Er is een flinke tijd om, en er is een hoop gebeurd.
Vandaag is een belangrijke dag, want vandaag zullen vele diersoorten in ons park een nieuwe thuis krijgen.
Maar ik maak nog even snel tijd voor jullie om even rond te leiden.
Tijd om jullie bij te praten dus:
We lopen langs de savanne waar de eerste diersoort (een mannelijke struisvogel) in zit:
We lopen daarna door langs het inmiddels totaal klaar gemaakte verblijf van de Stokstaartjes:
Maar dan ineens...
Het Flamingo verblijf waar vandaag nog de flamingo's van komen is nog lang niet af...
Om een vreemde reden werken de filters die voor het pinguïn verblijf en het flamingo verblijf moeten schoonmaken alles behalve goed.
Het water bevat allerlei ziektes en de filter lijkt niet eens een beetje te werken:
Gelukkig is het Voliére huis wel inmiddels helemaal af en gereed voor gebruik:
Dit is de meest rechtse voliére:
En dit de middelste:
En ook binnen is alles klaar voor gebruik:
Hier zal vandaag nog onze Nijlkrokodil in komen te wonen:
Aan de andere kant van het gebouw is het 2e eetpleintje gecreëerd en kan er binnenkort worden gegeten door de bezoekers:
En ook de 3e voliére (de linkse) is helemaal ingericht:
We lopen weer een stukje door langs het inmiddels beboste gebied:
We komen vervolgens aan bij het verblijf voor de Wasberen:
Waar inmiddels zelfs de waterval het al doet, dit verblijf word binnenkort helemaal beplant voor zijn bewoners:
We lopen langs het Pinguïn verblijf waar het zelfde probleem is als bij de flamingo's dat heel snel zal moeten worden opgelost:
Dit is de veroorzaker van dit alles, inmiddels is de monteur gebelt maar heeft gezegd dat hij vandaag geen tijd heeft om het na te kijken terwijl vandaag wel de flamingo's komen, de vogel fokker die op de pinguïns en struisvogel na al onze vogelsoorten levert is al onderweg met de vogelsoorten, we zullen aan hem vragen wat we het beste kunnen doen:
We lopen door waar inmiddels het water voor het gibbon eiland is aangelegd, hier zal ook binnenkort de inrichting worden gestart:
En we komen weer aan bij het eerste eetpleintje waar de struisvogel ons tegemoet komt lopen:
Ik sta er nog maar net of ik word gebelt dat de vrachtwagen met de grote dieren er zijn, daar zitten de dierensoorten in die van andere dierentuinen zijn gekomen.
Dus ik stap samen met een collega snel in de 2 heftruck's en rijden naar de ingang:
We hielpen de vrachtwagen chauffeur even met zijn lading waarna we hem hartelijk bedankte.
We zijn nu klaar om alle diersoorten te plaatsen:
Als eerste mocht het paartje stokstaartjes hun verblijf betreden:
Waarna onze Nijlkrokodil aan de beurt was:
Gevolgd door 3 Thomson Gazelle's die onze struisvogel gaan vergezellen:
Onze laatste dieren zitten nog maar net in hun verblijf en weer gaat mijn telefoon.
Ditmaal is het de vogel fokker die nu voor de ingang staat, dus wij gaan opnieuw weer naar de ingang, waarna we de verschillende vogelsoorten hebben geplaatst in de dierentuin.
We begonnen met de Kookaboora's:
En ook onze blauwe pauwen mochten intrek nemen:
En tot slot een groepje kluuten hebben de laatste voliére voor zichzelf:
Maarja...
Nu de flamingo's???
Kunnen die in dit verblijf:
Nee, absoluut niet, er zaten gewoon weg teveel ziektes in het water om deze mooie vogelsoort hierin te houden.
Misschien tijdelijk bij de kluuten??
Daar doet de filter het wel, kan het daar??
Maar nee, onze groep flamingo's is gewoon weg te groot om in dat verblijf te kunnen houden...
Terwijl we bij de Kluuten staan te kijken valt de Vogel fokker ineens het verblijf van de wasberen op.
Hij vroeg aan mij of we daar snel iets van plan waren.
En dat voorlopig niet, de wasberen komen pas over weken en het verblijf moet nog ingericht worden.
De Vogel fokker zegt dat dit verblijf wel veilig genoeg is voor de flamingo's om even in te verblijven zo lang als dat het duurt.
Want ook in dat verblijf doen de water filters het wel gewoon naar behoren.
Dus voor de komende paar dagen/weken totdat hun eigen verblijf klaar is zitten in het toekomstige verblijf van de Wasberen nu de Flamingo's:
Dit is het is het weer voor nu.
Hier nog een laatste overzicht opnieuw vanuit de Helikopter:
Volgende update:
- Laatste dieren arriveren.
- Zijn de filters op tijd gerepareerd??
- Hoe zullen de eerste bezoekers het park vinden??
Reactie's worden zoals altijd op prijs gesteld.
Raymond