Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Show: Maak een klim toestel
raymondhoek
Datum: Zondag, 28 Okt 2012, 21:31 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

ZTSF Admin
Directeur

Tijd: 5 tot 10 min.
Niveau: Gemiddeld
Stappen: 8

Tutorial
Ik ga jullie uitleggen hoe je (dmv de voliere add-on) prachtige klim toestellen voor primaten kunt maken)
Stap 1:
Begin met een gebied met daarin meerdere hoogtes van verhoogde paden die naast elkaar liggen.
Het is aan te raden met 3 of 4 hoogtes te werken, dan heb je meer variatie.

Stap 2:
Plaats nu op meerdere plekken palen in de hoogte.
Probeer er meerdere diagonaal en horizontaal in een lijn te plaatsen.

Stap 3:
Vervolgens plaats je alle horizontale, diagonale, etc. tussen de verticale palen.
Waar deze palen komen is natuurlijk niet 100% vast dat mag je zelf kiezen.
Mocht je niet helemaal snappen hoe je deze tussen liggers plaatst, dan raad ik je aan de --> add-on video's <-- te bekijken.
Hierin kun je nog beter de werking zien.

Stap 4:
Kies nu bij de verhoogde paden het onzichtbare pad en maak alle verhoogde paden onzichtbaar.

Stap 5:
Nu moet je met de delete knop de palen verwijderen.
(Dit kun je het beste doen door de verhoogde paden eerst doorzichtig te maken).

Stap 6:
Nu zou je het klim toestel af moeten hebben.
Mocht je nog zien dat er ergens een paal niet goed zit of dat je iets bent vergeten kun je dit aanpassen door de verkeerde palen te deleten en de verhoogde paden terug te plaatsen en de juiste/vergeten palen alsnog te plaatsen en weer onzichtbaar te maken.

Stap 7:
Je zou kunnen overwegen om ipv een verticale paal een boom op die plaats te plaatsen, dit geeft een leuk extra effect.
(Op deze website kun je ook klimtouwen downloaden, die kun je als vervanger voor horizontale palen gebruiken).

Stap 8:
Kleed nu de rest van het verblijf aan, nog een pad ernaast, natuurlijk nog wat bezoekers objecten en klaar ben je:

Raymond ;)

BerichtTijd: 5 tot 10 min.
Niveau: Gemiddeld
Stappen: 8

Tutorial
Ik ga jullie uitleggen hoe je (dmv de voliere add-on) prachtige klim toestellen voor primaten kunt maken)
Stap 1:
Begin met een gebied met daarin meerdere hoogtes van verhoogde paden die naast elkaar liggen.
Het is aan te raden met 3 of 4 hoogtes te werken, dan heb je meer variatie.

Stap 2:
Plaats nu op meerdere plekken palen in de hoogte.
Probeer er meerdere diagonaal en horizontaal in een lijn te plaatsen.

Stap 3:
Vervolgens plaats je alle horizontale, diagonale, etc. tussen de verticale palen.
Waar deze palen komen is natuurlijk niet 100% vast dat mag je zelf kiezen.
Mocht je niet helemaal snappen hoe je deze tussen liggers plaatst, dan raad ik je aan de --> add-on video's <-- te bekijken.
Hierin kun je nog beter de werking zien.

Stap 4:
Kies nu bij de verhoogde paden het onzichtbare pad en maak alle verhoogde paden onzichtbaar.

Stap 5:
Nu moet je met de delete knop de palen verwijderen.
(Dit kun je het beste doen door de verhoogde paden eerst doorzichtig te maken).

Stap 6:
Nu zou je het klim toestel af moeten hebben.
Mocht je nog zien dat er ergens een paal niet goed zit of dat je iets bent vergeten kun je dit aanpassen door de verkeerde palen te deleten en de verhoogde paden terug te plaatsen en de juiste/vergeten palen alsnog te plaatsen en weer onzichtbaar te maken.

Stap 7:
Je zou kunnen overwegen om ipv een verticale paal een boom op die plaats te plaatsen, dit geeft een leuk extra effect.
(Op deze website kun je ook klimtouwen downloaden, die kun je als vervanger voor horizontale palen gebruiken).

Stap 8:
Kleed nu de rest van het verblijf aan, nog een pad ernaast, natuurlijk nog wat bezoekers objecten en klaar ben je:

Raymond ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 28 Okt 2012 om 21:31
Mark_23
Datum: Maandag, 29 Okt 2012, 20:20 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Horeca Medewerker

Het is heel mooi. Ik heb ook welleens zoiets geprobeerd. Wat ik probeerde was (in een tropisch gebouw): ik maakte twee hokken met één pad ertussen. Dan maakte ik met een verhoogd pad een pad zodat de keizerstamarins die erin zouden komen van het ene hok naar de andere konden lopen (onder dat verhoogde pad konden bezoekers lopen). Dan maakte ik van dat verhoogde pad een onzichtbaar verhoogd pad en deed daaronder planten zodat het leek of de aapjes via planten en lianen over je heen liepen van het ene hok naar de andere. Volgens mij is dat zo'n beetje hetzelfde als wat jij maakte. Maar bij mij was het zo dat wanneer ze over het verhoogde pad liepen, dat het berichtje kwam: Het habitat is niet geschikt. Komt dat bij jou ook?
BerichtHet is heel mooi. Ik heb ook welleens zoiets geprobeerd. Wat ik probeerde was (in een tropisch gebouw): ik maakte twee hokken met één pad ertussen. Dan maakte ik met een verhoogd pad een pad zodat de keizerstamarins die erin zouden komen van het ene hok naar de andere konden lopen (onder dat verhoogde pad konden bezoekers lopen). Dan maakte ik van dat verhoogde pad een onzichtbaar verhoogd pad en deed daaronder planten zodat het leek of de aapjes via planten en lianen over je heen liepen van het ene hok naar de andere. Volgens mij is dat zo'n beetje hetzelfde als wat jij maakte. Maar bij mij was het zo dat wanneer ze over het verhoogde pad liepen, dat het berichtje kwam: Het habitat is niet geschikt. Komt dat bij jou ook?

Bericht getypt door - Mark_23
Toegevoegd op 29 Okt 2012 om 20:20
Kit_Fisto
Datum: Maandag, 29 Okt 2012, 20:34 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 2

Curator

WOW! dat ziet er goed uit!! heb je nog meer van dit soort tutorials??? die kan ik goed gebruiken ^_^ .

kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
BerichtWOW! dat ziet er goed uit!! heb je nog meer van dit soort tutorials??? die kan ik goed gebruiken ^_^ .

Bericht getypt door - Kit_Fisto
Toegevoegd op 29 Okt 2012 om 20:34
KoenZoo
Datum: Maandag, 29 Okt 2012, 20:41 | Bericht # 4   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

@ Mark_23, dat is dan omdat ze boven die voetpaden, waar de bezoekers overheen lopen, heenlopen. Dus dan denkt het spel dat jij een voetpad in hun hok hebt gemaakt.
Bericht@ Mark_23, dat is dan omdat ze boven die voetpaden, waar de bezoekers overheen lopen, heenlopen. Dus dan denkt het spel dat jij een voetpad in hun hok hebt gemaakt.

Bericht getypt door - KoenZoo
Toegevoegd op 29 Okt 2012 om 20:41
rymafra
Datum: Donderdag, 01 Nov 2012, 18:26 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

... Geen woorden voor :)

Added (01 Nov 2012, 17:26)
---------------------------------------------
ik wil dit ook maken!!! maar waar vind ik de voiere add on?

WildPark, dierenopvang, fokcentrum en dierenorganisatie de Betuwe, kom gerust eens langs!

Neem eens een kijkje in de trade, er is altijd een deal te sluiten!
Bericht... Geen woorden voor :)

Added (01 Nov 2012, 17:26)
ik wil dit ook maken!!! maar waar vind ik de voiere add on?

Bericht getypt door - rymafra
Toegevoegd op 01 Nov 2012 om 18:26
Jeweetwelwie
Datum: Donderdag, 01 Nov 2012, 18:35 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

@ rymafra,
Die kan je vinden op de downloads op deze site.
Misschien kan je dit soort vragen beter in het daarvoor bestemde topic plaatsen.

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht@ rymafra,
Die kan je vinden op de downloads op deze site.
Misschien kan je dit soort vragen beter in het daarvoor bestemde topic plaatsen.

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht getypt door - Jeweetwelwie
Toegevoegd op 01 Nov 2012 om 18:35
rymafra
Datum: Donderdag, 01 Nov 2012, 19:01 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

@ Jeweetwelwie, Ik zal er aan denken

@ raymondhoek, Bedankt voor deze GEWELDIGE torurial
Maar bij stap 2 moet ik palen in de hoogt maken... ik gebruik dan de steupalen... maar die zie ik niet in het spel!!!

Added (01 Nov 2012, 18:01)
Laat maar ik dee dom...

WildPark, dierenopvang, fokcentrum en dierenorganisatie de Betuwe, kom gerust eens langs!

Neem eens een kijkje in de trade, er is altijd een deal te sluiten!

Bericht veranderd door: rymafra - Donderdag, 01 Nov 2012, 19:00
Bericht@ Jeweetwelwie, Ik zal er aan denken

@ raymondhoek, Bedankt voor deze GEWELDIGE torurial
Maar bij stap 2 moet ik palen in de hoogt maken... ik gebruik dan de steupalen... maar die zie ik niet in het spel!!!

Added (01 Nov 2012, 18:01)
Laat maar ik dee dom...

Bericht getypt door - rymafra
Toegevoegd op 01 Nov 2012 om 19:01
Mark_23
Datum: Donderdag, 01 Nov 2012, 21:40 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

@ KoenZoo, Ik denk niet dat dat het is. Het verhoogde pad loopt ook nog een stuk in het verblijf en daar gebeurt het ook.
Bericht@ KoenZoo, Ik denk niet dat dat het is. Het verhoogde pad loopt ook nog een stuk in het verblijf en daar gebeurt het ook.

Bericht getypt door - Mark_23
Toegevoegd op 01 Nov 2012 om 21:40
Wiene
Datum: Zaterdag, 03 Nov 2012, 09:55 | Bericht # 9   
Wiene 
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid

Stagiaire

Top! ik ga deze zeker gebruiken!

Bericht veranderd door: Wiene - Zaterdag, 03 Nov 2012, 09:55
BerichtTop! ik ga deze zeker gebruiken!

Bericht getypt door - Wiene
Toegevoegd op 03 Nov 2012 om 09:55
NielsG
Datum: Zaterdag, 03 Nov 2012, 10:00 | Bericht # 10   
NielsG 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 5

Member van het Seizoen
Directeur

@ Mark_23, Dat komt omdat het verhoogde pad geen goede leefomgeving voor een dier is, maar je moet het gewoon negeren die meldingen. :p

Bericht@ Mark_23, Dat komt omdat het verhoogde pad geen goede leefomgeving voor een dier is, maar je moet het gewoon negeren die meldingen. :p

Bericht getypt door - NielsG
Toegevoegd op 03 Nov 2012 om 10:00
  • Page 1 of 2
  • 1
  • 2
  • »
Search:

Hosted by uCoz