Ken je dat, een prachtige voliere in een dierentuin en denken, waarom kan dat niet in ZT2?? Is niet lastig. Tja je kan geen 20.000 objecten maken, voor elke voliere apart. hmmm, maar kan het dan echt niet makkelijker??
Was er maar iemand die daar wat voor kon maken. Wacht dat kan ik!
Na wat nadenken (heb nog steeds hoofdpijn, doe ik namelijk niet zo vaak ( ), kwam ik op het idee om voor de palen hekken serie een voliere versie te maken. En nee, niet simpelweg een verhoogdpad of een object. Welnee! En manier waarop het mogelijk is om schuine voliere daken te maken, en dan precies zoals jij dat wilt! Nooit meer vast aan bepaalde vormen. Het zelfde voor de ondersteuingen, wil je geen palen, niet nodig, maar wil je het wel kan ook.
Wacht wacht wacht?? Dan moet zeker voor elke hoogte een apart model enzo komen, en heb ik 10.000 objecten?? Welnee, wat ik zometeen ga laten zien is gemaakt met maarliefst 19 verschillende objecten.
Oke, maar dan kunnen er vast geen heuvels onder, of water?? Welnee ook dat is geen enkel probleem.
Hmmm, zit er dan eigenlijk wel een nadeel aan. Naar mijn mening nog wel, je zit nog steeds vast aan een paar eisen, zo kun je nog niet bepaalde rondingen zelf vrij maken, of elke hoogte die je maar bedenkt gebruiken, ,aar er word nog aan gewerkt. Bovendien is het met het huidige aanbod een behoorlijk verschil. En wat ook een nadeel is, is dat het op dit moment alleen met palenhekken (hout) is en met voliere's. Geen probleem. Er zal later (niet heel veel later) een 2e versie komen met metaal en glas. Deze kunnen dan (zonder extra objecten) gecombineerd worden.
Weet je wat genoeg gekletst. Ik ga jullie nu een kleine update (showroom achtig idee) laten zien van wat er mogelijk is. Dit heb ik even snel gemaakt, bij elke foto zal ik er iets proberen over te zeggen. Komt tie:
We beginnen bij dit simpele stukje pad met 2 bogen die uit het bamboe pack komen:
We gaan nu als eerst een aziatische voliere in, waarin het gehele net omhoog word gehouden door 1 pilaar in feite:
We lopen door de open voliere deuren en zien dat we in de doorloop voliere komen:
Op deze foto kun je goed zien dat het boven in de voliere met een houten constructie allemaal overeind word gehouden:
Je kunt zien dat de mensen worden gescheiden van de vogels (die los boven je kunnen vliegen) door dit lage bamboe hekje uit het bamboe pack:
Dan zullen we nu door de deur heen gaan, waardoor we in de volgende voliere komen:
Dit is een voliere in het teken van de woestijn met in combinatie ook wat andere diersoorten dan alleen vogels, bovendien heeft deze voliere een zeer aparte vorm (later beter te zien):
De Arabische patrijzen die hier los rondvliegen kunnen overal zitten, hier is er 1 te zien achter het lage hek van palenhekken gemaakt door mij en Jeweetwelwie (naar haar idee), dit zal tevens een bonus download worden:
Aan de rechterkant hebben we een verblijf voor fenneken:
Dit verblijf voor zoogdieren is ook door de voliere overkapt en er zijn zelfs heel veel ondersteunings palen, maar toch is dit geen vervelend gezicht:
Dan lopen we een stukje door, waarbij we een soort 'bak' in de voliere krijgen aan de rechterhand:
Dit is een simpel voorbeeld van hoe je een terrarium kunt maken midden in de voliere:
Dan lopen we door, waarna we de bocht om zullen moeten gaan:
Dan komen we terrecht in de 3e en voor nu laatste voliere:
Dit is de vlees-voliere, vandaar dat de bezoekers ook worden beschermt met een stevige constructie rondom de bezoekers:
In deze voliere bevinden zich: Europese Oehoe's, Raven en op de grond lopen Veelvraten:
Ook kunnen de vogelsoorten over de paden heen vliegen, als zij even geen zin hebben om in contact te komen met de veelvraten:
De bezoekers tunnel loopt in een bocht, waarbij we de voliere zometeen weer uitgaan:
Maar dat kunnen wij nu niet, want de deur is dicht:
Laat ik nu eens wat lucht foto's zien aan jullie. De eerste is van (verrassend) de eerste aziatische voliere:
Dan nu de woestijn voliere (met de vreemde vorm):
Hier kun je goed zien dat het meerdere hoogtes apart in gaat:
En tenslotte de 3e vlees-voliere:
Laatste foto van deze update is een overzichtje:
Vraag en antwoord: Vraag: Wanneer komt hij uit?? Antwoord: Als alles af is, en ik er tevreden mee bent, maar doel is voor september.
Vraag: Bevat het veel objecten of andere dingen?? Antwoord: Dit valt reuze mee vergeleken met vorige downloads.
Vraag: Word hij voor iedereen beschikbaar?? Antwoord: Er zullen 2 versie's komen (Lite & Pro), Lite is de basis en voor iedereen beschikbaar, Pro is alles mogelijk en is voor exclusive's. Later meer hierover...
Vraag: Werkt de palen hekken reskin hier ook op?? Antwoord: Ja!
Vraag: Is het noodzakelijk dat je Palenhekken 1 of 2 hebt?? Antwoord: Niet noodzakelijk wel erg aanbevolen (ivm voliere hekken en dergelijke).
Vraag: Wat als ik nog een vraag heb?? Antwoord: Dan kun je hem hier stellen!
Laat vooral reactie's achter, dat vind ik altijd leuk om te lezen en ik reageer er graag op.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 89 Prijzenkast:
4
Kassa Medewerker
dit is meesterwerk! raymond!!!!! zo ontzettend mooi! zo kun je de foliere van je dromen maken! ook erg handig als je een blijdorp zoo maakt en je maakt een foliere! echt super!
@ raymondhoek, Dit is echt mooi gedaan!! Ik zou zeggen laat je niet van de wijs brengen door zeurenden leden, mij maakt het niet uit wanner hij uit komt ook al is het over 3 jaar (srry als dit slijmend over komt zo is het niet bedoelt) Maar het ziet er echt fantastisch uit , zoals ik al zij! Maar ik heb een vraag die nog niet echt gesteld is: Wanneer ben je er mee begonnen? Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's: Zt2 signteam
@ timo13, Dit ga ik nog niet verklappen, om de simpele reden dat er tegenwoordig een hoop designers zijn, die zodra ze het systeem snappen, alles namaken enzo, en daar kan ik zo slecht tegen...
@ legoman12324, De bonus download is het lage hek langs het pad te zien op deze screen:
Jeweetwelwie miste zo'n dergelijk hek en wilde leren designen. We hebben vervolgens deze download samen gemaakt en het zal een apart te downloaden bonus download van de palen hekken serie worden. Ook dit hek zal werken met de palen hekken reskin
@ NielsGuchelaar, Bedankt
@ harry, Dat is natuurlijk ook precies de bedoeling, dat je voortaan de voliere's kan maken zoals JIJ dat wilt, en niet meer volgens vaste vormen. En zoals te zien is, kun je er nog veel meer mee dan alleen volieres bouwen.
@ wollykonijn, Dankjewel, maar ik heb juist voor mezelf die dateline gesteld, omdat het anders weer eeuwen duurt, en ik weet hoe vervelend dat kan zijn met een leuke download. Bovendien is het hierbij gewoon mogelijk om het zo snel uit te brengen. Het is wel grappig dat je dat vraagt Ik ben er namelijk zeer kort mee bezig geweest, vanaf 15-07, maar de meeste dagen had ik geen tijd, dus ik denk dat ik er 3 á 4 dagen aan heb gewerkt.