel ingebouwd tropisch regenwoud uit Zuid-Amerika, Afrika en Indonesië. 2. Apenheul: toen ik er heen ging liepen aapies nog vrij rond. Geweldig om dat mee te maken. 3. Diergaarde Blijdorp: heel vaak heen geweest en het blijft een mooie dierentuin. Gewoon de gezellige sfeer. 4. Dierenpark Amersfoort: zoals Timo al zei gewoon een gezellige sfeer en inderdaad mooie verblijven. 5. Artis: er is veel veranderd toen ik de laatste keer ging. De meeste kleine hokken zijn weg en het is echt een mooie dierentuin geworden.
Nou, dit waren mijn bezochte dierentuin en mijn top 5.
Datum: Donderdag, 14 Maa 2013, 18:20 | Bericht # 4
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 79 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
Mijn lijst tot nu toe...:
NEDERLAND
Dierenpark Amersfoort Dierenpark wissel Noorder dierenpark Apenheul Burgers Zoo Artis Diergaarde Blijdorp Zoo Parc Overloon Safaripark Beekse Bergen Uilenpark de Paay, Beesd ( Geen deel van de NVD ) Watervogelpark Betuwemeer, Kapel Avezaath ( Geen NVD ) Dolfinarium Ouwehands dierenpark Afifauna Aqua Zoo Leerdam ( Geen NVD ) Dierenpark Emmen
Ook in een paar in Frankrijk en Duitsland maar ik weet geen namen... WildPark, dierenopvang, fokcentrum en dierenorganisatie de Betuwe, kom gerust eens langs!
Neem eens een kijkje in de trade, er is altijd een deal te sluiten!
Bericht veranderd door: rymafra - Zondag, 19 Mei 2013, 10:19
ik ben kwa dierenparken alleen nog maar in die van nederland
Nederland Artis Dierenpark Amersfoort Dierenrijk Diergaarde Blijdorp Dolfinarium Dierenpark Emmen Ouwehands Dierenpark Safaripark Beekse Bergen Delta-park Neeltje Jans
Top-5 dierentuinen: 1. Diergaarde blijdorp omdat het een mooi dierenpark is en zeer natuurgetroude veblijven kortweg geweldig 2. safaripark beekse bergen omdat het echt een afrika park is en omdat je mooi tussen de dieren kan rijden 3. Ouwehands dierenpark omdat het heeft mooie verblijven zoals het ijsberen verblijf alleen een nadeel dat het zo door elkaar licht 4. Dolfinaruim omdat het de enige park in nederland is waar je walrussen en dolfijnen kan zien 5. Dierenpark emmen omdat het heeft mooie verblijven en een mooie dieren collectie zoals olifant radza een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER