ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 89 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:9
Kassa Medewerker
Wauwie. Dit ziet er echt fantastisch uit. Net een echte dierentuin. Ik heb eigenlijk maar een kleine opmerking: Bij je grot vind ik de rotsen van het dak niet echt bij dan andere rotsen passen. Voor de rest, echt geweldig gedaan.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 162 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
Even een korte mini-update..
In Taman Malay is vanwege de bouw van het Himalaya-gebergte een loze ruimte ontstaan tussen de beide delen.. Tussen de Bantengweide en het rode panda verblijf was dus flink wat ruimte over. Ik heb dus bedacht dat ik daar de Bantengs wel wat meer ruimte kon geven, en toen kreeg ik te horen dat ik nog Indische Antilopes kon krijgen, dus heb ik er een combinatie-verblijf van gemaakt.
VOOR:
NA:
Dit was 't weer voor even. Is het een mooie verandering? Zijn er nog delen die je graag veranderd wil zien??? [b]World Zoo Showroom
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
ik vind dit verblijf heel mooi. vooral het gevoel dat het rechts achterin oneindig doorgaat vind ik leuk en natuurlijk lekker veel heuveltjes. alleen vind ik de sneeuw op die rots weer niet mooi maar dat is mijn mening
wow dat is echt super het is gewoon 1000x beter als in het echt haha ik kijk echt uit naar de rest het is eigenlijk wel een beetje raar met die sneeuw, want eerst sta je nog voor orang-utans die in palmen klimmen en opeens zie je bantengs door de sneeuw lopen verder wel fantastisch mooi, veel beplanting mooi, krijg zin om er een abonnee te worden haha groetjes van Zooza en nog veel succes
Datum: Woensdag, 19 Dec 2012, 21:51 | Bericht # 217
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 162 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Verzorger
UPDATE!!!
De afgelopen tijd heb ik weer een heleboel gewerkt aan World Zoo, maar dan is er ook erg veel werk verzet! In Azie wordt op dit moment het Nevelwoud gerestyled. In Afrika is de Savanne opnieuw ingedeeld en wordt nu nog druk gewerkt aan een groot aantal nieuwe verblijven voor onder andere Leeuwen en Zwarte Neushoorns. De restyle van Afrika is nodig omdat de groepen dieren simpelweg te groot worden voor de oppervlakte die ze nu hebben.
Deze update bevat het eerste deel van het Amerika continent, dat compleet nieuw is in World Zoo! We beginnen meteen met de foto's:
Hier zien we een groot plein met de enorme Prairie op de achtergrond. In de verte zie je ook het gebouw van de Galapagos-eilanden.
Het verblijf voor de Prairiehondjes
Het pad loopt naar boven, langs een totempaal
Hier is een verhoogd uitkijkpunt over de prairie, met op de achtergrond weer het gebouw van de Galapagos
Na een klein stukje lopen kom je aan in een dichtbegroeid bos: Grizzly Forest
Dit is het eerste verblijf wat je tegenkomt: dat van de Veelvraten
Hier is opnieuw het verblijf voor de Veelvraten te zien, dit keer met een glasafscheiding
Dan kom je bij een kleine afdaling naar het verblijf voor de Poedoe's
Poedoeverblijf
Weer boven aan de heuvel komen we bij het verblijf voor de Amerikaanse Bevers
Mooi stukje natuur, kenmerkend voor Grizzly Forest
Hier gaat het pad weer naar beneden, een vallei in
Aan dit pad ligt nog een kleine afslag, namelijk naar het beververblijf
Vanaf daar is dit het uitzicht
Terug op het hoofdpad is dit wat je ziet, een grote open plek in het bos met daarin een verblijf voor Elanden
Klein sfeerbeeldje van het Elanden-verblijf
Dan kun je een huisje betreden met uitzicht op een volgende vallei
Het uitzicht vanuit het boshuisje
Een volgend pad omhoog
En na het laatste stukje dichtbegroeide bos kom je in de vallei
Met daarin het grootste verblijf van Grizzly Forest, dat van de Grizzly Beren
Hier zie je het verblijf vanuit een ander punt, met op de achtergrond het boshuis
Een hoge waterval vanuit het bos de vallei in
Het pad naar de uitgang van Grizzly Forest
Terug op het grote plein voor het Bizonverblijf
Galapagos We maken even een sprong naar de achterkant van de Prairie, hier ligt tussen de rotsen en het groen een gebouw verscholen, wat een tweetal diersoorten herbergt: Galapagos Reuzenschildpad en de Zeeleguaan. Allereerst de binnenkant van het gebouw:
Bij binnenkomst is dit het uizicht
Het ruime verblijf voor Zeeleguanen en paar Keizervissen (ambient)
Hier zie je de beplanting van het aquarium voor de Leguanen
Het volgende verblijf voor de Reuzenschildpadden
Het binnenverblijf
Het buitenverblijf
Het gebouw is tot hier gevorderd, maar misschien wordt er nog een diersoort toegevoegd (Jan van Genten). Vandaar dat ik verder geen screens laat zien.
In de toekomst zal Amerika nog een heel stuk groter worden! Er komen een aantal attracties en biotopen bij. Waarom zeg ik attracties? Dat komt omdat ik bezig ben met het maken van een heel groot gebouw, echt gigantisch, met daarin een heel groot nagemaakt Antarctica. Het zal de naam krijgen; 'Antarctica, Empire of the Penguin'. In het gebouw kan de bezoeker van heel dichtbij kennis maken met de Keizerpinguins, Rotsspringers en we hopen op nog een aantal toevoegingen van andere pinguinsoorten. Het wordt echt een 'Empire' (keizerrijk) met sierlijke gebouwen, grote bevroren standbeelden en sierlijke bogen. Er zal een spectaculair onderwaterzicht komen, en achter de schermen komt een fokcentrum voor Pinguins.
Een ander biotoop dat nog komt in Amerika is: 'De Antillen'. Dit biotoop komt aan het einde van de reis door Amerika, en zal een rustige, mooie afsluiter van een groot nieuw continent in World Zoo worden. Er hangt een tropische sfeer, met bountystranden, helder blauwe wateren, klaterende watervallen en een groot aantal palmbomen. In een ruime hut kun je kijken naar de logge Caraibische Lamantijnen die onder water hun gedrag vertonen, en boven water kom je Bruine Pelikanen tegen. Als afsluiter krijg je nog een mooi aanzicht op Cubaanse Hutia's en kun je tussen het Tropisch groen een terrasje pakken.
Ook nieuw is de Sonora woestijn: een grote kas met zowel dag- als nachtdieren uit de rotswoestijnen van Amerika. Een wereld waar ook Gilamonsters en Woestijnvaranen zich thuis voelen. Bijzondere dieren in deze kas zijn zondermeer de Halsbandpekari's, Dikhoornschapen en Rode Lynxen. Grenzend aan dit gebouw komt ook nog een Amerikaans Pampalandschap, met Manenwolven, Vincuna's en Nandoe's. Als laatste komt er ook nog een Arcticagebied, met onder andere ijsberen en poolvossen.
Dit was 'm weer, ik ben erg benieuwd naar reacties!! [b]World Zoo Showroom
@ ChrissievdP, weer een mooie update zoals altijd maar ik geef een tip gebruik de american bizon van gaia die is beter dan de zt2 bizon verder mooie zoo en leuke verblijven kan niet wachten to de rest zeker het afrika deel een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Datum: Woensdag, 19 Dec 2012, 22:39 | Bericht # 219
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
@ ChrissievdP,
idd mooie update, leuk dat je zoveel water gebruikt doorheen en in je verblijven, ik vind de beplanting en super, maar ik vind wel dat die windmolen zo raar op het plein staat... Leuk gebruik van rotsen bij de schilpadden!
@ ChrissievdP, top!!!!! de verblijven zien er weer netjes en afgewerkt uit je hebt het pad ook goed aangekleed behalve in het galapagos huis daar vind ik het nog kaal dus mischien kun je daar nog aan werken