@Laraatje: Klopt! De eerste dieren zijn zeedieren en dat zul je zo gaan zien.
@Frammus: Thank you! But there weren't even exhibits yet! :P
@Jeweetwelwie: Daar was ik net mee bezig, en ik had je bericht nog niet eens gezien! :P Maar eerlijk gezegd vind ik die kaders zelf zo slecht nog niet, alleen betekend 't wel dat zt2 langer aan staat en er daardoor een grotere kans is dat m'n laptop uitvalt.. Daarom toch maar overgestapt. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I nmiddels zijn we al een hele tijd verder en er is veel veranderd in Samsonvale Zoo. Al is het voorlopig nog afgesloten voor bezoekers, het wordt toch hoog tijd dat jullie weer wat te zien krijgen.
Weten jullie het grote meer nog? We hebben ons aan het voornemen gehouden om dat grotendeels in tact te houden. Laten we in die richting lopen over het nieuw aangelegde pad.
Kijk nou, wat leuk, een strandje met zeezicht waar we lekker kunnen zitten genieten. Maar waarvan? Even het bordje zoeken.
Jaja, orka's! Errols groep zat al een tijd achter de schermen, dus nu hebben zij (semi-tijdelijk) het grote meer gekregen. Laten we even doorlopen voor een uitkijkpunt midden in het meer! (Wordt duidelijker in het overzicht, zullen jullie zo te zien krijgen) Gelukkig is dit overdekt, want de orka's willen nog wel eens spetteren.
Daar zagen wij, als ik me niet vergis, Sally half achter het boompje verstopt. Tijd om het water in te gaan voor een betere kijk!
En dat is nou toch ontzettend leuk, een kalf! Ze heet Emmy en wordt hier goed beschermd door mamma Sophie. ^^ Laten we ze maar even met rust laten en misschien op een later moment nog eens kijken.
We lopen eerst even terug naar het pad en gaan een andere kant op.
Hm, ziet eruit als een klein gebouw op een heuvel, wel goed voor de conditie, dat traplopen!
Boven aangekomen hebben we een prachtig uitzicht over het land waar nog een heel park uitgebouwd zal gaan worden!
En als we omkijken zien we nog iets interessants.
Dat is wel een heel hoog meer! En het gebouw blijkt toch niet zo klein te zijn, er zit nog een verdieping onder. Nee, erger nog, het gebouw zit heel diep en heeft in totaal 4 verdiepingen om het verblijf van alle hoogtes te kunnen bekijken! Het is een experiment om te kijken of de bezoekers dit een leuk concept vinden. Tijd om het water in te gaan om het gebouw eens beter te bekijken..
En nu zagen we gelijk de bewoners! Er zwemmen hier 3 soorten haaien rond: stierhaaien, oceanische witpunthaaien en een tijgerhaai. Prachtige dieren! En het verklaard direct waarom het verblijf zo ontzettend diep is gemaakt, enkele van die haaien zitten graag diep onder het water en hier kan dat.
Zo te zien wordt het al donker, nog even terug naar de orka's om te kijken of we een betere blik op Emmy kunnen krijgen.
Ik vindt d'r toch zo onwijs leuk hè. ^^
Nou oké, ik zal jullie maar niet helemaal doodgooien met foto's van haar.. Ik had nog wel een overzichtfoto beloofd, dus die komt hier als afsluiter: