Hier ga ik wat tutorials posten over een kinderboerderij, te beginnen met een klein geiten verblijf
dit verblijf is gebaseert op een echt gezien verblijf!
1) je begint met muren voor een stal, hier kun je eventueel hooi in plaatsen. (de gebruikt builingset kun je variëren)
2) hierna maak het komende verblijf zandpad. (je kunt ook ander pad of gewoon gras gebruiken!)
3) omhein met lage omheining, dat past bij de stijl van je park
4) Zet er een dak op, vergeet de platen niet zodat de ingang lager zit dan het dak
5) daarna voer, water, een raamje in de stal, persooneelingang en natuurlijk de geiten! (ipv geiten kun je ook pony's, varkens, ganzen of een mix hiervan gebruiken)
Het resultaat:
Added (09 Feb 2013, 08:27) --------------------------------------------- er staan wat spelfouten in, maar ik kan mijn bericht niet editten!
dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Als je weinig ruimte hebt toch een kinderboerderij? gebruik deze tutorial!
1) begin met een gebouwtje, een goed te gebruiken grootte per (binnen) verblijf is 3x2, voor grotere dieren wat groter, tenzij ze naar buiten kunnen. Houd daar rekening mee met de bouw!
2) plaats openingen en paden, zorg dat de bezoeker overal kunnen komen om de dieren te zien en te aaien!
3) begin met de verblijven, maar de hekken op maat. knagers, schildpadjes of kwartels een zeer lage omheinig, voor kippen, geiten etc wat hoger omdat deze anders ontsnappen.
4) Bedenk de lage verblijven met zandpad, en bouw een schuilplaats, voor zulke kleine dieren hoogte 1, 1 vakje per hok.
5) als versiering is een grote rots in het midden te gebuiken. een boomstam of bloembak kan natuurlijk ook!
- vergeet de voederbakken niet, op kinderboerderijen worden die zeer vaak gebruikt. ook losliggend voer is vrij realistisch! -
6) voor het 2e stuk maak je een ingang naar buiten. vergeet ook het voer niet!
7) Experimenteer vooral met hoogte en ramen, aangezien het gebouw je basis is!
8) het dak, vooral ramen zijn erg leuk!
9) panelen zijn niet over te slaan, ook om de ingangen af te dekken:
10) omring het gebouw met pad, en maak het buitenverblijf, de plantengroei en hekken kun je aanpassen aan de stijl van het park.
11) natuurlijk nog die dieren! daarna is dit het resultaat: dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 64 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:3
Kassa Medewerker
@ carnotaurus, Wat een mooie tutorial heb je gemaakt. Zeer goed te volgen als je bv een beginner ( zoals ik) bent. Ik vind het idee met die smalle raampjes wel wat. Doet mij denken aan onze voetbal kleedkamer van vroeger hahaha! Ik heb nog wel een set cavia's voor je kinderboerderij. Ik zal ze je in een pb sturen. Heb je ze niet nodig dan download je ze gewoon niet!
Groet, Remeo ( en ga vooral door met die tutorials van je!!) Getrouwd, 1 dochter, havenbeambte en gek op ZT !!!!
@ carnotaurus, leuke tutorial maar ik heb wel een minpuntje ik vind zelf dat bij de kippen en de konijnen het hekwerk erg onrealistisch is maar ga zo door met deze geweldige tutorial
Datum: Donderdag, 21 Feb 2013, 14:27 | Bericht # 7
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 64 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:3
Kassa Medewerker
@ carnotaurus, He Carno, ik check dagelijks of je nog een tutorial geplaatst hebt. Die kinderboerderij vind ik TOP en ik weet zeker dat jij nog veel meer mooie tutorails kunt maken. Denk je dat je daar tijd en zin in hebt??! Wat mij betreft GRAAG ik hoop er dus binnenkort weer 1 van jou te mogen bewonderen!
Vriendelijke groet, Remeo Getrouwd, 1 dochter, havenbeambte en gek op ZT !!!!