ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 40 Prijzenkast:
4
Parkeerhulp
Hallo en welkom bij mijn allereerste zoo.
Groot was mijn verbazing toen ik plots werd ontboden bij de notaris. Mijn lang verdwenen oom had mij, zijn lievelingsnichtje *glunder*, een water thema dierentuin nagelaten op een van de eilandjes van Hawaii. Met een rugzak vol dromen (en wat schoon ondergoed) trok ik vol goede moed naar mijn bestemming. In het vliegtuig fantaseerde ik romantisch over het redden van zeehondjes, opvangen van walvissen en vrijlaten van orca's maar eenmaal ter plaatse viel de realiteit vies tegen. Oompje had vergeten te vermelden in zijn testament dat de eigenlijke dierentuin niet meer was dan een stuk braakland, en dat ik de gehele zoo nog moest opbouwen. Niet getreurd echter, de nalatenis van mijn oompje bevat gelukkig meer dan genoeg geld om zijn, en nu ook mijn, droom op te starten. Ik besloot mijn dierentuin 'De 4 getijden' te noemen, als knipoog naar de getijden van de zee, en hoewel ik in het begin misschien ook andere dieren zal huisvesten in mijn dierentuin is het wel de bedoeling om er op den duur alleen maar dieren in te steken die iets met water van doen hebben. Zoet, zout of brak dat maakt niets uits dus zowel krokodillen, als eenden, als dolfijnen, enz enz zijn allemaal welkom.
De eerste blik op mijn nieuwe dierentuin was nu niet erg charmant te noemen
Omdat de eerste indruk telt, en ook de details, is een mooi aanlooppad een must
bloed, zweet en tranen, maar de ingang staat er eindelijk
Zo, en nu eerst maar even bedenken wat als volgt gebouwd moet gaan worden
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
ziet er mooi uit!!!! leuke ingang! alleen de dieren nog en dan is het een dierentuin. nu is het nog een tuin . ik wens je veel succes verder met je park!
Marijn
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Datum: Donderdag, 23 Feb 2012, 16:16 | Bericht # 5
Moonya
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 40 Prijzenkast:
4
Parkeerhulp
Zo, na een paar maanden hard werken hebben we al iets meer te zien en te doen in de dierentuin.
Mensen kunnen naar binnen via de iets wat aangepaste ingang.
Op het eerste gezicht ziet die er niet zo heel anders uit, maar op aanraden van bezoekers hebben we er een spectaculair beeldwerk aan toegevoegd van de beeldhouwer K. Arp
Ook erg leuk zijn de wilde vogels zoals de zeemeeuw en de kookaburra die aangetrokken worden door onze fauna.
Voor wie een kaartje wil kopen kun je terecht bij een van onze 4 kassa's alwaar een vriendelijke medewerker je te woord zal staan
En jawel, de 4 getijden gaat mee met zijn tijd. Bij het betreden van de dierentuin kun je een ipod met koptelefoon huren om een audiotour te volgen van de dierentuin. Voor de gezinnen met kleine kinderen is er de grimage. Tover het snoetje van uw kinderen om in het snoezigste diertje dat je ooit zag. Heb je niet genoeg cash bij kun je handig pinnen bij de geldautomaat, daar neergezet voor uw gemak.
Ga je verder naar binnen kun je op dit moment kiezen uit twee thema's. Rechts heb je de ingang naar de 'Vroege Vogels' en links ga je naar de landrotten.
De aanloopgang naar vroege vogels, waar je de leukste watervogels kunt zien, is gemaakt van kustrotsen om in het thema te blijven en voor wie al even een tussenstop moet maken is er een toilet voorzien.
Even verder zien we de ingang al staan
Ook lekker is even uitblazen op de sfeervolle bankjes terwijl je man aan het vogeltjes kijken slaat.
Eenmaal binnen heb je al 3 exhibits die je kan bezoeken. Als eerste gaan we de kust waar je de wulp kunt bewonderen en dankzij een gulle donatie ook de kluut.
Daarna heb je het grasland met de Fuut en de jufferskraan
En tenslotte gaan we naar de wetlands waar je waterhoentjes, koerlans en grijze kroonkranen kunt bekijken.
Toch best moe van al dat lopen gaan we eerst even een hapje eten op de vroege vogels plaza.
Daarna met volle buik en goeie goesting naar de landrotten.
Een zeer gulle schenker gaf ons enkele emoe's die we in een goed beveiligde omheining hebben gezet, want ze kunnen trappen en bijten als je niet voorzichtig bent
Dezelfde gulle gever regelde een paar stokstaartjes voor ons die zich ook al heel erg thuis voelen.
Voor het plezier gaan we ook even in het minidoolhof na het kopen van een ijsje en een bakje fruit.
Moe maar voldaan keren we terug naar de uitgang om even te stoppen bij de souvenierswinkel en om even een fotootje te laten maken. Ook hier geldt weer: Jij kunt pinnen zodat wij kunnen innen
Zo dit was een best wel lange update van mijn dierentuintje, ik hoop dat je het leuk vond en voor de liefhebbers ook nog even de map. Kritieken voor het verbeteren de dierentuin zijn altijd welkom.
Datum: Donderdag, 23 Feb 2012, 21:20 | Bericht # 8
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
@ Moonya, het ziet er goed uit zeg! maar ik heb wat minpunten . net zoals niels had vertelt gebruik niet zo veel hoge hekken. en weer wat niels ook had verteld is dat je echt andere dieren moet downloaden. zoals bijvoorbeeld die emoe. en gebruik ook niet zo veel van die hoge voliere hekken .
dingen die je heel goed deed: net zoals niels al zei beplant je heel goed. op het begin maakte je ook heel goed gebruik van de snowleo rotsen. verder veel succes met je park@
gr. Marijn ( de gulle gever .)
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Datum: Donderdag, 23 Feb 2012, 22:33 | Bericht # 9
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Leuke dierentuin en die voliere vind ik hartstikke leuk dat je er vrij rond kunt lopen!!! Ook die doolhof vind ik leuk gebouwd!!! Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 344 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
Mooie zoo. Ik heb alleen een paar minpuntjes gevonden:
1. Meer (en realistischer) pad mag best. 2. Ook zou ik graag meer bomen willen zien. (of doe anders hogere struikjes) 3. Stokstaartjes vliegen niet! Lagere hekken staan mooier. 4. Maak de volière a.u.b snel af! Doe er een dak op, of doe lagere hekken.
Vat het niet te boos op. Deze dingen verbeteren echt veel. En zoals Niels al zei; download please wat reskins