Ik ging met mijn broertje (8) en mijn ouders naar familie in Brabandt.
Welkom in het schone Brabandt!
Oké, deze lucht is dan wel weer mooi...
Toen we eenmaal waren aangekomen hebben we niks gedaan. We waren van plan om de dag daarna naar de Olmense zoo (in België) te gaan, want dat was niet heel ver weg en dat leek een leuk park. Maar nee, koning Winter steekte er een stokje voor... Een oranje weeralarm werd er voor België neergezet. Dus leek het ons toch geen goed plan... Maar er was een alternatief, Best zoo. Een vrij kleine dierentuin in het plaatsje.. Best. Dat, dat leek ons dus wel Best zo(o).
Toen we aankwamen wilden we parkeren. Dus... Gingen we naar de parkeerplaats. Die was geheel ondergesneeuwd. Het was overal wit, met wat paaltjes en twee open slagbomen. Onze auto was overigens de enige auto op de parkeerplaats. Lekker rustig dus!
Eenmaal binnengekomen waren er twee lege verblijven, van de Koi en volgens mij pelikanen.
Een beetje verder gekomen kon je links allemaal kleine verblijven van insecten en reptielen zien. Naja, die hoorden er te zitten..
Dit reptiel was de enige die te zien was.
Daar tegenover was het verblijf van de doodshoofdaapjes. Dit was het enige verblijf waar glas zat, binnenverblijven en de reptiel/insecten verblijven niet meegerekend.
Doodshoofdaapje
We liepen verder en kwamen langs dit leuke beestje, waarvan ik de naam niet meer weet.
Daarnaast was het verblijf van de (stinkende) beermarter. Er waren 2 beermarters maar ze zaten (als ze in hun binnenverblijf niet bij elkaar konden) gescheiden.
Ze hadden een klein verblijf en zagen er een beetje treurig uit.
Zeldzaam in dierentuinen, stond op de bordjes, de gordelvari
Hierna liepen we langs een verblijf met schapen, waarvan ik geen foto's heb en geitjes.
De Sri Lanka panters! Het waren er twee, en waren constand rondjes aan het lopen, af en toe sprongen ze op een boomstam als er verzorgers aankwamen. Wat ik erg raar vond is dat het verblijf uit twee delen bestond met een grote doorgang. De luipaarden konden er makkelijk langs, maar toch bleven ze de hele tijd in het rechtergedeelte, in het linkergedeelte waren ook bijna geen sporen te zien.
Mijn broertje gooide sneeuw van wat struiken voor het verblijf af, en dat vonden de luipaarden blijkbaar wel interesant...
't Blijven prachtige dieren...
De poema's, ook zij liepen heel wat rondjes af.
Waarschijnlijk zijn ze hier best wel trots op, een zwarte jaguar. Hellaas wel alleen.
De ezels die ze hadden hadden een zeer hoog 'Aaaaahhh' factor.
De hoendergans met z'n mooie groene snavel
Deze ooievaar had het maar koud..
De serval, ook zo'n mooie kat...
De lynx zat in z'n eentje en had naar mijn idee een erg klein verblijf.
Laplanduilen... Ik vind ze geniaal....
Oehoe!
Zelf vind ik dit wel een geslaagde foto geworden...
Bij zo'n foto baal je toch dat er een hek voor zit...
Zo'n sneeuwuil in de sneeuw is toch wel erg mooi
Dat waren de foto's. Ik vond het een leuke dierentuin, maar veel verblijven waren erg klein. Maar ik heb gehoord, maar ik weet niet zeker of het zo is, dat er een nieuwe eigenaar is gekomen die alles aan het verbeteren is. Wat ik ook wel goed vind is dat bijna alle dieren een of meer soortgenoten hadden. Verder was het echt extreem rustig. Ik heb iets van 15 andere mensen gezien, waarvan 5 verzorgers...