Yur vroeg aan mij of we samen een zoo konden maken.
Mij best zei ik
We zullen om en om een stuk van de zoo presenteren.
Aan mij de taak om het ijs te breken, bij deze presenteer ik jullie, Biome Dome Zoo:
We gaan de zoo in, die aan het begin nog erg kaal is, op den duur zal dit een mooi tropisch paradijs worden:
We gaan naar links, naar de enorme kas, die een mooie artisitieke vorm heeft:
bij de ingang heb je links al het eerste verblijf:
In dit natuurlijke verblijf zitten Tamaroe's:
Tegenover waar we net stonden licht een klein pleintje waar je 1 van de 2 grote tropische verblijven te bewonderen is:
In dit verblijf lopen onder andere visaya wrattenzwijnen, ook lopen er andere dieren maar dat vertel ik later:
We lopen een stukje door in het geheel overdekte regenwoud:
We komen dan uit bij het 2e grote tropische verblijf waar meerdere diersoorten inzitten.
In dit verblijf zitten onder andere Ringstaartmaki's ook hier krijg je de rest later te horen:
Iets verder hebben we weer een observatie punt van het 1e grote regenwoud verblijf waar de visaya wrattenzwijnen ook in zaten:
Nu zien we een verscholen Groene Leguaan:
We lopen weer door langs het andere verblijf:
We komen vervolgens niet veel verder weer uit bij een observatie pleint waar ook een reptielen kios staat:
We gaan de hoek om en gaan de observatie grot in:
In deze grot is onder andere zitplaatsen te vinden maar ook een prachtig tijgerbeeld:
Aan de rechterkant kun je het verblijf zien van de Visaya Wrattenzwijnen, Groene Leguanen en tot slot de Toco toekans:
En aan de linkerkant van de grot kun je het andere grote verblijf zien met onder andere Ringstaartmaki's en Vingerdieren:
We lopen een stukje door en daarmee de observatie grot uit:
Links kunnen we nog net de laatste diersoort van de kas zien die we nog niet waren tegen gekomen.
De laatste diersoort die samen zit met de Ringstaartmaki's en de Vingerdieren is de Tapir:
We lopen door, waarmee we naar binnengaan:
We lopen tegen een plein aan waar de bezoekers iets kunnen eten en drinken:
Aan de rechterkant is er een observatie punt voor een onderwater verblijf:
In dit enorm groene onderwater verblijf zitten Japanse palingen en de Rivierhaai soort uit borneo:
We gaan terug en lopen door naar het volgende verblijf.
Dit is het kleinste verblijf van de gehele zoo tot nu toe:
In dit kleine verblijfje zitten Gestreept sumatraanse konijnen:
Het volgende verblijf is wel wat groter, maar dara zit ook een grotere diersoort in:
In dit verblijf zitten meerdere Disingo's:
We lopen vervolgens weer door en komen ondertussen langs een mooi in decor gewikkeld toilet:
Vervolgens komen we opnieuw langs een enorme tankmuur:
Dit is hetzelfde onderwater verblijf als daarnet, alleen vanaf een andere kant gezien
Tot slot is er net buiten het gebouw een Insecten kios gemaakt, hier kunnen mensen net wat meer zien van de kleinere diersoorten:
Dit hele veld zal niet volgende update maar de update daarna (die van mij weer) helemaal verbouwd zijn tot tropisch paradijs:
Voor alle duidelijkheid nog een luchtfoto van de enorme kas:
En natuurlijk ook nog een luchtfoto van het gebouw (als het dak doorzichtig zou zijn):
En tot slot en dan nu echt de absolute afsluiting, de plattegrond:
Ik hoop dat jullie het tropisch regenwoud biome voor wat het tot nu toe is mooi vinden.
Volgende update zal Yur voor jullie bezorgen...
Wij zien graag reactie's over onze zoo terug...
Raymond