ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 181 Prijzenkast:
2
Verzorger
@ IK, de ingang is zo kaal omdat het moeilijk was om er iets voor te plaatsen, het inganggebouw staat namelijk precies op de plek waar de zooingang hoort te staan, en er is dus bijna geen ruimte voor
@ Laraatje2008, er komen uiteindelijk ook nog grote dieren, ik vind het alleen een beetje onrealistisch dat je een dierentuin binnenloopt en meteen tegen een olifantenverblijf aanloopt
De eigenaar van AP Portugal heeft het volgende onthuld; een groep "Lobo-guará" zal een onderkomen krijgen in het dierenpark, wat Animal Plaza Portugal een van de weinige dierentuinen maakt die deze diersoort bezit.
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 23 Prijzenkast:
0
Stagiaire
Wat wikipedia tegenwoordig allemaal wel niet kan Ik zie in ieder geval al uit naar de Lobo-guará Grappig dat je het in het Portugees verteld, zo snapt niemand nog wat het is Leuk bedacht
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 181 Prijzenkast:
2
Verzorger
Update 2: Animais dos Ámérica do Sul
Even geleden kreeg ik een mailtje van de eigenaar van Animal Plaza Portugal, mijn foto’s hadden voor aardig wat publiciteit gezorgd. Hij wou dat ik nogmaals foto’s kwam maken, nu van hun nieuwste diersoort, de “lobo-guará”. Ik pakte mijn fototoestel en ging op de eerste vlucht naar Portugal, en even later stond ik weer voor de ingang van het dierenpark.
We lopen vlug langs het eerste deel van de zoo waar weinig veranderd is, en nemen het pad naar links nadat we langs het verblijf van de groene pauwen lopen.
Plotseling zie ik dit hek in de bosjes staan. Ik maak snel een foto en vraag aan mijn gids waar het voor is, maar zijn antwoord is niet echt duidelijk. Alles wat ik er uit kan opmaken is dat het geheim is.
We lopen iets verder, en een groot gebouw doemt op in de verte, mijn gids vertelt me dat dit het thuis is van het dier dat ik moet fotograferen.
Als we het gebouw binnenlopen zie ik meteen al dat het verblijf een tropisch tintje heeft.
Ook valt het koepelvormige glasdak meteen op, dit bouwwerk zorgt voor een broeikaseffect wat het verblijf een tropisch klimaat geeft.
Ik begin me nu toch echt af te vragen welke dieren dit verblijf nou bewonen, maar ze zijn nergens te bekennen.
Net als ik besluit om weg te gaan zie ik plots wat bewegen tussen het hoge gras. En ja hoor, daar heb je ze, de “lobo-guará”, ook wel bekend als de manenwolf. Snel maak ik een foto, net voordat het dier alweer verdwijnt tussen de beplanting in zijn nieuwe huis.
Als de gids me vertelt dat er niet één, maar drie manenwolven in het verblijf zitten, verbaast het me nog meer dat ze zo moeilijk te vinden waren. Deze dieren zijn hier pas sinds gisteren, en zijn dus nog vrij schuw, ze zitten blijkbaar vaak in de blinde hoek van het gebouw.
Ik geef nog een laatste glimp aan het verblijf, en loop weer terug richting de ingang, in de hoop dat ik snel weer terug kan komen om nog meer dieren te fotograferen.