Datum: Dinsdag, 19 Jun 2012, 21:39 | Bericht # 344
ZooM
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 469 Prijzenkast:
2
Curator
Helaas loopt Vita Terrae Park constant vast. Daarom ben ik bezig met een nieuwe zoo. Deze zoo word nog beter, groter en nog leuker dan Vita Terrae Park. De naam van het nieuwe park wordt volgende week bekend gemaakt. Ook zal dan het logo bekend worden en die dag erna zal de eerste update zijn!
Added (19 Jun 2012, 21:39) --------------------------------------------- En hier is het logo dan:
Hoop dat jullie het mooi vinden....
Update komt donderdag op zijn vroegst....
Groetjes Merijn
Bericht veranderd door: ZooM - Dinsdag, 19 Jun 2012, 21:39
2
Curator
African Nature wordt geschrapt!!!
Ook zal Viata Terrae Park weer dierenpark Europa worden, met het oude door McCamel gemaakte logo. Mijn spel loopt niet vast meer.... Ik ben opnieuw aan het nieuwe werelddeel van Zuid-Amerika begonnen in een totaal nieuwe stijl. Ik hoop dat jullie dit eerste verblijf mooi vinden.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 144 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
@ ZooM, Ziet er goed uit! Je afsluitingen passen allemaal héél goed bij elkaar wat een mooi geheel maakt. Ik kan nu nog alleen maar zeggen: ik ben benieuwd naar het volgende .
Datum: Vrijdag, 03 Aug 2012, 16:47 | Bericht # 349
ZooM
2
Curator
Uit de krant!!!
foto: Merijn Heeres
Flamingo populatie in Dierenpark Europa breidt zich uit. Otterlo - Begin dit jaar zijn de 15 flamingo's (afkomstig uit Chester Zoo) in Dierenpark Europa geariveerd. De quarantaine van een maand verliep goed en maart mochten ze naar buiten. Begin mei werden de eerste nesten gebouwd (dat dit zo laat gebeurd en na de verhuizing is vrij bijzonder), waar eind mei al de eerste eieren in kwamen. Begin van deze zomer kwamen de eerste eieren uit, waardoor de populatie van 15 flamingo's naar 20 flamingo's ding. Op dit moment moeten er nog 2 eieren uitkomen.
Door: Piet Adema (De Gelderlander)
Minder Australische diersoorten in Dierenpark Europa Otterlo- Het is al weer een anderhalf jaar geleden dat Dierenpark Europa met een plan kwam voor zeldzame Australische dieren. De Australische dieren zouden worden ondergebracht in een kleine nagemaakte grot. In november vorig jaar was de grot klaar en in december waren alle dieren aanwezig. De uiterst zeldzame Tasmaanse duivels ( uit de dierentuin van Kopenhagen) zouden voor een korte tijd in het park te bezichtegen zijn, daarna zouden ze teruggaan naar Tasmanië. Dat werd sneller dan verwacht. Door de ernstige ziektes die de dieren in het wild snel oplopen moestten ze zo snel mogelijk naar een fokcentrum worden gebracht. Dierenpark Europa heeft op 1 augustus afscheidt van de 2 Tasmaanse Duivels genomen. Maar daar bleef het niet bij. Na het vertrek van de 2 tasmaanse duivels heeft dierenpark Europa ook bekendgemaakt dat de koala's verhuizen naar de Dierentuin van Duisburg. Dit is uit het belang van de dieren zelf, daar hebben ze veel meer ervaring met koala's dan in Dierenpark Europa. Welke diersoorten ervoor terug komen in onbekend.
Door: Melanie Brujen (De volkskrant)
Nu is het tijd voor alweer het tweede verblijf van het nieuwe thema-gebied.... Deze keer een wat grotere:
Jullie mogen raden wat er in komt te zitten... (ik geef toch geen antwoordt ) Morgen wordt er weer een verblijf geshowd....
Bericht veranderd door: ZooM - Vrijdag, 03 Aug 2012, 16:48
leuk dat je jongen hebt bij de flamingo's want in zt2 sterven ze best wel snel uit ook vind ik je verblijf heel mooi maar je mag meer beplanten om het verblijf want nu is het zo kaal