Ik heb een nieuwe camera sinds afgelopen dinsdag en dat betekend maar 1 ding:
UITTESTEN
Dus vandaag ging ik naar blijdorp voor de eerste foto's, en ze zijn zeker goed gekeurt, ik zal hier enkele van mijn beste foto's van vandaag laten zien:
Bokito was vandaag moe en tegelijk enig sinds agresief:
Vlindertje:
Zelfde vlindertje maar dan nog net even iets dichterbij :P
Dit muisje zag geen gevaren in mij:
Een echte weide foto als je het mij vraagt:
Dan krijg je vervolgens de Zwarte ibissen (waarbij het lijkt alsof ze nooit wat anders doen dan zichzelf wassen XD ):
Dan gaan we vervolgens de krokodillen kas in:
En dan tot slot deze sporenschildpad waarvan je niet zou wensen dat je vinger tussen zijn kaken zit:
Dan schakelen we nu zo over naar het Blijdorp Nieuws van 19 november:
!!Op de vorige pagina zijn nog NIEUWE normale foto's van mij te zien (Die hier een paar sec voor zijn geplaatst)!!
Dankje Raymond.
Dit is het Blijdorp nieuws van 19 november 2009.
Het is enorm druk kwa werk in de dierentuin, vooral de oude ingang en het Afrikaanse continent zijn hard onderweg.
We gaan naar onze verslag gever LIVE ter plaatsen:
Hier Raymond, ik sta hier LIVE bij de oude ingang van blijdorp die gerestaureerd word.
Inmiddels is het oude directeursgebouw compleet omhuld door Steigers:
Het gehele gebouw is ingepakt met de stijgers:
En ook de oude ingang zelf is totaal uit elkaar gehaald om weer netjes en fris te maken:
Op het bord staat:
Nogmaals een overzicht:
We lopen door naar de tijdelijke ingang:
De droom van blijdorp:
Blijdorp meld het volgende over dit onderwerp:
Niet veel verder van de oude ingang vandaan is het roofdieren gebouw ook nieuws.
Het verblijf is spontaan erg kaal geworden:
Ook staat de deur open, dit omdat de Hyena's weg zijn:
Niet voorgoed uiteraard, ze komen terug op de nieuwe savanne, nu zitten ze echter nog achter de schermen.
Blijdorp kan ons het volgende mededelen over dit onderwerp:
Dit was Raymond LIVE uit blijdorp terug naar de studio...
Bedankt Raymond, we gaan door naar ons volgende onderwerp: "Afrika word nog meer vernieuwd".
Inmiddels is eindelijk de bouw voor het gebouwtje, dat aan de verblijven van de franjeapen en de Servals komt, eindelijk van start gegaan:
Deze mannen zijn hard bezig om de bouw stevig door te zetten:
Ook was er nog meer bouwverkeer in blijdorp vandaag:
De plaats waar enkele maanden geleden nog Maraboe's en Grijze kroonkraanvogels stonden is totaal opgebroken:
Er word namelijk al hard gewerkt op de plaats waar een gigantische nieuwe voliére moet komen voor verschillende afrikaanse vogelsoorten:
Er staat inmiddels zelfs al een enorme kunst rots op het terrein:
Hier een foto vanaf de andere kant:
Blijdorp meld het volgende hierover:
Ook worden er nu al voorbereidingen getroffen voor het nieuwe Stokstaartjes verblijf:
Blijdorp wou daar nog niets over kwijt...
Dan gaan we over naar het Ocianium, waar ook weer eens iets te melden valt:
Het lege basin is nog steeds niet gevuld, het staat inmiddels al weer enkele maanden leeg:
Ook word het mangrove basin aangepast, er word een afscheiding in gemaakt zodat de degenkrabben hier binnenkort ook te zien in zullen kunnen zijn:
Wel is inmiddels de gebroken ruit van ditzelfde basin vervangen.
Dan nu wat kleine nieuwtjes:
De Wc bij de onlangs vernieuwde kinderboerderij (met nieuw nubische geiten en hangbuikzwijnen) is geopend:
Ook word er zo lijkt het een klein nieuw verblijfje gebouwd in antartica, maar ook zou dit ee zeer gedecoriseert informatie word/scherm kunnen worden:
Wel is het groot genoeg om er kleine reptielensoorten in te gaan plaatsen:
Ze gaan weer verder eraan werken, dus we houden u op de hoogte hierover:
Dan tot slot, De nacht uilzwaluw is weer terug voor het oog van de bezoekers:
Hij was een tijd weg gehaald, maar hij zit nu weer in de Tropenhal, of deze aparte soort elders in Blijdorp geplaatst gaat worden is nog niet duidelijk:
Deze zeer aparte soort zit meestal alleen in de bomen en zal waarschijnlijk alleen gevonden kunnen worden als je achter elk takje kijk:
Dit was het blijdorp nieuws van 19 november 2009, ik hoop dat u op dit verslag (en mijn vorige normale foto's) reageerd en een prettige dag verder.
Raymond