ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 25 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
@ OrcaFreak, Over het bord: Heel mooi, de kleur past goed bij het park. De update: Wauwie!!!! Mooi de planten tussendoor, en leuk dat de Toekanvolière aansluit op een waterverblijf! Made by Real-Thomas.
Datum: Zaterdag, 22 Jun 2013, 20:31 | Bericht # 32
OrcaFreak
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 89 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:9
Kassa Medewerker
Welkom terug op onze rondleiding doorheen Fauna Wonders, Spain. Vandaag op het programma: REPTILE ENCOUNTERS
We verlaten OASIS en komen in een klein overdekt buitengedeelte. Aan onze linkerkant bevindt zich het verblijf van de groene leguanen. Het verblijf is niet heel groot, maar toch groot genoeg voor een groep van vijf van deze prachtige dieren.
Overzichtje van het verblijf.
Aan onze rechterkant hebben we zicht op het binnenverblijf van de vrouwelijke komodovaraan. Het verblijf is vrij sober ingericht. Het is immers een slaapvertrek.
We lopen een beetje verder en komen zo bij het buitenverblijf van de komodovaranen. De man en vrouw mogen hier afwisselend van de zon genieten. Enkel tijdens de voortplantingsperiode mogen de dieren samen buiten.
Tegenover het varanenverblijf bevinden zich de zeeleguanen. Een prachtige waterval siert het verblijf.
Dichterbij gekomen zien we verschillende dieren genieten van de vele kelpplanten en zeegrassen.
Het laatste gedeelte van REPTILE ENCOUNTERS bestaat uit het krokodillencomplex. Dit bevat een bezoekerscentrum, twee grote buitenverblijven en vier binnenverblijven. Het complex is min of meer symmetrisch opgebouwd waarbij de nijlkrokodillen zich aan de linkerkant en de onechte gavialen zich aan de rechterkant bevinden. Vanuit het bezoekerscentrum kunnen de dieren zowel onder water als boven water worden geobserveerd.
Onderwaterzicht.
Vanop het terras krijgt de bezoeker een goed overzicht over de verblijven.
De binnenverblijven zijn niet toegankelijk voor het publiek. Volgend overzicht geeft echter wel de indeling weer. Aan de linkerkant zijn ook twee quarantainebassins te zien. Deze kunnen worden gebruikt voor haaien of dolfijnen.
Tot slot nog enkele overzichtsfoto's.
Dit was het weer voor vandaag. Volgende keer nemen we een kijkje in de glazen koepel die we reeds vanop afstand hebben gezien. Benieuwt welke dieren zich hier bevinden, wees er dan zeker ook volgende keer weer bij.
ziet er weer mooi uit ik vind vooral je daken altijd leuk je hebt altijd leuke daken op je binnen hokken zitten maar wel een tip misschien wat hoger hekwerk voor de binnen verblijven van de kroks en zou een pad plaatsen zodat je verzorgen er bij kunnen een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Ik vind het echt heel erg prachtig gemaakt. Er is overal aan gedacht, van quarantaine verblijven tot beplanting. Wat wel jammer is, dat doordat je zo realistisch bouwt, je ook de nadelen van de realiteit meeneemt. Zoals het hebben van gebouwen op de achtergrond. Maar dat heb je zeker op een mooie wijze gedaan waardoor dat puntje eigenlijk weer afvalt
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
Heb weer eens tijd voor een lange reactie... Vind het leguanen verblijf wel leuk, met al die kleine raampjes voor de bezoekers... Ook mooi hoe je die (zelfgemaakte geloof ik) borden verwerkt in de omheining zoals hier: http://www1.picturepush.com/photo....aan.jpg Ik vind het wel jammer dat het krokodillen complex symmetrisch is, want dan maakt het niet echt uit naar welke kant van het verblijf je kijkt... hun binnenverblijf lijkt me ook nogal "leeg", maar wel heel ruim. Het onderwater zicht vind ik wel knap gedaan, aangezien ik niet verwachte dat het diep was.
Vind die gebouwen op de achtergrond juist leuk dan kun je nog oriënteren...
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 344 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
Echt geweldig! Ik ben hier heel erg enthousiast over. Van bovenaf lijkt het zelfs een beetje op ZT1 qua aanzicht. Ik vind het fantastisch hoe je aan het beplanten bent en hoe je je verblijven indeelt. Diep, diep, heel diep respect hiervoor!