Vanaf vandaag heeft de ZTAO ook een bank, net zoals in het echt kan je hier ook credits lenen (voorlopige is dit de enigste dienst). Om dit goed te laten verlopen hebben we hiervoor een beheerder aangesteld: Jeweetwelwie.
De ZTAO-Crew heeft hiervoor gekozen omdat zij enorm veel credits heeft gespaard. Uiteraard zal ze goed in de gaten worden gehouden door de ZTAO crew, en zijn er van te voren duidelijke regels gemaakt, dus het is volkomen veilig. Op deze manier word de ZTAO crew niet nog meer belast en blijven de credits binnen de ZTAO. Veel leden willen soms meer uitgeven dat ze al hebben, dit is dus nu mogelijk.
Rente: De rente bij de ZTAO-Bank wordt eens in de 2 weken verrekend. Sinds de verandering van de credits is besloten voor een nieuwe regeling. Het is de bedoeling dat tegenwoordig gekeken wordt naar het bedrag dat jij leent. Dit bedrag delen wij door 10 en dat wordt jouw rente (afgerond naar boven). Om dit uit te leggen is even een voorbeeld gemaakt: - Je leent 50 credits. 50 / 10 = 5. Helaas kunnen we geen 5 credits overschrijven, daarom wordt dit afgerond naar 10. - Je leent 940 credits. 940 / 10 = 94. Ook dit kunnen we niet precies overschrijven. We ronden altijd af naar boven, dus in dit geval moet je 100 credits betalen.
Het werkt als volgt: --- Aanvraag --- Stap 1. In --> DIT <-- topic laat je een bericht achter met daarin hoeveel je wilt lenen.
Stap 2. Jeweetwelwie zal nu zelf bekijken of je het terug zou kunnen betalen in de toekomst. Zij zal een bericht achter laten met daarin of je wel of niet de lening krijg. Als Jeweetwelwie de lening heeft goedgekeurd zal binnen enkele ogenblikken de credits op je rekening staan.
--- Afbetaling --- Stap 3. In --> DIT <-- topic kun je zien hoeveel jij (incl de rente) de ZTAO bank nog schuldig bent. Zodra jij denkt dat je het (of een deel) terug kan betalen kan je in dat topic een bericht achter laten, met hoeveel credits je terug naar de ZTAO bank wil brengen.
Stap 4. De credits worden vervolgens weer terug gegeven. Als je alles (incl de rente) hebt terug betaald verdwijnt je naam uit het topic, en krijg je hier bericht van.
Vraag en Antwoord: Vraag: Kan ik een 2e lening aanvragen als mijn 1e nog niet is terug betaald?? Antwoord: Ja, maar houd er rekening mee dat de ZTAO bank dan mogelijk geen ja zegt. En het totaal bedrag van de 2 leningen mogen niet hoger zijn dan het maximale (5500).
Vraag: Wanneer moet je het hebben afbetaald?? Antwoord: Na 6 maanden moet je het hebben terug betaald (incl de rente)
Vraag: Wat als ik na 6 maanden nog niet alles heb terug betaald?? Antwoord: Dan zullen de credits vanzelf worden ingevorderd (incl rente), echter kun je daarmee in de min komen.
Vraag: Wat gebeurd er als ik in de min kom?? Antwoord: Je kunt dan niet langer credits uitgeven totdat je weer positief staat.
Vraag: Mag ik een eigen bank starten?? Antwoord: Nee, absoluut niet. Deze bank is opgericht door de ZTAO zelf, en het is dan ook niet de bedoeling dat er straks meerdere banken zijn.
Vraag: Wat als ik geld leen aan andere?? Antwoord: Zodra de ZTAO crew merkt dat er alsnog word geleent door iemand anders, zullen hier grote gevolgen tegenover staan! (Van boetes tot zelfs uitschrijving van ZTAO, gewoon echt niet doen dus.)
Vraag: Ik ben de eerste keer afgewezen voor een lening, mag ik nog een keer aanvragen?? Antwoord: Tuurlijk, maar probeer eens een lager bedrag, want mogelijk is het bedrag te hoog voor jou om terug te betalen.
Vraag: Maak het uit wat ik met de geleende credits doe?? Antwoord: Nee hoor, je mag ermee doen wat jij wilt.
Vraag: Waar komen de credits van de ZTAO bank vandaan?? Antwoord: Deze komen van Jeweetwelwie (eigenaar van de ZTAO bank).