Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 2 of 2
  • «
  • 1
  • 2
Jardín Zoologico Centelles
Astrid
Datum: Zaterdag, 15 Jan 2011, 13:29 | Bericht # 11   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 2

Parkeerhulp

Er is weer het één en ander veranderd. Er zijn nieuwe dieren en een bestaand verblijf is aangepast. Daarnaast hebben de bizons inmiddels het gehele park afgegrazen waardoor het volledig in grasland is veranderd! Het grote voordeel daarvan is dat veel meer dieren zich daarin thuis voelen en we daardoor vrijwel geen grondsoorten uit heel de wereld hoeven laten aan te vliegen. Wel blijven we exotische planten gebruiken, omdat de werknemers op de botanische afdeling immers ook wat uitdagingen moeten krijgen. Enkele planten moeten toch nog worden verwijderd die eerder waren aangeplant, maar erg wildgroeiend bleken te zijn..
Wat we met de bizons gaan doen is nog niet zeker. Voorlopig verblijven ze weer in het gebied achter de stokstaartjes tot is besloten of ze naar een ander park zullen verhuizen of een eigen verblijf gaan krijgen.
Maar laat ik eens beginnen met de foto's! Allereerst maar het verblijf dat is aangepast. Het betreft het savanneverblijf. Deze is groter gemaakt waardoor er nu ook plaats is voor buffels! Om dit te bereiken is het bezoekerspad gedeeltelijk vervangen voor een brug. Ook is er een nieuw gebouw achterin het verblijf voor de buffels en struisvogels waardoor het gebouw midden in het savanneverblijf kon worden verkleint. De zebra- en gazellestal blijft wel op de oorspronkelijke plek, waardoor er nog altijd mogelijkheid is tot seperatie.
Gezien vanaf het oude gedeelte (tegen de stal aan).

En gezien vanaf het nieuwe gedeelte (tegen de andere stal aan).

Het hele verblijf gezien vanuit de lucht.

Een stukje verder is een compleet nieuwe volière gebouwd. Deze staat in hetzelfde gebied als de oudere volières, maar is vanaf de andere kant te zien. Hier zitten dan ook geen vogels in, maar vijf gouden leeuwaapjes! Omdat het kleine aapjes in een relatief groot verblijf zijn, is het soms moeilijk om ze te vinden, maar deze prachtige dieren zijn het zoeken waard!

Achter ons staat nog een nieuw verblijf, dat van de dwergnijlpaarden. Het is een koppel en ze hebben beide een eigen verblijf, wat met elkaar verbonden is via een deur in de stal. De buitenperken zijn dus altijd van elkaar gescheiden. Ook zij hebben een mooi ruim verblijf gekregen, hopelijk vinden we in de toekomst dieren die hier bij kunnen.

En ook van deze twee nieuwe verblijven een foto vanuit de lucht. Zoals te zien is, is het nog niet open voor bezoekers, voor hun moet dit eerst nog even geschikt gemaakt worden en dat gebeurt zodra de aapjes en dwergnijlpaarden gewend zijn.

Inmiddels is het park al flink gegroeid, dus het werd tijd voor een informatiefolder voor alle bezoekers met hierin oa een plattegrond. Deze mogen jullie natuurlijk ook even bekijken!

Tot ziens!

-Jardín Zoológico Centelles-
-Samsonvale Zoo-
-Trade Center-
BerichtEr is weer het één en ander veranderd. Er zijn nieuwe dieren en een bestaand verblijf is aangepast. Daarnaast hebben de bizons inmiddels het gehele park afgegrazen waardoor het volledig in grasland is veranderd! Het grote voordeel daarvan is dat veel meer dieren zich daarin thuis voelen en we daardoor vrijwel geen grondsoorten uit heel de wereld hoeven laten aan te vliegen. Wel blijven we exotische planten gebruiken, omdat de werknemers op de botanische afdeling immers ook wat uitdagingen moeten krijgen. Enkele planten moeten toch nog worden verwijderd die eerder waren aangeplant, maar erg wildgroeiend bleken te zijn..
Wat we met de bizons gaan doen is nog niet zeker. Voorlopig verblijven ze weer in het gebied achter de stokstaartjes tot is besloten of ze naar een ander park zullen verhuizen of een eigen verblijf gaan krijgen.
Maar laat ik eens beginnen met de foto's! Allereerst maar het verblijf dat is aangepast. Het betreft het savanneverblijf. Deze is groter gemaakt waardoor er nu ook plaats is voor buffels! Om dit te bereiken is het bezoekerspad gedeeltelijk vervangen voor een brug. Ook is er een nieuw gebouw achterin het verblijf voor de buffels en struisvogels waardoor het gebouw midden in het savanneverblijf kon worden verkleint. De zebra- en gazellestal blijft wel op de oorspronkelijke plek, waardoor er nog altijd mogelijkheid is tot seperatie.
Gezien vanaf het oude gedeelte (tegen de stal aan).

En gezien vanaf het nieuwe gedeelte (tegen de andere stal aan).

Het hele verblijf gezien vanuit de lucht.

Een stukje verder is een compleet nieuwe volière gebouwd. Deze staat in hetzelfde gebied als de oudere volières, maar is vanaf de andere kant te zien. Hier zitten dan ook geen vogels in, maar vijf gouden leeuwaapjes! Omdat het kleine aapjes in een relatief groot verblijf zijn, is het soms moeilijk om ze te vinden, maar deze prachtige dieren zijn het zoeken waard!

Achter ons staat nog een nieuw verblijf, dat van de dwergnijlpaarden. Het is een koppel en ze hebben beide een eigen verblijf, wat met elkaar verbonden is via een deur in de stal. De buitenperken zijn dus altijd van elkaar gescheiden. Ook zij hebben een mooi ruim verblijf gekregen, hopelijk vinden we in de toekomst dieren die hier bij kunnen.

En ook van deze twee nieuwe verblijven een foto vanuit de lucht. Zoals te zien is, is het nog niet open voor bezoekers, voor hun moet dit eerst nog even geschikt gemaakt worden en dat gebeurt zodra de aapjes en dwergnijlpaarden gewend zijn.

Inmiddels is het park al flink gegroeid, dus het werd tijd voor een informatiefolder voor alle bezoekers met hierin oa een plattegrond. Deze mogen jullie natuurlijk ook even bekijken!

Tot ziens!

Bericht getypt door - Astrid
Toegevoegd op 15 Jan 2011 om 13:29
thomvonder
Datum: Zaterdag, 15 Jan 2011, 13:43 | Bericht # 12   
ZTSF Gegevens
Groep: Moderators
Prijzenkast: 6

Winnaar download week contest
Onderdirecteur

ziet er leuk uit Astrid ;) alleen als ik naar de plattegrond kijk hebben de Papegaaivissen wel een heeel groot hok...
Komen daar nog andere dieren bij in?
Berichtziet er leuk uit Astrid ;) alleen als ik naar de plattegrond kijk hebben de Papegaaivissen wel een heeel groot hok...
Komen daar nog andere dieren bij in?

Bericht getypt door - thomvonder
Toegevoegd op 15 Jan 2011 om 13:43
Astrid
Datum: Dinsdag, 18 Jan 2011, 14:22 | Bericht # 13   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

Parkeerhulp

Thnx :) Voor het aquarium zoek ik nog meer bewoners inderdaad, net als voor bij de nijlpaardjes. Moet nog even kijken wat ik tegen ga komen en er geschikt voor vind.

Added (18 Jan 2011, 14:22)
---------------------------------------------
En bij deze zijn die er, ik ga jullie dus wat nieuwe bewoners voorstellen. Er zijn geen nieuwe verblijven bijgebouwd. Eerst de nieuwe vriendjes van de dwergnijlpaarden. Hiervoor zijn een paar dagen geleden blauwe duikers naar Centelles gekomen! Het is een groepje van vijf dieren die voorlopig bij de man zullen zitten, gezien het vrouwelijke dwergnijlpaard vlak hiervoor een dochter heeft gekregen.

De nacht na dat deze blauwe duikers waren aangekomen, kwam er nog een vrachtwagen met weer nieuwe dieren! Ze zijn diezelfde nacht in het nog lege kustaquarium geplaatst, dus ik heb in de vroege ochtend mijn snorkel gegrepen en ben in het aquarium gedoken om te kijken wie het zijn geworden.
Eens zoeken.. Nog geen dieren te zien behalve de anemonen en krabbetjes die hier al een tijdje rondkruipen..

Ah, daar! Een koppel kaphamerhaaien! :D

Maar hiermee ben ik er nog niet natuurlijk. Ik zoek nogsteeds medebewoners voor de papagaaivissen en ook mijn bestaande groepen hebben hier en daar vers bloed nodig. Details hierover zijn te vinden in mijn trade center: Klik.

-Jardín Zoológico Centelles-
-Samsonvale Zoo-
-Trade Center-
BerichtThnx :) Voor het aquarium zoek ik nog meer bewoners inderdaad, net als voor bij de nijlpaardjes. Moet nog even kijken wat ik tegen ga komen en er geschikt voor vind.

Added (18 Jan 2011, 14:22)
---------------------------------------------
En bij deze zijn die er, ik ga jullie dus wat nieuwe bewoners voorstellen. Er zijn geen nieuwe verblijven bijgebouwd. Eerst de nieuwe vriendjes van de dwergnijlpaarden. Hiervoor zijn een paar dagen geleden blauwe duikers naar Centelles gekomen! Het is een groepje van vijf dieren die voorlopig bij de man zullen zitten, gezien het vrouwelijke dwergnijlpaard vlak hiervoor een dochter heeft gekregen.

De nacht na dat deze blauwe duikers waren aangekomen, kwam er nog een vrachtwagen met weer nieuwe dieren! Ze zijn diezelfde nacht in het nog lege kustaquarium geplaatst, dus ik heb in de vroege ochtend mijn snorkel gegrepen en ben in het aquarium gedoken om te kijken wie het zijn geworden.
Eens zoeken.. Nog geen dieren te zien behalve de anemonen en krabbetjes die hier al een tijdje rondkruipen..

Ah, daar! Een koppel kaphamerhaaien! :D

Maar hiermee ben ik er nog niet natuurlijk. Ik zoek nogsteeds medebewoners voor de papagaaivissen en ook mijn bestaande groepen hebben hier en daar vers bloed nodig. Details hierover zijn te vinden in mijn trade center: Klik.

Bericht getypt door - Astrid
Toegevoegd op 18 Jan 2011 om 14:22
Laraatje2008
Datum: Dinsdag, 18 Jan 2011, 16:41 | Bericht # 14   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

Voormalig Crewlid
Directeur

Gezellige dierentuin en een mooie vijver met die vissen en de andere dieren. Gezellig verblijf met al die dieren en mooi veel vegatatie erin!! Ga zo door en groetjes van Laraatje :D

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtGezellige dierentuin en een mooie vijver met die vissen en de andere dieren. Gezellig verblijf met al die dieren en mooi veel vegatatie erin!! Ga zo door en groetjes van Laraatje :D

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 18 Jan 2011 om 16:41
  • Page 2 of 2
  • «
  • 1
  • 2
Search:

Hosted by uCoz