Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Ouwehands Dierenpark Nieuws
timo13
Datum: Dinsdag, 02 Apr 2013, 22:15 | Bericht # 11   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 4

Onderdirecteur

Gorilla Adventure is inmiddels geopend!!

Ik vind het er (op foto's) heel leuk uitzien. Echt de Ouwehand stijl... En natuurlijk in de kloof ongelooflijk veel speel routes voor de kinderen.
Het is erg origineel maar ook erg goed voor de gorilla's aangezien er veel klimmogelijkheden zijn.

BerichtGorilla Adventure is inmiddels geopend!!

Ik vind het er (op foto's) heel leuk uitzien. Echt de Ouwehand stijl... En natuurlijk in de kloof ongelooflijk veel speel routes voor de kinderen.
Het is erg origineel maar ook erg goed voor de gorilla's aangezien er veel klimmogelijkheden zijn.

Bericht getypt door - timo13
Toegevoegd op 02 Apr 2013 om 22:15
Jeweetwelwie
Datum: Maandag, 06 Jan 2014, 20:13 | Bericht # 12   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

Joop de zeeleeuw is op 31-jarige leeftijd geëuthanaseerd in Ouwehands Dierenpark Rhenen. Joop zijn gezondheid ging de laatste maanden sterk achteruit. In overleg met de dierverzorging en de dierenarts is er besloten om Joop in te laten slapen. Gezien zijn hoge leeftijd in combinatie met sterk verminderde eetlust is in het kader van dierenwelzijn Joop vanochtend geëuthanaseerd. Hiermee verliest Ouwehand een bekend dier die zelfs tijdens zijn laatste show is uitgeroepen tot ereburger van de gemeente Rhenen.

Ereburger Joop
Tijdens het 75-jarige jubileum in 2007 van Ouwehand nam Joop afscheid van zijn trouwe publiek met een pensioens-show. Na bijna 25 jaar trouwe dienst, 20.000 shows en 15 miljoen mensen vermaakt te hebben, was het tijd om van zijn welverdiende pensioen te gaan genieten. De laatste jaren was Joop nog te zien in het buitenbassin. Daar heeft hij zijn laatste jaren doorgebracht in gezelschap van een aantal vrouwtjes.
Joop heeft gedurende zijn leven voor 8 nakomelingen gezorgd. Een aantal van deze jongen zijn op dit moment nog te zien in de zeeleeuwenshow ‘Elements’ in het theater Blue Lagoon.

Enzo
In 2011 is er een nieuwe fokman genaamd Enzo binnengekomen. Sindsdien wordt hij elke dag getraind en is deze 300 kilo wegende kolos dagelijks te zien in de show ‘Elements’.

BerichtJoop de zeeleeuw is op 31-jarige leeftijd geëuthanaseerd in Ouwehands Dierenpark Rhenen. Joop zijn gezondheid ging de laatste maanden sterk achteruit. In overleg met de dierverzorging en de dierenarts is er besloten om Joop in te laten slapen. Gezien zijn hoge leeftijd in combinatie met sterk verminderde eetlust is in het kader van dierenwelzijn Joop vanochtend geëuthanaseerd. Hiermee verliest Ouwehand een bekend dier die zelfs tijdens zijn laatste show is uitgeroepen tot ereburger van de gemeente Rhenen.

Ereburger Joop
Tijdens het 75-jarige jubileum in 2007 van Ouwehand nam Joop afscheid van zijn trouwe publiek met een pensioens-show. Na bijna 25 jaar trouwe dienst, 20.000 shows en 15 miljoen mensen vermaakt te hebben, was het tijd om van zijn welverdiende pensioen te gaan genieten. De laatste jaren was Joop nog te zien in het buitenbassin. Daar heeft hij zijn laatste jaren doorgebracht in gezelschap van een aantal vrouwtjes.
Joop heeft gedurende zijn leven voor 8 nakomelingen gezorgd. Een aantal van deze jongen zijn op dit moment nog te zien in de zeeleeuwenshow ‘Elements’ in het theater Blue Lagoon.

Enzo
In 2011 is er een nieuwe fokman genaamd Enzo binnengekomen. Sindsdien wordt hij elke dag getraind en is deze 300 kilo wegende kolos dagelijks te zien in de show ‘Elements’.

Bericht getypt door - Jeweetwelwie
Toegevoegd op 06 Jan 2014 om 20:13
Giraffe87
Datum: Dinsdag, 04 Maa 2014, 18:48 | Bericht # 13   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Kassa Medewerker

In het voorjaar 2014 is Ouwehands Dierenpark een beregave beleving rijker: Expeditie Berenbos! Een bijzondere ervaring rondom de bruine beren en wolven. Ga door het spannende doolhof, bezoek het dorp Karpatica en ontdek daar alles over de beer. Vervolg de expeditie, bewonder de sterrenhemel en ga op avontuur in Het Berenbos. Expeditie Berenbos, ontdek de wereld van de beer!
In Het Berenbos genieten bruine beren, die vroeger mishandeld zijn, van een onbezorgd leven. Samen met de wolven leven ze op een twee hectare groot bosperceel met onder andere een waterval, rotsen en een vijver. Al meer dan 20 jaar een uniek project!
BerichtIn het voorjaar 2014 is Ouwehands Dierenpark een beregave beleving rijker: Expeditie Berenbos! Een bijzondere ervaring rondom de bruine beren en wolven. Ga door het spannende doolhof, bezoek het dorp Karpatica en ontdek daar alles over de beer. Vervolg de expeditie, bewonder de sterrenhemel en ga op avontuur in Het Berenbos. Expeditie Berenbos, ontdek de wereld van de beer!
In Het Berenbos genieten bruine beren, die vroeger mishandeld zijn, van een onbezorgd leven. Samen met de wolven leven ze op een twee hectare groot bosperceel met onder andere een waterval, rotsen en een vijver. Al meer dan 20 jaar een uniek project!

Bericht getypt door - Giraffe87
Toegevoegd op 04 Maa 2014 om 18:48
Jeweetwelwie
Datum: Maandag, 10 Maa 2014, 20:55 | Bericht # 14   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

Sneak preview: nieuwe bewoners
Ouwehands Dierenpark krijgt medio 2014 een aantal nieuwe bewoners. Momenteel worden de verblijven naar de behoefte van ieder dier klaar gemaakt. Welke dieren er precies een nieuw onderkomen in Ouwehands Dierenpark krijgen, houden we nog even geheim. We kunnen al wel een tipje van de staart, snuit of huid geven.
De nieuwe bewoners zullen binnenkort voor de bezoekers te zien zijn in het dierenpark. Natuurlijk zullen we, als het zover is, de nieuwe bewoners uitgebreid voorstellen!

Bouw Expeditie Berenbos in volle gang
De opening van Expeditie Berenbos vindt in het voorjaar plaats. De tijd verstrijkt en achter de schermen wordt er hard gewerkt aan het project. Er is al veel werk verricht. Zo zijn er nieuwe binnenverblijven geplaatst, is er een nieuwe wandelroute door Het Berenbos aangelegd, is de bouw van de nieuwe burcht gestart en is Het Berenbos verrijkt met een ooievaarsnest en een hoge waterval. Daarnaast worden de contouren van het dorp Karpatica al zichtbaar. De funderingen zijn gestort en het doolhof bij de ingang staat er grotendeels. Er staat nog veel te gebeuren. We houden je uiteraard op de hoogte!

BerichtSneak preview: nieuwe bewoners
Ouwehands Dierenpark krijgt medio 2014 een aantal nieuwe bewoners. Momenteel worden de verblijven naar de behoefte van ieder dier klaar gemaakt. Welke dieren er precies een nieuw onderkomen in Ouwehands Dierenpark krijgen, houden we nog even geheim. We kunnen al wel een tipje van de staart, snuit of huid geven.
De nieuwe bewoners zullen binnenkort voor de bezoekers te zien zijn in het dierenpark. Natuurlijk zullen we, als het zover is, de nieuwe bewoners uitgebreid voorstellen!

Bouw Expeditie Berenbos in volle gang
De opening van Expeditie Berenbos vindt in het voorjaar plaats. De tijd verstrijkt en achter de schermen wordt er hard gewerkt aan het project. Er is al veel werk verricht. Zo zijn er nieuwe binnenverblijven geplaatst, is er een nieuwe wandelroute door Het Berenbos aangelegd, is de bouw van de nieuwe burcht gestart en is Het Berenbos verrijkt met een ooievaarsnest en een hoge waterval. Daarnaast worden de contouren van het dorp Karpatica al zichtbaar. De funderingen zijn gestort en het doolhof bij de ingang staat er grotendeels. Er staat nog veel te gebeuren. We houden je uiteraard op de hoogte!

Toegevoegd op 10 Maa 2014 om 20:55
Giraffe87
Datum: Maandag, 17 Maa 2014, 15:08 | Bericht # 15   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

Giraffe geboren
Dinsdag 4 maart is in Ouwehands Dierenpark een giraffe geboren. Moeder Twiga en haar jonge merrie maken het goed. Twiga is voor de tweede keer moeder geworden. De draagtijd van een giraffe is ruim 14 maanden. Giraffemoeders bevallen staand. Een jong maakt daardoor een val van ongeveer twee meter. Kort na de geboorte kan het staan en al snel drinkt het bij de moeder.

Ondertussen heeft de kleine de naam Sudi gekregen, dit staat voor geluk in het Swahili.
BerichtGiraffe geboren
Dinsdag 4 maart is in Ouwehands Dierenpark een giraffe geboren. Moeder Twiga en haar jonge merrie maken het goed. Twiga is voor de tweede keer moeder geworden. De draagtijd van een giraffe is ruim 14 maanden. Giraffemoeders bevallen staand. Een jong maakt daardoor een val van ongeveer twee meter. Kort na de geboorte kan het staan en al snel drinkt het bij de moeder.

Ondertussen heeft de kleine de naam Sudi gekregen, dit staat voor geluk in het Swahili.

Bericht getypt door - Giraffe87
Toegevoegd op 17 Maa 2014 om 15:08
Jeweetwelwie
Datum: Woensdag, 30 Jul 2014, 14:24 | Bericht # 16   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

Op 17 juli 2014 was het eindelijk zover… Beer Maria mocht voor het eerst Het Berenbos in! Jarenlang leefde zij en beer Pesho in een betonnen bak in een voormalig fokstation in Bulgarije.

De overige beren zijn naar de buitenring verplaatst, zodat Maria eerst alleen ongestoord het bos kon ontdekken. Inmiddels is Pesho haar komen vergezellen in Het Berenbos.

BerichtOp 17 juli 2014 was het eindelijk zover… Beer Maria mocht voor het eerst Het Berenbos in! Jarenlang leefde zij en beer Pesho in een betonnen bak in een voormalig fokstation in Bulgarije.

De overige beren zijn naar de buitenring verplaatst, zodat Maria eerst alleen ongestoord het bos kon ontdekken. Inmiddels is Pesho haar komen vergezellen in Het Berenbos.

Toegevoegd op 30 Jul 2014 om 14:24
carnotaurus
Datum: Maandag, 26 Okt 2015, 15:44 | Bericht # 17   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Jeweetwelwie, ik zag toen ik er was inderdaad een stukje afgeschermd van de rest,
en daar zaten beren dus dat zullen wel Maria en Pesho zijn geweest.

Added (26 Okt 2015, 15:44)
---------------------------------------------
Rhenen krijgt reuzenpanda's!

Leuk detail: ze gaan samen met Wageningen University onderzoek naar de dieren doen,
waardoor ze beter te beschermen zouden zijn. Daar heeft de panda echt wat aan!  ^_^

Bron: website Ouwehands

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtJeweetwelwie, ik zag toen ik er was inderdaad een stukje afgeschermd van de rest,
en daar zaten beren dus dat zullen wel Maria en Pesho zijn geweest.

Added (26 Okt 2015, 15:44)
---------------------------------------------
Rhenen krijgt reuzenpanda's!

Leuk detail: ze gaan samen met Wageningen University onderzoek naar de dieren doen,
waardoor ze beter te beschermen zouden zijn. Daar heeft de panda echt wat aan!  ^_^

Bron: website Ouwehands

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 26 Okt 2015 om 15:44
ZooZa
Datum: Dinsdag, 27 Okt 2015, 19:39 | Bericht # 18   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 4

Curator

Nice!!! had het gehoord, niet zo ver weg van mijn huis, dus daar kom ik zeker vaker als ze aangekomen zijn!!! :D eindelijk weer eens goed nieuws voor Nederland na die Neusaap...

BerichtNice!!! had het gehoord, niet zo ver weg van mijn huis, dus daar kom ik zeker vaker als ze aangekomen zijn!!! :D eindelijk weer eens goed nieuws voor Nederland na die Neusaap...

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 27 Okt 2015 om 19:39
carnotaurus
Datum: Vrijdag, 30 Okt 2015, 17:38 | Bericht # 19   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

De Partij voor de Dieren heeft er Kamervragen over gesteld!  :p

Het uitwisselen van zeldzame dieren om ze vervolgens ten toon te stellen, is niet meer van deze tijd en zou al helemaal geen onderdeel moeten zijn van een handelsmissie naar een land waar op grote schaal mensen- en dierenrechten worden geschonden. China leent panda’s aan landen uit waarmee zij een nauwere band wil hebben. Het zou het kabinet sieren als zij mensenrechten en dierenwelzijn laat prevaleren boven handel. Daarnaast vind ik dat een minister-president en een minister van Buitenlandse Zaken zich bezig zouden moeten houden met belangrijkere zaken dan het verkrijgen van pandaberen voor een dierentuin.

Aldus Thieme

Bron: site Partij voor de Dieren

Het uitwisselen van zeldzame dieren slecht? Kan iemand een lesje genetica en soortbescherming gaan geven? :D
En is dat tentoonstellen niet JUIST belangrijk om mensen een connectie met die soorten te laten krijgen?

Als het park (of Boekhoorn) het geld op kan hoesten, waar maakt die partij zich dan druk om?
Alles is (voor zover ik kan nagaan) netjes volgens de regels gegaan en de Nederlandse dierentuinen hebben een hoog niveau, en een strenge controle.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtDe Partij voor de Dieren heeft er Kamervragen over gesteld!  :p

Het uitwisselen van zeldzame dieren om ze vervolgens ten toon te stellen, is niet meer van deze tijd en zou al helemaal geen onderdeel moeten zijn van een handelsmissie naar een land waar op grote schaal mensen- en dierenrechten worden geschonden. China leent panda’s aan landen uit waarmee zij een nauwere band wil hebben. Het zou het kabinet sieren als zij mensenrechten en dierenwelzijn laat prevaleren boven handel. Daarnaast vind ik dat een minister-president en een minister van Buitenlandse Zaken zich bezig zouden moeten houden met belangrijkere zaken dan het verkrijgen van pandaberen voor een dierentuin.

Aldus Thieme

Bron: site Partij voor de Dieren

Het uitwisselen van zeldzame dieren slecht? Kan iemand een lesje genetica en soortbescherming gaan geven? :D
En is dat tentoonstellen niet JUIST belangrijk om mensen een connectie met die soorten te laten krijgen?

Als het park (of Boekhoorn) het geld op kan hoesten, waar maakt die partij zich dan druk om?
Alles is (voor zover ik kan nagaan) netjes volgens de regels gegaan en de Nederlandse dierentuinen hebben een hoog niveau, en een strenge controle.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 30 Okt 2015 om 17:38
Verzorger-Jarne
Datum: Zaterdag, 07 Nov 2015, 11:23 | Bericht # 20   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

Ik vind dat je met de panda ziet hoe onlogisch natuurbehoud is momenteel.
Hier even waarom:
De reuzenpanda heeft zowiezo al relatief lage overlevingskansen en kan wel eens de komende honderd jaar bij de natuurlijke selectie van uit te sterven dieren zitten.
Daartegenover heb je dan honderden dieren die indien men moeite doet perfect te redden zijn.

En wat doet men dus, men geeft aan de soort die natuurlijk al minder overlevingskans heeft tientallen miljoenen maar aan die talloze maar beter redbare soorten tesamen minder dan aan de panda. Het zou toch veel beter zijn indien we aan alle soorten die even bedreigd zijn evenveel zouden geven. Mij best dat je de panda probeert te redden maar red ook die andere dieren.

En hier dus waarom het zo oneerlijk en onlogisch is. Maar ja, niemand is toch geinteresseerd in het helpen van een soort kikker of een willekeurige antilope die niemand kent. En panda's brengen veel op natuurlijk.
BerichtIk vind dat je met de panda ziet hoe onlogisch natuurbehoud is momenteel.
Hier even waarom:
De reuzenpanda heeft zowiezo al relatief lage overlevingskansen en kan wel eens de komende honderd jaar bij de natuurlijke selectie van uit te sterven dieren zitten.
Daartegenover heb je dan honderden dieren die indien men moeite doet perfect te redden zijn.

En wat doet men dus, men geeft aan de soort die natuurlijk al minder overlevingskans heeft tientallen miljoenen maar aan die talloze maar beter redbare soorten tesamen minder dan aan de panda. Het zou toch veel beter zijn indien we aan alle soorten die even bedreigd zijn evenveel zouden geven. Mij best dat je de panda probeert te redden maar red ook die andere dieren.

En hier dus waarom het zo oneerlijk en onlogisch is. Maar ja, niemand is toch geinteresseerd in het helpen van een soort kikker of een willekeurige antilope die niemand kent. En panda's brengen veel op natuurlijk.

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 07 Nov 2015 om 11:23
Search:

Hosted by uCoz