Ik zocht een mooie natuurfilm (voor de feestdagen) en kwam op Monkey Hunters bij een webwinkel en wilde er meer van weten. Toen ik dit echter op google opzocht onder de naam "Monkey Hunters DVD" kwam ik oa op een site waar ik niet zo vrolijk van werd! De site geeft tips voor het jagen voor plezier op vele diersoorten, waaronder bedreigde zoals neushoorns, colobusapen, olifanten, luipaarden en nijlpaarden. Is plezierjacht op deze soorten ergens ter wereld eigenlijk nog wel legaal? Zeker b.v. de luipaard is toch beschermd?
Nu ben ik naar jullie menig benieuwt: vinden jullie dit kunnen? sommigen vinden dat gereguleerde jacht geen schade doet en zelfs GOED is voor de populatie. Ik denk dat we in deze "hoog ontwikkelde"* samenleving niet meer kunnen jagen op bedreigde soorten.
tja, hoog ontwikkeld? nu is opnieuw te zien dat we onszelf veel te hoog inschatten. We zijn de enige soort die opzettelijk en voor plezier een andere soort tot (de rand van) uitsterven brengt. Alsof we meer waard zijn dan die miljoenen andere soorten: we zijn maar gewoon een soort naast andere soorten We hebben gewoon het recht niet de aarde te beroven. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ik ben het (en ik denk iedereen hier) helemaal met je eens maarja, dit is een dieren(tuinen) site, en dus lijkt het me niet dat er hier een persoon rondloopt die dieren met plezier wil vermoorden dus je hebt helemaal gelijk ik hoop dat meerdere mensen hier gaan reageren misschien is een soort topic voor nieuws over bijvoorbeeld wwf enzo lijkt me wel leuk, want bijvoorbeeld of facebook plaatsen ze ook altijd berichtjes over wat ze nu weer bereikt hebben, en dat is wel leuk hier op ztsf, zoiets als de dierentuin topics
Datum: Donderdag, 21 Nov 2013, 18:04 | Bericht # 3
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
ik ben het ook helemaal met je eens. maar ja, hoe zou je nou zo groot probleem willen stoppen? ik bedoel het komt niet alleen in afrika voor. het gebeurd ook in azie amerika australie enz. je kan er nooit voor zorgen dat ze over de hele wereld hier mee stoppen (helaas). heel veel wereld leiders denken ook dat dat niet een groot probleem is en willen er vaak ook helemaal geen geld aan uitgeven!
kan de wereld dan niet een keer gwn normaal doen? en dan niet alleen natuur vervuiling en stropers. maar ook gewoon burger oorlogen in bijvoorbeeld Birma of afrika. of gewoon hoe mensen met elkaar omgaan ,ontvoeringen,inbraken enz ( mis een beetje oftopic dat ik hier over begin maar het komt allemaal een beetje op het zelfde neer)
ik bedoel, mensen zouden als deze problemen kunnen oplossen, door een beetje geld uit te geven ( en dan heb ik het over wereld leiders) maar weinig wereld leiders geven ook echt geld uit aan het tegen houwen van stropers en natuur vervuilingen... helaas..
trouwens hete die site toevallig: Shakari Conection? zo ja, je kan daar zelfs stroper worden en met hun mee gaan om dieren dood te schieten..
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Bericht veranderd door: Kit_Fisto - Donderdag, 21 Nov 2013, 18:08
Datum: Donderdag, 21 Nov 2013, 19:33 | Bericht # 4
dinosaure99
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 25 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
Persoonlijk denk ik dat we de jacht op bedreigde diersoorten moeten verbieden. Ze zijn al behoorlijk gejaagd door stropers. Voor sommigen is het individu te belangrijk om te worden gedood voor een trofee.
Er is op dit moment geen enkel dier of plant waarin niet gehandeld wordt. legaal dan wel illegaal, commercieel of juist niet. Om zijn huid, vlees, botten, ingewanden, tanden of ivoor. Voor zijn (geloofde) geneeskrachtige werking. Als huisdier, decoratie of voor jacht.
De meeste leden van dit forum zullen in het economische westen wonen. De toenemende vraag naar exotische huisdieren kost menig dier de kop. Maar in Azié is het misschien nog erger: voor medicijnen worden niet alleen kikkers, salamanders en insecten gedood, maar ook tijger, apen, olifanten, neushoorn etc. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!