Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 2 of 2
  • «
  • 1
  • 2
Zie-Zoo Nieuws
timo13
Datum: Maandag, 20 Mei 2013, 19:48 | Bericht # 11   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 4

Onderdirecteur

@ carnotaurus, je had het over wrattenzwijnen hè maar waar moeten deze dan komen want zag geen leeg verblijf ofzo.
Alleen was het voor mij een raadsel wat er in een verblijf bij de Afrika-toren met een koepel zat??

Ps. Vandaag mijn eerste bezoek dit jaar gebracht, dat er nog veel mogen volgen heb me erg vermaakt!!
(foto's volgen)

Bericht@ carnotaurus, je had het over wrattenzwijnen hè maar waar moeten deze dan komen want zag geen leeg verblijf ofzo.
Alleen was het voor mij een raadsel wat er in een verblijf bij de Afrika-toren met een koepel zat??

Ps. Vandaag mijn eerste bezoek dit jaar gebracht, dat er nog veel mogen volgen heb me erg vermaakt!!
(foto's volgen)

Bericht getypt door - timo13
Toegevoegd op 20 Mei 2013 om 19:48
carnotaurus
Datum: Dinsdag, 21 Mei 2013, 08:03 | Bericht # 12   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Quote timo13
@ carnotaurus, je had het over wrattenzwijnen hè maar waar moeten deze dan komen want zag geen leeg verblijf ofzo. Alleen was het voor mij een raadsel wat er in een verblijf bij de Afrika-toren met een koepel zat??

(foto's volgen)

Ik hoop snel de foto's gezien.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!

Bericht veranderd door: carnotaurus - Donderdag, 24 Apr 2014, 20:46
Bericht
Quote timo13
@ carnotaurus, je had het over wrattenzwijnen hè maar waar moeten deze dan komen want zag geen leeg verblijf ofzo. Alleen was het voor mij een raadsel wat er in een verblijf bij de Afrika-toren met een koepel zat??

(foto's volgen)

Ik hoop snel de foto's gezien.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 21 Mei 2013 om 08:03
dinosaure99
Datum: Donderdag, 21 Nov 2013, 21:12 | Bericht # 13   
dinosaure99 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Parkeerhulp

Binnenkort een nieuwe diersoort bij Zie-ZOO! Namelijk een beermarter (wordt ook wel bintoerong genoemd). Het vrouwtje zit al achter de schermen en het mannetje krijgen we van de dierentuin in Berlijn!

Beermarters leven in het wild in de regenwouden van Zuid-Oost Azië. Daar leven ze voornamelijk hoog in de bomen.
BerichtBinnenkort een nieuwe diersoort bij Zie-ZOO! Namelijk een beermarter (wordt ook wel bintoerong genoemd). Het vrouwtje zit al achter de schermen en het mannetje krijgen we van de dierentuin in Berlijn!

Beermarters leven in het wild in de regenwouden van Zuid-Oost Azië. Daar leven ze voornamelijk hoog in de bomen.

Bericht getypt door - dinosaure99
Toegevoegd op 21 Nov 2013 om 21:12
carnotaurus
Datum: Zaterdag, 17 Jan 2015, 19:52 | Bericht # 14   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

dinosaure99 de beermarters zullen nog even moeten wachten, er moet namelijk nog veel meer gebeuren...

Added (22 Feb 2014, 20:35)
---------------------------------------------
Speeltuin komt eraan!
Na weken van regen die vervoer onmogelijk maakte, zijn eindelijk de kamelen verhuist.
Ze wonen tijdelijk op een grote weide achter in het park. Ook de neusberen zijn vertrokken en zitten achter de schermen,
net als de ringstaartmangoest. De goudagouties zijn verhuis naar een ander parkje.
Waar eerst de kamelenweide was komt nu een speeltuin en een terras.
Het park straalt vernieuwing uit en wordt steeds uitgebreider. In de toekomst zullen veel dieren een groter verblijf krijgen,
waaronder de nevelpanters, aan hun verblijf is al langzaam begonnen.

Added (04 Maa 2014, 11:20)
Deze speeltoestellen worden het:
(foto in het hoofdgebouw genomen)

Added (24 Apr 2014, 20:44)
Nou, overal staat het al, de speeltoestellen zijn er en de speeltuin is af.
Maar nu:

Zie-Zoo wint Zoosite-Award
Zeldzame panters in een klein en jong dierentuintje als Zie-zoo.
Heel speciaal, vond menig Zoosite bezoeker blijkbaar.
Want we wonnen de prijs voor leukste aanwinst niet EAZA.

Added (17 Jan 2015, 19:52)
Zie-ZOO heeft er weer een unieke diersoort bij!
Het gaat om een koppel kowari's, die de vernieuwing van de zolder afmaken.
Dit staat ook op o.a. zoosite.nl.

Afgelopen weken is de zolder op de kop gegaan. De madagascar grondboa's en gele anaconda's zijn niet meer te zien.
De rode rattenslangen en Steve de baardagaam zijn alleen tijdens het kriebelkwartier of kinderfeestjes te zien.
Alle losse terraria die vroeger o.a. op het tafeltje stonden zijn al een tijdje weg en de bewoners verhuist. Alleen het kleine aquarium staat er nog.
De ongewervelde soorten (rozenkever, miljoenpoot, reuzenslak, flappentak, vogelspin, schorpioen) zijn in een aparte stelling te zien.
Helaas zijn de waterschorpioenen uit het aquarium overleden, ze worden ook niet zo oud, maar als nieuwe bewoners zijn er slijkspringers aangekomen!

De leguanen (pracht-, krulstaart-, neushoorn-) zijn verhuist naar het voormalige anacondaverblijf, waar ze samenleven met rococopadden.
Op hun plaats zijn de panterschildpadden te zien in het leguanenverblijf. In het oude schildpaddenverblijf wonen korsthagedissen (nominaatvorm).
De panterschildpadden zitten samen met een panterschildpad en de enige ringstaartmangoesten in Nederland!
Waar vroeger de kleine terraria stonden zijn nu twee grote verschenen. Deze worden beide door zeer zeldzame soorten gewoond.
In één zitten de slurfspitsmuizen die al langer in de collectie waren, en in de ander dus de kowari's, of kamstaartbuidelratten, uniek in Nederland.
Hiermee is de zolder weer helemaal af. Alle nieuwe soorten zijn goed te zien en de zoogdieren (ringstaart, spitsmuis, kowari) zijn allemaal erg actief.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!

Bericht veranderd door: carnotaurus - Dinsdag, 04 Maa 2014, 12:23
Berichtdinosaure99 de beermarters zullen nog even moeten wachten, er moet namelijk nog veel meer gebeuren...

Added (22 Feb 2014, 20:35)
Speeltuin komt eraan!
Na weken van regen die vervoer onmogelijk maakte, zijn eindelijk de kamelen verhuist.
Ze wonen tijdelijk op een grote weide achter in het park. Ook de neusberen zijn vertrokken en zitten achter de schermen,
net als de ringstaartmangoest. De goudagouties zijn verhuis naar een ander parkje.
Waar eerst de kamelenweide was komt nu een speeltuin en een terras.
Het park straalt vernieuwing uit en wordt steeds uitgebreider. In de toekomst zullen veel dieren een groter verblijf krijgen,
waaronder de nevelpanters, aan hun verblijf is al langzaam begonnen.

Added (04 Maa 2014, 11:20)
Deze speeltoestellen worden het:
(foto in het hoofdgebouw genomen)

Added (24 Apr 2014, 20:44)
Nou, overal staat het al, de speeltoestellen zijn er en de speeltuin is af.
Maar nu:

Zie-Zoo wint Zoosite-Award
Zeldzame panters in een klein en jong dierentuintje als Zie-zoo.
Heel speciaal, vond menig Zoosite bezoeker blijkbaar.
Want we wonnen de prijs voor leukste aanwinst niet EAZA.

Added (17 Jan 2015, 19:52)
Zie-ZOO heeft er weer een unieke diersoort bij!
Het gaat om een koppel kowari's, die de vernieuwing van de zolder afmaken.
Dit staat ook op o.a. zoosite.nl.

Afgelopen weken is de zolder op de kop gegaan. De madagascar grondboa's en gele anaconda's zijn niet meer te zien.
De rode rattenslangen en Steve de baardagaam zijn alleen tijdens het kriebelkwartier of kinderfeestjes te zien.
Alle losse terraria die vroeger o.a. op het tafeltje stonden zijn al een tijdje weg en de bewoners verhuist. Alleen het kleine aquarium staat er nog.
De ongewervelde soorten (rozenkever, miljoenpoot, reuzenslak, flappentak, vogelspin, schorpioen) zijn in een aparte stelling te zien.
Helaas zijn de waterschorpioenen uit het aquarium overleden, ze worden ook niet zo oud, maar als nieuwe bewoners zijn er slijkspringers aangekomen!

De leguanen (pracht-, krulstaart-, neushoorn-) zijn verhuist naar het voormalige anacondaverblijf, waar ze samenleven met rococopadden.
Op hun plaats zijn de panterschildpadden te zien in het leguanenverblijf. In het oude schildpaddenverblijf wonen korsthagedissen (nominaatvorm).
De panterschildpadden zitten samen met een panterschildpad en de enige ringstaartmangoesten in Nederland!
Waar vroeger de kleine terraria stonden zijn nu twee grote verschenen. Deze worden beide door zeer zeldzame soorten gewoond.
In één zitten de slurfspitsmuizen die al langer in de collectie waren, en in de ander dus de kowari's, of kamstaartbuidelratten, uniek in Nederland.
Hiermee is de zolder weer helemaal af. Alle nieuwe soorten zijn goed te zien en de zoogdieren (ringstaart, spitsmuis, kowari) zijn allemaal erg actief.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 17 Jan 2015 om 19:52
  • Page 2 of 2
  • «
  • 1
  • 2
Search:

Hosted by uCoz