Datum: Dinsdag, 01 Mei 2012, 10:51 | Bericht # 331
ZooM
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 469 Prijzenkast:
2
Curator
@ carnotaurus, het verblijf is precies goed voor de dieren die ik eerst had. Maar toen er jongen bij kwamen werd het erg veel. Mag ik vragen waarom je het een niet erg realistisch vind??
Maar bedankt voor je reactie!
Dames en heren!! De GIGA-update!!!
Op de Veluwe bij Otterlo ligt een klein park. Het voormalige Dierenpark Europa heet nu Vita Terrae Park. Wat vroeger een wildpark was is uitgegroeid tot een echt dierenpark. Ook is het park uitgegroeid van ca. 1 ha. tot een park van 5.5 ha. Ook is de ingang veranderd. Januari 2012 is de oude ingang gesloopt en is er een nieuwe ingang gebouwd die gereed was op 5 april. De ingang is gelijk in gebruik genomen en zorgt voor minder lange rijen bij de kassa's. Ook is het lege plein nu aangepast. Er staat een wipkip, een wc en een beeld van een leeuw. Ook zijn er bomen geplant en is het pad aangepast. De parkeerplaats is groter geworden en is er een informatie balie gemaakt waarmee je met alle vragen terecht kan. Laten we maar gaan kijken hoe het eruit ziet.
We staan op het plein met erachter de ingang
We kunnen kiezen uit 3 kassa's
We kopen maar een kaartje en gaan naar binnen
We laten onze kaartjes zien en gaan naar binnen
Zo we zijn binnen. Heb jij nog een vraag? Stel ze bij de balie!
Geen vragen?? We gaan verder. Ik wil het kattenhuis wel zien. Laten we er heen gaan!
In dit groote verblijf zitten Europese wilde katten. Ik zie ze alleen niet. Het verblijf is ook zo vol met groen....
We zien niets en gaan dus verder naar het 2de verblijf. Hier zitten de spaanse lynxen. Hun verblijf is vergroot en opgeknapt. Mooi zeg!
Zijn ze te zien? Ja! Daar zit er één!
Om te laten zien hoe het er uit ziet een luchtfoto
We lopen verder en zien al snel dat we in de verkeerde richting lopen. Dat vinden de kinderen niet erg. We lopen langs de vossen en zien al snel een indoor speeltuin. Ze kunnen niet wachten om te spelen!
Eerst gaan ze op de trampoline...
...dan op de glijbaan...
...en als laatste gaan ze op die leuke bewegende kangoeroe!
En wij gaan maar naar de vossen op zoek....
Klaar met het spelen gaan we uitgeput naar de wilde zwijnen. Hat verblijf ligt ernaast dus dat is mooi.
Hier leeft een mooie familie van 8 dieren.
Er staat hier ook een brug. Om verder te lopen moeten we de brug op.
Vanaf de brug heb je mooi uitzicht op het zwijnen verblijf.
Als we de brug aflopen zien we een grote stal. Wat zou erin zitten?
We kunnen er gelukkig in. Dit omdat het een feestdag is. We zien in de stal een mannelijk wild zwijn.
Aan de andere kant zitten de edelherten. Maar die zijn buiten. Om te zien hoe dit deel eruit ziet ook een luchtfoto
Als we de stal uit komen lopen we langs de edelherten en het verblijf van de damherten en reeën. Daarna gaan we een heuvel op.
We gaan naar een plek waar nog geen één bezoeker is geweest. We gaan naar de nieuw aangekomen rendieren. Van de omgeving mag ik geen foto's maken, vanwege de bouw van het nieuwste thema-gebied in Vita Terrae Park.
Ik mag wel foto's maken van de dieren.
Hier zitten 2 zusjes en een mannetje. Ze zijn alle drie 5 jaar oud.
Om te zien hoe het verblijf er uitziet een luchtfoto.
We moeten snel weer terug. Bij het bospark eten we wat en daarna gaan we verder
We komen bij de Australische vogels. In dit kleine verblijfje leven 4 kookuburra's.
Daarachter bij de ingang zitten grote liervogels en een palmkakatoe.
We lopen de hoek om en gaan de Australië Grot binnen.
In het eerste verblijf zitten de bijzondere Tasmaanse Duivels.
Ze zitten in het hoge gras, maar zijn maar moeilijk te zien.
We lopen de grot verder binnen en komen bij een verblijf van de ook bijzondere mierenegels.
We lopen verder en komen bij de kiwi's.
Ze zijn maar moeilijk te vinden.
AAHH! Daar zit er een!
Aan de andere kant zit een kraaghagedis.
Het laatste en grootste verblijf is voor de koala's.
We gaan de grot maar weer eens uit. Dit was dan Australië.
Maar wacht! De koala's hebben ook een buitenverblijf. De dieren zijn alleen op zeer warme dagen buiten, zoals vandaag.
Om te zien hoe dit gebouw er uit ziet. Een luchtfoto.
En ook zonder dak.
We gaan verder en op de heuvel zien we nog een thema gebied. Deze is dan wel de kleinste, maar zeker niet de lelijkste!
Via een raam kan je in de stal kijken. We zien hier een gouden stompneusaap. Er leven in dit veblijf nu 7 apen. Waarvan 2 kleintjes!
In dit verblijf leven ook 2 takins. De takinvrouw was zwanger en liep rond met een dikke buik. Vanochtend heeft ze een kleine takin gekregen.
We lopen door naar het kleine verblijf dat er naast ligt. Hiet woonen de broertjes Pong Li en Ting Jau.
Om te zien hoe het eruit ziet een overzicht.
Het wordt al laat en er is nog heel veel te zien! Snel verder de heuvel op.
Op de heuvel zien we dat we bij het wel bekende Droge Vlaktes van Eurazië zijn. Kijk! Het kamelenveld!
Heey! Als we ons omdraaien zien we het oude Aziatische leeuwen verblijf. Wat zou er nu zitten. Ik zie niets, we vragen het zo wel even.
We moeten snel verder want het park gaat met een uurtje dicht. We hebben niet gezien wat er leeft... Naja. We lopen verder en komen bij de Europese Wateren.
We zien eerst zeehonden en dan komen we bij een brug.
Op de brug zien we aan de ene kant zeehonden en aan de andere kant zien we kluuten en wulpen. Maar daar zijn de flamingo's!
We lopen er snel naar toe en zien de mooie voilére.
We zien er buiten niet veel, waar zijn de andere flamino's?? Ooo! Die zitten binnen.
We hebben aan de verzorger die ze naar binnen bracht gevraagd hoe veel het er zijn. Hij zegt 21.
Met een rammelende buik zoeken we een restaurant. Zie daar het vernieuwde Kustrestaurant.
Het is niet groot.....
....maar we kunnen tijdens het eten kijken naar de flamingo's. Helaas gaan ze naar binnen.
Om te zien hoe het eruit ziet een overzicht van boven.
Met onze buik vol beginnen we aan het laatste deel van de zoo. We gaan naar de Stekevarkens!
Maar wacht! Dit zijn geen stekelvarkens maar dit is de kinderboerderij! Hier zit een ezel. Helaas is hij net als de flamingo's naar binnen gebracht.
Dan maar naar de dieren die nog wel buiten zijn. Hier zitten 4 kippen. En een kuiken.
Om te zien waar het ligt en hoe het er uit ziet een overzichtje.
Maar waar zijn de stekelvarkens dan?? We lopen maar verder want veel tijd hebben we niet.
We komen aan bij het volgende verblijf. Misschien zitten hier we stekelvarkens.
We gaan maar door een van de ruiten kijken. Ik zie niets, jij wel??
We lopen door naar het kleinere verblijf er naast.
Heey! Een lynx! Met kleintjes!
We kijken op het bordje om te zien wat voor een lynx het is. Het is een caracal. De kleintjes zijn 3 weken geleden geboren. Hun vader zit in het verblijf er naast. Hij had alleen geen zin om zich te laten zien.
Om te zien hoe het eruit ziet een overzicht.
Het is bijna tijd om naar huis te gaan. Nog even snel naar de Syrische bruine beren. En als laatste naar de zandwallaby's. In dit stijle verblijf leven 3 zusjes en nog een vrouwtje.
Deze dieren laten zich wel duidelijk zien.
Het wordt al laat en de zon gaat onder. Tijd om naar huis te gaan!
Om te zien hoe dit eruit ziet een overzicht.
We lopen weer terug naar de ingang.
Alleen zagen we geen stekelvarkens, er maar even naar vragen.
Natuurlijk, ze zitten in het oude leeuwen verblijf. Ze wilden zich alleen niet laten zien!
We lopen het park uit....
....terug naar onze auto. Wat was dit een fantastische dag!
Thuis maken we nog even een foto van de plattegrond.
Groetjes Merijn
Bericht veranderd door: ZooM - Woensdag, 02 Mei 2012, 10:10
Datum: Dinsdag, 01 Mei 2012, 17:38 | Bericht # 332
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
... En het wordt steeds beter... Ik vind het alleen al geweldig hoe je dit klaarspeelt om zo'n update te organiseren, om nog maar over de update zelf te zwijgen...
Ik vind het geweldig hoe jij de eenheid over zo'n immens gebied gebied samenhoud, en steeds de elementen op een andere manier te te gebruiken, Jij gebruikt hekken zowel als hekken, muur en voliere, echt knap gedaan!! Verder is het ook mooi hoe jij je kronkelingen maakt, dan bedoel ik vooral dit:
Datum: Dinsdag, 01 Mei 2012, 17:51 | Bericht # 333
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 78 Prijzenkast:
0
Kassa Medewerker
mooi maar je gebruitk veel rotsmuren die vind ik dan eentonig gebruik bijv. eens gewoon hek met snowleo's rotsen verder een mooie update en knap dat je dit klaarspeelt
Datum: Woensdag, 02 Mei 2012, 10:22 | Bericht # 334
ZooM
2
Curator
@ krieke668, @ hananas59, bedankt voor jullie tips/reactie's!
Added (02 Mei 2012, 10:22) --------------------------------------------- De Vita Terrae Addito (Dierenpark Europa extra) komt er weer aan! Houd dit topic in de gaten, want tussen nu en 13 mei staat die erop! Wil jij hem ook als pb ontvangen? Geef je dan nu op in dit topic op. Bijv:
Ik ben ZooM en wil de Vita Terrae Addito ontvangen in mijn pb!
Datum: Woensdag, 02 Mei 2012, 20:40 | Bericht # 337
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
wow! dat is erg goed gedaan zoom!! ik sta voorsteld wat jij allemaal maakt! trouwens ik ben marijn en ik geef me op voor de vita terrae ontvangen in mijn pb
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Bericht veranderd door: Kit_Fisto - Donderdag, 03 Mei 2012, 09:09
Datum: Donderdag, 03 Mei 2012, 09:49 | Bericht # 339
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 670 Prijzenkast:
4
Onderdirecteur
Heel mooi, Diepe respect dat je zon lange update doet! En het ziet er ook allemaal verassend uit. Je ziet een grote vooruitgang. Alleen waar ik zelf dan weer niet van houd zijn al die grote heuvels in die paden maar toen ging ik bij mezelf nadenken en dacht ik: Dat is de ZooM STIJL!!
2
Curator
@ Skyrider1, @ hananas59, @ Kit_Fisto, @ thyrone2003, jullie staan in de lijst...
@ timo13, haha! Bedankt!
Added (06 Mei 2012, 09:57) --------------------------------------------- Je kunt je nog inschrijven voor de Vita Terrae Addito! Wegens succes kan je je nog opgeven tot 10 mei! In de lijst staan nu: Skyrider1 hananas59 Kit_Fisto thyrone2003