Laat in dit topic jouw mening over de verschillende dierentuinen horen uit Duitsland/Benelux/Frankrijk. Vul hierbij het volgende in: Naam dierentuin: Land: Algemeen cijfer: Geef jouw mening in maximaal 400 tekens:
Voorbeeld: Naam dierentuin: Mondo Verde Land: Nederland Algemeen cijfer: 7 Geef jouw mening in maximaal 400 tekens: Mondo Verde in Landgraaff vind ik een leuk beginnend dierenpark. Bij dit park wordt zowel flora als fauna gecombineerd met verschillende activiteiten voor kinderen. Ze hebben verschillende kleine dieren die leuk zijn onderverdeeld bij de continenten. Helaas hebben de witte tijgers een minder mooi verblijf.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Naam dierentuin: Burgers Zoo Land: Nederland Algemeen cijfer: 8 Geweldige dierentuin, veel dingen binnen waardoor je ook in regenbuien kunt schuilen, lekker eten want toen wij er waren was het heerlijk en geen friet met iets, maar echt eten. De dieren vond ik geweldige, veel variatie en ik maak de dierentuin vaak na tijdens het spelen van ZT!! Geweldige, gewoon en ook goed bereikbaar!! En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
Naam dierentuin: Sealife Scheveningen Land: Nederland Algemeen cijfer: 7 Mening: De diverse aquaria en vivaria zijn prachtig ingericht met een grote diversiteit aan bewoners, de collectie zelf was niet zo spectaculair. Het otterverblijf was geweldig en de otters waren continu aan het spelen met diverse speeltjes.
Mogen het trouwens ook zoo's buiten de BeNeLux zijn? dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Woensdag, 05 Maa 2014, 11:26
Jeweetwelwie, Ik vroeg het omdat ik misschien naar een Duitse zoo ga binnenkort.
Naam dierentuin: Safaripark Beekse Bergen Land: Nederland Algemeen cijfer: 7.5 Mening: Het hele safarideel is leuk. Jammer dat je bijna nooit alles kan zien, omdat je altijd wel iets mist vanwege die safari. Maar de collectie is mooi. Minder opvallend maar zeker leuk waren de diverse volières met toerako's, wevers, spreeuwen, scharrelaars en frankolijnen. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Naam dierentuin: Gaia Zoo Land: Nederland Algemeen cijfer: 7.5 Geef jouw mening in maximaal 400 tekens: Het nadeel van Gaia Zoo is dat het in het limburgse heuvellandschap ligt. Ondanks dat de paden voor rolstoelerstoegankelijk zijn, heb ik mijn oma wel al die heuvels op moeten duwen. De dierencollectie ben ik zeer tevreden over. Vooral de boshonden en het perk met de capibara vind ik mooi.
Naam dierentuin: Natura Artis Magistra Land: Nederland Algemeen cijfer: 8 Geef jouw mening in maximaal 400 tekens: Artis is een zeer mooie oude dierentuin die ondanks zijn oude gebouwen zoals het apenhuis, vogelhuis en roofdieren galerij toch vrij modern ook de dieren collectie is zeer de moeite waard zoals de jaguar het jammeren aan Artis is wel dat ze een klein olifanten verblijf hebben maar dat maken ze weer goed door een mooi savanne gebied hebben ik vind het zeker de moeite waard om er langs te gaan die ondanks zijn oude gebouwen zoals
Naam dierentuin: Diergaarde Blijdorp Rotterdam Land: Nederland Algemeen cijfer: 10 Geef jouw mening in maximaal 400 tekens: Blijdorp is echt een mooi dierenpark omdat het zo mooi gethematiseerd is zoals de continenten Afrika, Azië en oceanium maar ook de mooie van Ravenstein gebouwen die ze nu aan het renoveren zijn zoals de dikhuidenvleugel en niet te vergeten de dieren collectie zoals de Okapi's en Aziatische leeuwen deze soorten komen maar weinig voor en het mooist blijf ik de tijgerkreek vinden dit is toch het mooist een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Naam dierentuin: Dierenpark Amersfoort Land: Nederland Algemeen cijfer: 7 Geef jouw mening in maximaal 400 tekens: Algemeen mooie dierentuin. Het dinobos is zeker een leuke aanvulling, en de verblijven voor neushoorns en pinguïns zijn heel ruim en natuurlijk. Het Honderduizenddierenhuis is echt mooi met o.a. zeldzame slangenhalsschildpadden. Sommige verblijven (mara's, wallaby's) liggen wat geïsoleerd, en het hekwerk bij de savanne is verre van mooi.
Naam dierentuin: Diergaarde Blijdorp Land: Nederland Algemeen cijfer: 8 Geef jouw mening in maximaal 400 tekens: Mooi park, heeft een verzorgde uitstraling en ruim opgezette verblijven. Prachtig Oceanium, zeer divers met een grote verscheidenheid aan dieren, zoals koningspinguins, hutia's en swiftvossen. Ook een mooie collectie in rest van het park. Ik zelf vind de lemmingen geweldig! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 2 Prijzenkast:
0
Vrijwilliger
naam dierentuin: Artis Land: Nederland algemeen cijfer 7.5 mening: zelf ben ik dol op dierentuinen. artis is een mooie dierentuin vooral door de oude architectuur. wat ik wat minder aan artis vind is de grootte van de hokken die naar mijn mening wat te klein is ever tried. ever failed. no matter. try again. fail agian. fail better.