Er is weer ZO veel verranderd dat we onze route opnieuw onderbreken voor het laatste Blijdorp nieuws. Ik ben raymond hoek, en u kijkt naar het blijdorp nieuws van 12 Mei 2009:
Nadat de andere kant van de route van antartica is afgerond, is opnieuw 1 zijde van de ijsbeergrot afgesloten:
Blijdorp meld het volgende:
De komende paar dagen zullen onder andere deze machine's te zien zijn in de buurt van de gesloten ingang:
En zoals altijd gaat er weer het een en ander aan matrialen door heen:
We gaan over naar ons 2e onderwerp...
Bokito en z'n gezin (met de nieuwe sproet in de groep) krijgen nieuwe klim bomen.
We gaan naar onze verslaggever die als het goed is al ter plaatse is:
Deze gigantische kraan van tientallen meters hoog tilde de nieuwe boomstammen het verblijf in:
Rustig werd de boomstam telkens een beetje verplaatst:
Langzaam maar zeker werd de ene boomstam na de andere geplaatst:
En nu ze een keer de kans kregen omdat de gorilla's nu toch binnen moesten blijven, kreeg het gras ook direct maar even een beurt:
Het is wat heen en weer geduw met die takken, want hij moet wel helemaal stabiel liggen:
Dan nog even de ketting los maken en het is weer mooi geweest...
Nu de rest nog XD
En zo werd de een na de andere boomstam kriskras door het verblijf geplaatst:
Maar zelfs voor mij als verslaggever duurt het te lang om dat af te wachten, Terug naar de studio...
We gaan verder naar ons volgende onderwerp: "De nieuwe giraffe savanne".
Het einde lijkt nu echt in zicht te komen...
Inmiddels zijn de eerste planten/bomen geplant:
Er is zelfs een groot stuk van de weg afgesloten geweest wegens het plaatsen van het opgehoogde asfalt voor het einde van het 2e vonder:
Door de inzoom functie van onze camera kunnen we u zien hoe het er verder op (in het lichte gedeelte) uit ziet:
Er word nog hard doorgewerkt aan het afwerken van het vonder:
Zelfs is het kleine observatie vonder/ophoging bij de Grote Koedoe's al verdwenen:
En ook is het ons al duidelijk dat blijdorp binnenkort het vonder al in gebruik wil nemen.
Want blijdorp meld ons dit:
En het verblijf wat tussen het oude en nieuwe giraffe verblijf ligt (waar normaal gesproken de grote Koedoe's in zitten) is inmiddels verranderd tot een zandbak:
Ik denk dat, dat stuk grond bij de savanne gaat horen...
Tot zover het nieuws van de savanne, we gaan verder met ons volgende en laatste onderwerp: "Verblijf van Prins Alfred herten aangepast".
Ook daar reed het één en ander rond aan werkverkeer:
Wel vind ik deze mooier dan die standaard rode karretjes :P
Het werd weer allemaal netjes gemaakt voor het komende seizoen:
Nu nog een klein nieuwtje.
Het glas van het ocianium is weer helemaal spik en span gemaakt.
Dus de komende tijd geen vette vingers te zien op je foto's
Tot zover het Blijdorp nieuws van 12 mei 2009.
Ik hoop dat u volgende keer weer kijkt...
Volgende update gaan we weer verder met onze route, die azië voorlopig achter ons laat...
Raymond