Hier dan weer een nieuwe update van Zoo de Modderpoel Deze update doe ik iets anders dan gewoonlijk...
Want deze update is niet grotendeels een maak update, maar een HERSTEL update...
Want ik heb onzettend veel reactie's gehad, waar ik wel wat mee kon...
Dus ga ik in deze update Al jullie reactie's behandelen, in de hop dat jullie de zoo mooier gaan vinden...
We beginnen natuurlijk met het lelijkste verblijf van de zoo...
Ik heb het over het elanden verblijf...
Aangezien deze verbouwd moest worden werd het pad aan de zijkant van dit verblijf helemaal afgezet..:
Ook werd aan de andere kant het pad afgesloten:
En vervolgens werden alle bankjes en dat soort matrialen tijdelijk even verplaatst naar een leeg stuk grond:
Vervolgens werd al het looppad, naast het verblijf weggehaald:
Daarna werden de elanden tijdelijk in een apart gedaalte van hun verblijf gehouden...
Zou stonden ze veilig, konden wij verbouwen, waren de dieren te zien, en hoefte ze niet verder verplaatst te worden:
Al snel kwamen de eerste nieuwe hekken uit de grond:
Inmiddels werd er ook verbouwd in een naastgelegen verblijf...
In het verblijf van de beren, zijn de bomen wat verranderd, zodat het er minder aangeplant uitziet:
Ook werd er in dit verblijf gelijk maar een nieuwe observatie plek voor de grizzlyberen gemaakt, zo was het pad niet zo leeg, heben de beren meer ruimte, en kunnen de bezoekers meer dieren zien...:
Het beekje vanuit het verblijf van de beren is vervolgens onder het pad doorgetrokken naar het verblijf van de elanden:
Vanuit daar is nu een mooie waterval gemaakt, die goed te zien is op een observatieplaats van de elanden:
Maar dat was niet de enigste waterval in het verblijf, want er zijn er meer gekomen, om het mooi uit te laten zien:
Vervolgens werden er overal nieuwe bomen en planten geplaatst..:
Daarna werden er wat omgevings bomen en planten geplaatst, maar niet zoals gewoonlijk de gele planten, waardoor de eentonigheid eruit is...:
De overgebleven bankjes, etc zijn uiteindelijk verplaatst naar een observatie plek van de beren:
Dan gaan we nu weer 1 stapje verder met het project van het slootje...
Na deze screen weten jullie waarschijnlijk al wat voor project het is:
Dan gaan we nu weer verder met de klachtenlijst te verkleinen...
Want ook was er iemand die het olifanten hok niet mooi/goed vond...
O.a. omdat het een wat kleiner hok was...
Dit heb ik aangepast...
De ruimte van het hok, is meer dan verdubbelt:
Behalve de ruimte die is aangepast, zijn ook de bewoners aangepast...
Want er is een nieuwe diesoort op de zwaarlijvige savanne erbij...
De 4 Zwarte neushoorn's mogenzich toevoegen aan het verblijf:
Vanaf de nieuwe observatie-brug, kun je heel gemakkelijk het gigantische hok overzien:
Ook is er een andere klacht verwerkt...
De WC die in het verblijf van de olifanten staat...
De WC is er nu uit, en staat er duidelijk buiten...
Ook staat er nu een ZOOvenierkraam:
Ook de WC bij de schotse hogelanders is weg:
Ook daar is de wc verplaatst... en is het hok weer mooi gemaakt:
Dan nu een hele andere klacht...
Hiervoor wordt er een heel nieuw verblijf gemaakt:
Het nieuwe verblijf zal een doorloopvoliére worden, waardoor de bezoekers oog in ook komen te staan met de vogels die hierin komen:
De inrichting van de voliére schoot al snel op..,
En na een paar extra planten zaten de eerste dieren erin...
Nee, geen vogels, maar eekhoorns, een klein groepje eekhoorns mach zich ook in dit verblijf houden:
Ook werd er naast de nieuwe voliére een kleine mini voliére gbouwd:
In deze voliére zit een grote groep met vlinders:
In de doorloopvoliére werden een ijscokraam en een pinautomaat geplaatst:
Na de laatste paar aanpassingen konden de lachende kookaboora's worden overgeplaatst:
Zodra de vogels waren over geplaatst werd er direct begonnen met de sloop van de oude hoge voliére, want er moest daar nog een nieuw verblijf worden gemaakt:
Niet heel veel later was een mooi reptielen verblijf er voor terug gezet:
Hier een goed overzicht van ht verblijf...
Want ook is het verblijf verbreed..:
In dit verblijf mogen 3 galapagos reuzen schildpadden verblijven:
Tergerlijkertijd werd er bij de nieuwe doorloopvoliére doorgebouwd aan een nieuwe, volgend project:
Een mooi safari thema gebied zal een mooie aanvulling worden voor Zoo de modderpoel:
En hierbij verwerk ik de laatste klacht (die ik had onthouden), er was iemand (vraag me niet waarom) die vond dat het verblijf van de oryxen wat aan de kleine kant was...
Voortaal hebben zij er nog een stukje bij, en een nieuwe stal..:
Ter absolute afsluiting van deze update, een nieuwe plattegrond:
Ik hoop dat jullie van deze HERSTEL update hebben genoten...
Ik hoop dat Zoo de Modderpoel, nu meer naar jullie smaak is...
Voordat het gevraagt wordt:
Zowel de put voliére als de voliére aken als de MM ingang zijn projecten van REY die nog NIET te downloaden zijn!!, vragen over deze projecten in het REY-topic NIET hier!!!
Verder zie ik heel erg graag jullie reactie's over deze update en Zoo de Modderpoel terug in dit topic...
Raymond