ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 89 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:9
Kassa Medewerker
De Fauna Wonders Cooperation presenteert:
Fauna Wonders, Matalascañas, Spain
Gelegen in het idylische Matalascañas, tussen de Atlantische Oceaan en Parque Nacional de Doñana, een natuurreservaat, vinden we de site van een oud dolfinarium. Het park stond reeds enige tijd te verkommeren toen de Fauna Wonders Cooperation besloot dit prachtige stuk land te kopen en om te toveren tot een modern dierenpark. Het resultaat: Een prachtig dierenpark waarbij de bezoeker kennis kan maken met de wonderen van de waterwereld en dit in een zuiderse, tropische sfeer van palmbomen, rotspartijen en watervallen. Alle dieren die in het park hun onderkomen vinden, hebben wel iets met water te maken: of ze leven er in, of ze zijn terug te vinden aan de waterkant. Of het nu gaat om dieren die leven in de ijskoude poolwateren of in tropisch zeeën. Je vindt ze hier terug. Tevens werd het oude dolfinarium in zijn vroegere glorie hersteld. Het grote bassin waar eens tientallen tuimelaars hun kunnen lieten zien, biedt nu onderdak aan enkele tuimelaars. Maar ook kortflippergrienden en kleine zwaardwalvissen vinden hier hun thuis. Het paradepaardje van dit park is echter: OASIS. Een gigantisch indoor ecosysteem waar de Amazonerivier centraal staat. Hier vinden we de trots van het park terug: Een kleine groep Orinocodolfijnen.
Vandaag beginnen we onze rondleiding doorheen dit prachtige park met COASTAL SKIES. Dit parkgedeelte kent twee verblijven: een grote volière, waar diverse kustvogels hun onderkomen hebben, en een vijver met flamingo's en pelikanen.
We beginnen echter bij het begin: de ingang.
Eens voorbij de kassa's komen we uit op een pleintje. Aan de rechterkant bevinden zich de toiletten en een restaurant (niet te zien op deze foto). Links kunnen we de volière al duidelijk zien.
Eenmaal dichterbij leren we dat deze volière onderdak biedt aan wulpen, kluten, papegaaiduikers en zwartkopmeeuwen. De dieren genieten er met volle teugen van een grote vijver, rotsen en voldoende struiken en bomen om zich te verschuilen.
We vervolgen onze route tot bij de flamingo's en de pelikanen. Ook deze dieren hebben een ruime zwemvijver ter beschikking. Vanuit het aangrenzende gebouw heb je zicht op het binnenverblijf van deze prachtige watervogels. Hieraan verbonden is er ook een kleine quarantaineruimte voor de opvang van eventuele zieke dieren. Hier hebben we echter geen foto van gemaakt. Het terras geeft een prachtig zicht op het verblijf waarbij we op de achtergrond de kustvolière nog kunnen onderscheiden.
Tot slot nog een overzichtje van het gebied dat we vandaag hebben aanschouwd.
Ik hoop dat jullie van deze rondleiding hebben genoten.
Geef gerust jullie mening over zowel de rondleiding, de verblijven als de dieren. Graag zouden we ook je feedback ontvangen in ons profiel.
Volgende keer nemen we een kijkje bij Penguin Beach.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
Knap gedaan, ik zou zelf nooit voor een zand op zand combinatie hebben gekozen, maar het geeft wel die zuiderse Spaanse warmte samen met die witte gebouwen...
Ik heb wel de indruk dat de voliere vrij groot is voor de dieren die erin zitten (GBS reskin?), maar is zeker leuk aangekleed. De watervolgels hebben een tof verblijf.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 52 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
Wauw! Prachtige zoo! Leuke verblijven, mooie Spaanse gebouwen. Het geeft echt helemaal een tropisch kustsfeertje. Ik moet zeggen dat ik dit 1 van de mooiste zoos van ztsf vind. groetjes Quinten
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 25 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
Wow, toen ik de plattegrond zag dacht ik het al. Vooral door het gebruik van: mooie hekken, goeie reskins, en leuke dieren! Alleen vind ik de planten niet erg realistisch.... (Alleen maar een tip hoor!) En er zijn ruime verblijven, Het is gewoon en top dierentuin!
Kassa Medewerker
@ Krieke: De volière is bewust zo groot gemaakt zodat de dieren alle ruimte hebben, zowel om te zwemmen als te vliegen. Tevens hebben we bij onze koppels gemiddeld 2 keer per jaar een nest. Waardoor de groep stevig aangroeid. @ Zoojong: Ik moet het stellen met de beplanting die ik ter beschikking heb, ook al is deze niet geheel realistisch. Aan de andere kant zorgt dit er wel voor dat je niet vergeet dat het om een computergame gaat en niet om een reallife dierenpark.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 144 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Prachtig gedaan. De verblijven zijn tot het laatste puntje afgewerkt... Ook je foto's zijn heel goed gemaakt. Die foto waarin je wulp tussen het gebladerte loopt is zeer mooi gemaakt. Een iets: ik zie bij de eerste overzichtsfoto 2 flamingo's boven hun verblijf vliegen. Ik denk niet dat het de bedoeling was, maar ik vind dit gewoon zó natuurlijk . Ik ben nu vooral benieuwd naar de andere update's.
Kassa Medewerker
@ Cheeta: Bedankt voor je reactie. Die flamingo's die je bedoelt zijn geen echte, maar de flamingoboog, die (volgens mij) hier op de site te downloaden is.