Datum: Donderdag, 23 Jun 2011, 22:27 | Bericht # 1
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 100 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
ZOOtopia.. We zijn even weggeweest. Hier heb ik een heldere verklaring voor. Binnen de muren van ZOOtopia was het zo'n blijde beestenboel dat dit al gauw ook buiten de muren bekend werd. Ik heb me goed kunnen vermaken met het verzorgen van de dieren maar ook met het opleiden van nieuwe medewerkers en het voorlichten van scholen.
Op een dag was ik druk met de administratie bezig. Want het is leuk zo'n dierentuin maar de papierwinkel die erbij komt kijken is niet mis! Ik opende een nette brief waarvan ik de afzender niet kende. De afzender bleek Proffessor Kammizuki. Oorspronkelijk komt hij uit Nigeria maar hij woont al tijden hier. Hij is gepromoveerd in verschillende dierenstudies en had voor het schrijven van zijn brief ZOOtopia al een aantal keer bezocht. Fantastisch om te horen dat zelfs hoogopgeleide mensen als hij interesse hebben in mijn dierentuin.
In zijn brief vertelde hij over een project dat hij wilde starten. Dit moest wel achter gesloten deuren. Een geheim dus. En dus ook de reden waarom ik jullie zo lang heb laten wachten met enige reacties. Ik was na het lezen van de brief vrijwel meteen enthousiast voor zijn nieuwe ideëen. Het duurde nog geen twee weken voor we aan de slag konden gaan. Het project loopt inmiddels een week of vijf en het gaat hartstikke goed. Vorige week hebben we samen een lokale dierentuin op de Savanne bezocht waar hij als kind al graag kwam. Ik zal jullie vanavond of morgen de foto's laten zien.
Maar dit is niet alles. In het kader van dit project zullen mijn dieren, misschien tijdelijk, misschien voor altijd, naar nigeria verhuizen! Een spannende onderneming maar ik heb er zin in!
Vanavond dus de foto's van de lokale afrikaanse savanne dierentuin en daarna zullen ook spoedig updates volgen van der verhuizing!
Added (23 Jun 2011, 22:27) --------------------------------------------- Je kent dat wel.. de achterstallige techniek in afrika. Ga ik nog een hoop mee te maken krijgen de komende tijd.. De foto's zijn hierdoor iets vertraagd maar ik heb het toch voor elkaar gekregen ze tevoorschijn te toveren.
Eerst een plattegrond die ik van professor Kammizuki heb gekregen.
Bij binnenkomst heb je aan de rechterkant een groot basin voor de nijlpaarden. Ze hebben het leuk gedaan met een pad langs de onderwater kant maar ook een lagere stenen ballustrade langs het stukje land waar deze enorme beesten hun wandelingetjes maken
Als je om het basin heen loopt kom je bij het gordeldier eiland. een weinig bewerkt stukje lang waar de beestjes heen en weer hollen en rollen
Als je deze route op de plattegrond volgt zie je hierna een paar eettentjes waar de heerlijkste lokale lekkernijen te koop zijn. Je kan plaatsnemen onder een van de parasols en kijkt uit over de minisavanne. Om toeristische redenen is hier onlangs een kleine safariroute met jeeps uitgestippeld. De safari's buiten de dierentuin om garanderen niet het kijkplezier van deze safari omdat ook Afrika te maken heeft met dieren die het steeds moeilijker krijgen door het groeien van de mens en haar egoistische verwoesting van de natuur.
Als je uitgegeten en gereden bent kun je je weg vervolgen naar de olifanten. Zij hebben een royaal oppervlak en alle ruimte zich vrij te bewegen.
Dan volgt het pad naar binnen. De afrikaan die mij begeleidde was zeer enthousiast over deze hal. Hij is pas helemaal verbouwd. Er waren zelfs nog overzichtsfotos van voor het dak erop zat. De binnenverblijven van de safari, de olifanten én de neushoorns bevinden zich hier.
Ook de struisvogels hebben een mooi plekje in het park
Ze wonen naast de wilde zwijnen die in hun hok een heus modderbad hebben waarin ze zich tot groot vermaak van de gasten goed in thuisvoelen
We zijn bijna bij de uitgang als we, met een palen en glazen omheining voor de veiligheid, bij de stekelvarkens een kijkje kunnen nemen
Het laatste dat je in deze dierentuin tegenkomt zijn de afrikaanse wildehonden. Ze hebben een mooie oppervlakte waar een hele roedel woont. Hun huis is diep uit de rotsen gehakt en daardoor heerlijk koel in de hete afrikaase zon.
Dit was mijn enerverende ervaring in een lokale dierentuin in afrika. De mensen die er werken zijn trots op het natuurbehoud dat ze doormiddel van deze dierentuin op orde hebben. Ik heb nog nooit zoveel hartelijke mensen bij elkaar gezien en werkelijk genoten van mijn tijd in Afrika!
Voor ZOOtopia foto's kun je naar; http://picasaweb.google.com/103777798467989928422/Zootopia1#
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 52 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
Heel mooi gemaakt, met lekker veel beplanting en goed verschil tussen hekken. Ook goede ruime binnenhokken. Ik zou zeggen: Ga zo door! groetjes Quinten