Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina
 

Design: Eigenschappen van een dier veranderen.
thomvonder
Datum: Vrijdag, 26 Okt 2012, 18:30 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Moderators
Berichten: 617
Prijzenkast: 6

Winnaar download week contest
Onderdirecteur

In deze tutorial leer ik je verschillende eigenschappen van een dier te veranderen, zodat hij realistischer wordt.
Voor deze tutorial heb je de volgende programma's nodig:
-Kladbok

Ruimte die een dier nodig heeft veranderen
Voor dit voorbeeld gebruik ik de Grizzlybeer.
Ga naar de 'standaard' xml. Dit is bij de Grizzlybeer 'BearGrizzly.xml'
Zoek in de xml naar f_RequiredInitialSpace=
Het nummer daarachter geeft aan hoeveel hokjes het dier nodig heeft. Als je dus wilt dat het dier geen ruimte nodig heeft verander je het naar 0.
Achter f_RequiredInitialSpace= staat f_RequiredAdditionalSpace=
Het nummer daarachter is het aantal hokjes dat het dier extra nodig heeft per dier dat wordt toegevoegd. Die moet je ook 0 maken als je wilt dat het dier geen ruimte nodig heeft.
Sla vervolgens het bewerkte bestand op en je bent klaar. :)

Biome veranderen
Ga weer naar de standaard xml, en zoek vervolgens naar BFGBiomeData
Je vindt zoiets:

Code
<BFGBiomeData location="borealforest_northamerica" locationSensitivity="10">

<alpine sensitivity="2"/>

<borealforest sensitivity="10" primary="true"/>

<desert sensitivity="-10"/>

<grassland sensitivity="0"/>

<temperateforest sensitivity="0"/>

<tropicalrainforest sensitivity="-5"/>

<tundra sensitivity="0"/>

<savannah sensitivity="0"/>

<scrub sensitivity="-5"/>

<wetlands sensitivity="-5"/>

</BFGBiomeData>


Het biome met primary true erachter is de biome van het dier, de getallen zeggen hoe leuk het dier een biome vindt. 10 is een biome waarop het heel graag leeft. -10 is een biome waarop het absoluut niet wil leven. Bij de getallen onder 0 zal het dier gaan klagen als het op het biome komt. Als je het biome wilt veranderen knip je gewoon primary="true" en plak je het achter het biome dat je wilt, vervolgens verander je het nummer bij dat biome naar 10.

Levensduur van een dier veranderen
Voor dit voorbeeld gebruik ik weer de Grizzlybeer.
Ga naar de .tsk file. Deze vind je in de map AI/Task/Animals.
Zoek in de tsk file naar dit:
Hieronder zie je dit:

Code
<Subjects>

<BearGrizzly/>

<Qualifiers lifespan="GE 44.72"/>

</Subjects>


"GE 44.72" is de levensduur van het dier, dat getal moet je dus veranderen. Stel je wilt dat een dier 3 jaar leeft. Dan gebruik je de volgende formule (ooit bepaald door Papapanda): aantal maanden/12 x 22.36. Dus in dit geval is dat 36/12 x 22.36 = 67.08. Dat getal vul je in in plaats van 44.72 en je dier leeft (ongeveer) 3 jaar.
Sla vervolgens het bewerkte bestand op en je bent klaar.

Zwangerschapskans veranderen
Soms heb je dieren die geen jongen krijgen, ookal zijn ze zwanger. De kans op zo'n miskraam kan je veranderen in de tsk file van het dier.
Je gaat dus weer naar de tsk file in Ai/Tasks/Animals. Vervolgens zoek je in het bestand naar: t_Pregnant1
In de regel die je vervolgens vindt staat Chance= met daarachter een nummer. Dat nummer is de kans dat de zwangerschap resulteert in een geboorte. Wil je dus de voortplanting van een dier minder maken, omdat het bijv. in het wild een zeldzaam dier is, kan je het nummer laag maken, zodat er niet veel geboortes komen.

Aantal jongen veranderen
Ga naar de .beh file in Ai/Tasks/Animals en zoek vervolgens op minPlays=
In de regel die je vindt staat zoiets:
Code
<BFBehRandomSet minPlays="1" maxPlays="3">


Dit betekent dat het dier minimaal 1 jong krijgt en maximaal 3. Als je het nummer achter minPlays= verandert, verandert het minimaal aantal jongen dat een dier krijgt. Zo werkt het natuurlijk ook met het maximaal aantal jongen, alleen verander je dan het nummer achter maxPlays=

Voortplantingskans veranderen
Sommige dieren planten zich erg moeilijk voor. Dit kan je echter veranderen:
Ga naar de .tsk file in Ai/tasks/animals en zoek op InviteReproduction.
Je vindt dit:

Code
<BFAITaskTemplate Name="InviteReproduction" TaskDelayMin="60" TaskDelayMax="180" UniqueID="beargrizzly:InviteReproduction">

<BFAICreateData>

<Subjects>

<BearGrizzly_Adult_F/>

<Qualifiers b_Pregnant="E false"/>

</Subjects>

<Targets>

<BearGrizzly_Adult_M/>

<Qualifiers inHabitat="true"/>

</Targets>

<Objects>

<t_Childless/>

</Objects>

</BFAICreateData>

<BFAIEvalData needPointsGood="50">

<BFAIAttributeFloatMap reproduction="-40"/>

</BFAIEvalData>


Dit:
Code
<BFAIEvalData needPointsGood="50">

bepaalt hoe moeilijk of makkelijk een dier zich voortplant. Hoe hoger het nummer hoe moeilijker het dier zich voortplant.

Als je vragen of problemen hebt kan je me altijd een PB sturen, ik kan je vast wel helpen !

Thom ^_^
BerichtIn deze tutorial leer ik je verschillende eigenschappen van een dier te veranderen, zodat hij realistischer wordt.
Voor deze tutorial heb je de volgende programma's nodig:
-Kladbok

Ruimte die een dier nodig heeft veranderen
Voor dit voorbeeld gebruik ik de Grizzlybeer.
Ga naar de 'standaard' xml. Dit is bij de Grizzlybeer 'BearGrizzly.xml'
Zoek in de xml naar f_RequiredInitialSpace=
Het nummer daarachter geeft aan hoeveel hokjes het dier nodig heeft. Als je dus wilt dat het dier geen ruimte nodig heeft verander je het naar 0.
Achter f_RequiredInitialSpace= staat f_RequiredAdditionalSpace=
Het nummer daarachter is het aantal hokjes dat het dier extra nodig heeft per dier dat wordt toegevoegd. Die moet je ook 0 maken als je wilt dat het dier geen ruimte nodig heeft.
Sla vervolgens het bewerkte bestand op en je bent klaar. :)

Biome veranderen
Ga weer naar de standaard xml, en zoek vervolgens naar BFGBiomeData
Je vindt zoiets:

Code
<BFGBiomeData location="borealforest_northamerica" locationSensitivity="10">

<alpine sensitivity="2"/>

<borealforest sensitivity="10" primary="true"/>

<desert sensitivity="-10"/>

<grassland sensitivity="0"/>

<temperateforest sensitivity="0"/>

<tropicalrainforest sensitivity="-5"/>

<tundra sensitivity="0"/>

<savannah sensitivity="0"/>

<scrub sensitivity="-5"/>

<wetlands sensitivity="-5"/>

</BFGBiomeData>


Het biome met primary true erachter is de biome van het dier, de getallen zeggen hoe leuk het dier een biome vindt. 10 is een biome waarop het heel graag leeft. -10 is een biome waarop het absoluut niet wil leven. Bij de getallen onder 0 zal het dier gaan klagen als het op het biome komt. Als je het biome wilt veranderen knip je gewoon primary="true" en plak je het achter het biome dat je wilt, vervolgens verander je het nummer bij dat biome naar 10.

Levensduur van een dier veranderen
Voor dit voorbeeld gebruik ik weer de Grizzlybeer.
Ga naar de .tsk file. Deze vind je in de map AI/Task/Animals.
Zoek in de tsk file naar dit:
Hieronder zie je dit:

Code
<Subjects>

<BearGrizzly/>

<Qualifiers lifespan="GE 44.72"/>

</Subjects>


"GE 44.72" is de levensduur van het dier, dat getal moet je dus veranderen. Stel je wilt dat een dier 3 jaar leeft. Dan gebruik je de volgende formule (ooit bepaald door Papapanda): aantal maanden/12 x 22.36. Dus in dit geval is dat 36/12 x 22.36 = 67.08. Dat getal vul je in in plaats van 44.72 en je dier leeft (ongeveer) 3 jaar.
Sla vervolgens het bewerkte bestand op en je bent klaar.

Zwangerschapskans veranderen
Soms heb je dieren die geen jongen krijgen, ookal zijn ze zwanger. De kans op zo'n miskraam kan je veranderen in de tsk file van het dier.
Je gaat dus weer naar de tsk file in Ai/Tasks/Animals. Vervolgens zoek je in het bestand naar: t_Pregnant1
In de regel die je vervolgens vindt staat Chance= met daarachter een nummer. Dat nummer is de kans dat de zwangerschap resulteert in een geboorte. Wil je dus de voortplanting van een dier minder maken, omdat het bijv. in het wild een zeldzaam dier is, kan je het nummer laag maken, zodat er niet veel geboortes komen.

Aantal jongen veranderen
Ga naar de .beh file in Ai/Tasks/Animals en zoek vervolgens op minPlays=
In de regel die je vindt staat zoiets:
Code
<BFBehRandomSet minPlays="1" maxPlays="3">


Dit betekent dat het dier minimaal 1 jong krijgt en maximaal 3. Als je het nummer achter minPlays= verandert, verandert het minimaal aantal jongen dat een dier krijgt. Zo werkt het natuurlijk ook met het maximaal aantal jongen, alleen verander je dan het nummer achter maxPlays=

Voortplantingskans veranderen
Sommige dieren planten zich erg moeilijk voor. Dit kan je echter veranderen:
Ga naar de .tsk file in Ai/tasks/animals en zoek op InviteReproduction.
Je vindt dit:

Code
<BFAITaskTemplate Name="InviteReproduction" TaskDelayMin="60" TaskDelayMax="180" UniqueID="beargrizzly:InviteReproduction">

<BFAICreateData>

<Subjects>

<BearGrizzly_Adult_F/>

<Qualifiers b_Pregnant="E false"/>

</Subjects>

<Targets>

<BearGrizzly_Adult_M/>

<Qualifiers inHabitat="true"/>

</Targets>

<Objects>

<t_Childless/>

</Objects>

</BFAICreateData>

<BFAIEvalData needPointsGood="50">

<BFAIAttributeFloatMap reproduction="-40"/>

</BFAIEvalData>


Dit:
Code
<BFAIEvalData needPointsGood="50">

bepaalt hoe moeilijk of makkelijk een dier zich voortplant. Hoe hoger het nummer hoe moeilijker het dier zich voortplant.

Als je vragen of problemen hebt kan je me altijd een PB sturen, ik kan je vast wel helpen !

Thom ^_^

Bericht getypt door - thomvonder
Toegevoegd op 26 Okt 2012 om 18:30
boerroel545
Datum: Donderdag, 01 Nov 2012, 15:23 | Bericht # 2   
boerroel545  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Berichten: 276
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 9

Curator

@ thomvonder, leuke tutorial alleen waar vind je gryzlly beer bestant??

en kun je ook een tutorial maken van hoelang de jongen jong blijven kunt veranderen??

gr. roel :)


Bericht@ thomvonder, leuke tutorial alleen waar vind je gryzlly beer bestant??

en kun je ook een tutorial maken van hoelang de jongen jong blijven kunt veranderen??

gr. roel :)

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 01 Nov 2012 om 15:23
thomvonder
Datum: Vrijdag, 02 Nov 2012, 15:40 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens
Groep: Moderators
Berichten: 617
Prijzenkast: 6

Winnaar download week contest
Onderdirecteur

@ boerroel545, Gewoon in één van de grote z2f files, waarin alle bestanden zitten :p

Quote
en kun je ook een tutorial maken van hoelang de jongen jong blijven kunt veranderen??

Zal ik doen ;)
Bericht@ boerroel545, Gewoon in één van de grote z2f files, waarin alle bestanden zitten :p

Quote
en kun je ook een tutorial maken van hoelang de jongen jong blijven kunt veranderen??

Zal ik doen ;)

Bericht getypt door - thomvonder
Toegevoegd op 02 Nov 2012 om 15:40
boerroel545
Datum: Vrijdag, 02 Nov 2012, 16:54 | Bericht # 4   
boerroel545  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Berichten: 276
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 9

Curator

@ thomvonder, ik kan hem niet vinden :(

gr. roel :)


Bericht@ thomvonder, ik kan hem niet vinden :(

gr. roel :)

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 02 Nov 2012 om 16:54
thomvonder
Datum: Zaterdag, 03 Nov 2012, 11:25 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens
Groep: Moderators
Berichten: 617
Prijzenkast: 6

Winnaar download week contest
Onderdirecteur

Lees eerst deze tutorial eens:
http://zt2modding.wikia.com/wiki/Coding_an_Animal
Deze tutorial is namelijk niet voor beginners, maar voor mensen die al eens een dier hebben gecodeerd :p
BerichtLees eerst deze tutorial eens:
http://zt2modding.wikia.com/wiki/Coding_an_Animal
Deze tutorial is namelijk niet voor beginners, maar voor mensen die al eens een dier hebben gecodeerd :p

Bericht getypt door - thomvonder
Toegevoegd op 03 Nov 2012 om 11:25
boerroel545
Datum: Zaterdag, 03 Nov 2012, 20:20 | Bericht # 6   
boerroel545  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Berichten: 276
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 9

Curator

@ thomvonder, ok nou snap ik het hoe ik het moet veranderen maar als ik hem op wil slaan dan lukt dat niet

gr. roel :)


Bericht@ thomvonder, ok nou snap ik het hoe ik het moet veranderen maar als ik hem op wil slaan dan lukt dat niet

gr. roel :)

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 03 Nov 2012 om 20:20
krieke668
Datum: Zaterdag, 03 Nov 2012, 20:25 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Berichten: 499
Prijzenkast: 4

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 6

Curator

@ boerroel545,

klik rechts op het het bestand-->Eig--> enkel lezen afklikken.

^_^
Bericht@ boerroel545,

klik rechts op het het bestand-->Eig--> enkel lezen afklikken.

^_^

Bericht getypt door - krieke668
Toegevoegd op 03 Nov 2012 om 20:25
Jens26
Datum: Zondag, 04 Nov 2012, 02:45 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Berichten: 80
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Kassa Medewerker

Zou je er ook ene kunnen maken hoe je de ruimte verkleint die een dier nodig heeft?

.
BerichtZou je er ook ene kunnen maken hoe je de ruimte verkleint die een dier nodig heeft?

Bericht getypt door - Jens26
Toegevoegd op 04 Nov 2012 om 02:45
KoenZoo
Datum: Zondag, 04 Nov 2012, 14:47 | Bericht # 9   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Berichten: 84
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Kassa Medewerker

@ Jens26, dat is geloof ik al de eerste of bedoel je wat anders?
Bericht@ Jens26, dat is geloof ik al de eerste of bedoel je wat anders?

Bericht getypt door - KoenZoo
Toegevoegd op 04 Nov 2012 om 14:47
thomvonder
Datum: Zondag, 04 Nov 2012, 15:39 | Bericht # 10   
ZTSF Gegevens
Groep: Moderators
Berichten: 617
Prijzenkast: 6

Winnaar download week contest
Onderdirecteur

Dat is inderdaad de eerste :P
BerichtDat is inderdaad de eerste :P

Bericht getypt door - thomvonder
Toegevoegd op 04 Nov 2012 om 15:39
Search:


Hosted by uCoz