ZIE-ZOO KRIJGT NIEUWE DIEREN Als het parkje op 14 april opend zullen er nieuwe dieren te zien zijn! Er worden nieuwe verblijven gebouwd in het Hoofdgebouw, die voor de opening klaar moet zijn. Er zullen o.a. verschillende reptielen komen. Hieronder het voor zover bekende lijstje:
verder heb ik geen info kunnen vinden welke soort er precies komt (behalve bij de neushoornleguaan) dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ZIE-ZOO KRIJGT OPNIEUW UNIEKE DIERSOORT Zie-zoo had al enkele zeer bijzondere en unieke dieren, zoals Nederlands enige Ringstaartmangoest, maar ze krijgen er nog een beestje bij... nou ja beestje, het gaat om de NEVELPANTER! deze zeer zeldzame katachtige komen naar het park vanuit Wuppertal zoo. Het zijn 2 broers die niet in die zoo kunnen blijven omdat er ruimte moet komen voor nieuwe jongen. De panters zitten nu in het voormalige ara-verblijf maar krijgen binnenkort een ruim en eigen verblijf. De Nevelpanters in Zie-zoo zijn voorlopig de enige in de benelux!
KAMEEL GEBOREN!
In zie-zoo is vandaag (7 mei) een jonge kameel geboren, voor de ogen van het publiek!
Het is een jong van twee net volwassen kamelen, dit was de eerste mogelijkheid tot baren, en meteen een (schijnbaar) gezond vrouwtje kwam ter wereld. Al s'ochtends zagen de verzorgers en parkbeheerder Eeg Manders dat er iets mis was met de kameel, dus werd de hengst apart gezet.
Vandaag op klaarlichte dag gebeurde het: een jong werd geboren. de bevallig leek eerst goed te gaan, maar toen bleven de schouders van het jong vastzitten, waardoor de poten steeds terugschoten. Na wat hulp van Eeg kwam het jonge vrouwtje ter wereld.
Na een uur en drie kwartier stond het jong voor het eerst op zijn pootjes, en even later kwamen zijn eerste stapjes. Het hele schouwspel duurde zo'n drie uur.
Omdat ik als verzorger van de kamelen dichtbij kon komen, heb ik ook wat foto's, deze plaats ik morgen in mijn foto-topic! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Maandag, 03 Maa 2014, 21:01
@ carnotaurus, leuk nieuwtje altijd leuk als er jongen geboren vooral als het een vrouwtje is. maar mag ik vragen welke dieren jij eigenlijk allemaal verzorgt?
eigenlijk zo goed als alle dieren, met uitzondering van de echt gevaarlijke roofdieren (panters, hyena's etc.) dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
@ carnotaurus, leuk om te horen dat ziezoo daadwerkelijk bezig is om mooier en beter te worden maar ik vroeg me af of je wat pic's hebt van het verblijf?
timo13, waarschijnlijk ga ik ook, kijk vooral naar het stinkdierenverblijf! (ze hebben nieuwe klimrotsen!) dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!