wat vinden jullie leuker kinderboerderijen of veehouderijen daar ben ik wel eens benieuwt naar en als jullie naar een van deze locatie gaat welke dieren moeten volgens jou echt aanwezig zijn een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
legoman12324, sowieso kinderboerderijen/dierenweides/mini-dierenparkjes (hoe je ze ook wil noemen)
Veehouderij is nodig en (hoewel ik vanuit dierenwelzijn niet houd van megastallen) interessant, maar om er zomaar te kijken vindt ik wat minder. Ik ben wel eens bij veeboeren geweest (ik woon in Brabant dus daar is er geen tekort aan!) en het was bijzonder om een keer te zien, maar ik zou er niet zo snel heen gaan. Ik sluit mijn ogen niet voor de goede en slechte kanten, maar ik hoef het niet 10 keer te zien. Wat we dan weer wel leuk lijkt is om een keer bij 'buitengewone varkens' te gaan kijken.
Bij kinderboerderijen zijn het eigenlijk altijd meer soorten/rassen en daarmee minder individuen per soort/ras. De grotere hebben soms ook enige kleine exoten zoals eenden, schildpadden, parelhoenders, pauwen, eekhoorns of parkieten. Tenmiste, dat is de collectie bij eentje bij ons in de buurt. Daarnaast zijn er ook een paar kippenrassen, tamme ganzen, Galloway-koeien, een paard en een pony, ezels, dwerg- en landgeiten, schapen (weet zo vlug niet wel ras) en cavia's, konijnen en ratten. Dan is er ook nog een educatiehuis, een koikarpervijver en een duiventil met oud-hollandse meeuwtjes, er lopen ook katten rond. Erg leuk om te zien allemaal, ik ging er vaak heen om te oefenen met mijn camera, en nu nog af en toe als ik in de buurt ben.
Bij andere in de buurt zijn er ook zwarte zwanen, goudfazanten, lachduiven, damherten en kalkoenen te zien. Zelf ben ik vrijwilliger op een kleintje, we hebben een paar cavia-rassen, een dwergkonijn, enkele rasloze konijnen, dwergvarkens, dwergschapen, kippen, loopeenden en hudsoneekhoorns. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Ik vind grote veehouderijen ook niks (koeienstallen die nog gewoon naar buiten gaan vind ik beter! Sommigen hebben zelfs verwarming, stofbaden, douches, krabmachines, etc.) Verder hebben mijn opa en oma nog wat kippen, een konijn, een paar katten, en 20 schapen ofzo, dus die zitten niet opeengepakt maar gewoon in de wei Ook hebben we een kinderboerderij in de buurt, ben ik ook soms geweest met mijn camera Waarschijnlijk ga ik er met mijn nieuwe camera ook weer heen