Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Hoeks Landschap
KoenZoo
Datum: Zondag, 28 Okt 2012, 16:40 | Bericht # 11   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Kassa Medewerker

Bedankt voor jullie reacties! Hier deel twee van Hoeks Landschap! Het is alweer een tijd geleden dat er een bericht is gekomen uit de dierentuin. We zitten nu alweer in maart!

Hier het stokstaartjes verblijf. Een hok met in totaal drie schuilplaatsen én een uitkijkheuvel, waar je zoals je al kan zien gebruik van gemaakt wordt. Momenteel (deze foto is al enkele weken oud) lopen er twee jonge stokstaartjes rond.

Boven zitten de dromedarissen, zoals je al kunt zien. De bizons onder zijn echter wat bang voor de zon en zijn vanuit de helikopter niet op de gevoelige plaat vast te leggen. Ook hier loopt momenteel een jong rond en is een vrouwtje zwanger. De dromedarissen doen het echter was rustiger, hier is nog maar een vrouwtje in verwachting.

Dit is één van de twee kanten waar je Afrika inloopt. Goed we noemen het afrika, maar buiten een koppel struisvogel met jong zit hier nog weinig.

Rechts van Afrika zitten de emoes en stokstaartjes. Hier het emoe verblijf. Een koppel heeft momenteel vier jongen onder hun hoede!

Links van Afrika zitten de capibara's. Momenteel 2 koppeltjes, hopelijk krijgen we in de toekomst jongen!

Zo ziet de dierentuin er momenteel uit. Alleen de papegaaiduikers zijn momenteel niet ondergebracht.

Vanaf de trap bij de dromedarissen krijg je dit te zien!
BerichtBedankt voor jullie reacties! Hier deel twee van Hoeks Landschap! Het is alweer een tijd geleden dat er een bericht is gekomen uit de dierentuin. We zitten nu alweer in maart!

Hier het stokstaartjes verblijf. Een hok met in totaal drie schuilplaatsen én een uitkijkheuvel, waar je zoals je al kan zien gebruik van gemaakt wordt. Momenteel (deze foto is al enkele weken oud) lopen er twee jonge stokstaartjes rond.

Boven zitten de dromedarissen, zoals je al kunt zien. De bizons onder zijn echter wat bang voor de zon en zijn vanuit de helikopter niet op de gevoelige plaat vast te leggen. Ook hier loopt momenteel een jong rond en is een vrouwtje zwanger. De dromedarissen doen het echter was rustiger, hier is nog maar een vrouwtje in verwachting.

Dit is één van de twee kanten waar je Afrika inloopt. Goed we noemen het afrika, maar buiten een koppel struisvogel met jong zit hier nog weinig.

Rechts van Afrika zitten de emoes en stokstaartjes. Hier het emoe verblijf. Een koppel heeft momenteel vier jongen onder hun hoede!

Links van Afrika zitten de capibara's. Momenteel 2 koppeltjes, hopelijk krijgen we in de toekomst jongen!

Zo ziet de dierentuin er momenteel uit. Alleen de papegaaiduikers zijn momenteel niet ondergebracht.

Vanaf de trap bij de dromedarissen krijg je dit te zien!

Bericht getypt door - KoenZoo
Toegevoegd op 28 Okt 2012 om 16:40
Laraatje2008
Datum: Zondag, 28 Okt 2012, 17:23 | Bericht # 12   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO
Reputatie: 4

Voormalig Crewlid
Directeur

Ziet er gezellig uit en leuke Afrikaanse dieren, echt heel erg leuk!!! Alleen bij het terras misschien wat boompjes plaatsen!!Wat dat oogt een beetje saai!! Groetjes van Laraatje :D

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtZiet er gezellig uit en leuke Afrikaanse dieren, echt heel erg leuk!!! Alleen bij het terras misschien wat boompjes plaatsen!!Wat dat oogt een beetje saai!! Groetjes van Laraatje :D

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 28 Okt 2012 om 17:23
boerroel545
Datum: Maandag, 29 Okt 2012, 15:40 | Bericht # 13   
boerroel545  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer

ZTAO
Reputatie: 9

Curator

@ KoenZoo, ziet er goed uit als je nou nog langs het pad beplant dan ziet het er al wat leuker uit
ook vind ik het jammer dat je veel dieren achter glas moet zien dus mischien kun je daar ook nog aan werken

gr. roel :)

Bericht@ KoenZoo, ziet er goed uit als je nou nog langs het pad beplant dan ziet het er al wat leuker uit
ook vind ik het jammer dat je veel dieren achter glas moet zien dus mischien kun je daar ook nog aan werken

gr. roel :)

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 29 Okt 2012 om 15:40
KoenZoo
Datum: Maandag, 29 Okt 2012, 19:12 | Bericht # 14   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

Ja ik wil momenteel eerst mijn dierentuin op orde krijgen qua dieren en dan wil ik gaan verbouwen. Maar momenteel groei ik nog zo snel dat ik nog niet weet welke diersoorten ik straks allemaal heb en dan wil ik bv. een savanne gaan maken voor de savanne dieren, maar aangezien ik nog maar 1 diersoort daarvoor heb maak ik nog geen speciaal verblijf, omdat die anders misschien straks te klein blijk te zijn.
BerichtJa ik wil momenteel eerst mijn dierentuin op orde krijgen qua dieren en dan wil ik gaan verbouwen. Maar momenteel groei ik nog zo snel dat ik nog niet weet welke diersoorten ik straks allemaal heb en dan wil ik bv. een savanne gaan maken voor de savanne dieren, maar aangezien ik nog maar 1 diersoort daarvoor heb maak ik nog geen speciaal verblijf, omdat die anders misschien straks te klein blijk te zijn.

Toegevoegd op 29 Okt 2012 om 19:12
rymafra
Datum: Maandag, 29 Okt 2012, 19:16 | Bericht # 15   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

@ KoenZoo, Hoi
Mooi struisvogelhok!!!

Alleen waarom zitten er EMOES in???

WildPark, dierenopvang, fokcentrum en dierenorganisatie de Betuwe, kom gerust eens langs!

Neem eens een kijkje in de trade, er is altijd een deal te sluiten!
Bericht@ KoenZoo, Hoi
Mooi struisvogelhok!!!

Alleen waarom zitten er EMOES in???

Bericht getypt door - rymafra
Toegevoegd op 29 Okt 2012 om 19:16
KoenZoo
Datum: Vrijdag, 02 Nov 2012, 23:45 | Bericht # 16   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

@ rymafra, zoals hieronder te lezen zitten de emoes naast Afrika. Het verblijf op de foto erboven is van de struisvogels ;)

Added (31 Okt 2012, 21:48)
---------------------------------------------
Ernstige storm legt dierentuin in puin

Gisteren was het een choas van jewelste in de Hoeksche Waard. Het Zuid-Hollandse eiland is namelijk
getroffen door een superstorm. Twee grote stormen botsten in de Hoekse Waard. Deze botsing gebeurde
precies boven de dierentuin Hoeks Landschap. Dierentuin directeur Koen reageerde verdrietig:
"Vandaag is een dieptepunt in de geschiedenis van de Nederlandse dierentuinen. We hebben amper meer
goede verblijven en een groot gedeelte van de gebouwen zijn ook vernietigd. Zo is onze emoeschuur ook
ingestort. Hoeveel emoes er precies zijn gestorven weten we niet, maar het zou gaan om zo'n 20
exemplaren. Ook de paden zijn weggespoeld door de storm en de speelplaats heeft momenteel meer weg
van een begraagplaats."

Vandaag kwamen de burgemeester van de Hoekse Waard met spoed bijeen en net heeft de burgemeester
van Oud-Beijerland zijn besluit over de toekomst met de pers en belangstellende burgers gedeeld: "Ook al
was het Hoeks Landschap nog maar een jonge dierentuin, het was wel een dierentuin waar wij als Hoekse
Waard trots naar keken. Er is dan ook besloten om de dierentuin zo snel mogelijk te gaan heropbouwen.
Aangezien de oude gebouwen van slechte conditie waren is besloten om met sterkere materialen te gaan
bouwen. Zo'n drama als met de emoes willen we natuurlijk niet meer laten gebeuren."

Einde persbericht.

Voor de duidelijkheid, ik ga gewoon door. Er verandert helemaal niks (qua dieren bedoel ik dan), maar momenteel zag het er niet echt mooi uit. Ik ga nu werken aan een mooie dierentuin waar alle dieren met plezier kunnen leven en zich kunnen voortplanten. Stay tuned en zie binnenkort de eerste nieuwe foto's van Hoeks Landschap!

Added (02 Nov 2012, 22:45)
Alvast een eerste preview, jonge tijgertjes!

Bericht@ rymafra, zoals hieronder te lezen zitten de emoes naast Afrika. Het verblijf op de foto erboven is van de struisvogels ;)

Added (31 Okt 2012, 21:48)
Ernstige storm legt dierentuin in puin

Gisteren was het een choas van jewelste in de Hoeksche Waard. Het Zuid-Hollandse eiland is namelijk
getroffen door een superstorm. Twee grote stormen botsten in de Hoekse Waard. Deze botsing gebeurde
precies boven de dierentuin Hoeks Landschap. Dierentuin directeur Koen reageerde verdrietig:
"Vandaag is een dieptepunt in de geschiedenis van de Nederlandse dierentuinen. We hebben amper meer
goede verblijven en een groot gedeelte van de gebouwen zijn ook vernietigd. Zo is onze emoeschuur ook
ingestort. Hoeveel emoes er precies zijn gestorven weten we niet, maar het zou gaan om zo'n 20
exemplaren. Ook de paden zijn weggespoeld door de storm en de speelplaats heeft momenteel meer weg
van een begraagplaats."

Vandaag kwamen de burgemeester van de Hoekse Waard met spoed bijeen en net heeft de burgemeester
van Oud-Beijerland zijn besluit over de toekomst met de pers en belangstellende burgers gedeeld: "Ook al
was het Hoeks Landschap nog maar een jonge dierentuin, het was wel een dierentuin waar wij als Hoekse
Waard trots naar keken. Er is dan ook besloten om de dierentuin zo snel mogelijk te gaan heropbouwen.
Aangezien de oude gebouwen van slechte conditie waren is besloten om met sterkere materialen te gaan
bouwen. Zo'n drama als met de emoes willen we natuurlijk niet meer laten gebeuren."

Einde persbericht.

Voor de duidelijkheid, ik ga gewoon door. Er verandert helemaal niks (qua dieren bedoel ik dan), maar momenteel zag het er niet echt mooi uit. Ik ga nu werken aan een mooie dierentuin waar alle dieren met plezier kunnen leven en zich kunnen voortplanten. Stay tuned en zie binnenkort de eerste nieuwe foto's van Hoeks Landschap!

Added (02 Nov 2012, 22:45)
Alvast een eerste preview, jonge tijgertjes!

Toegevoegd op 02 Nov 2012 om 23:45
Laraatje2008
Datum: Zaterdag, 03 Nov 2012, 17:16 | Bericht # 17   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Voormalig Crewlid
Directeur

Lief die tijgertjes, bouw maar snel een mooi groot verblijf voor deze nieuwe bewoners. Groetjes van Laraatje :D

BerichtLief die tijgertjes, bouw maar snel een mooi groot verblijf voor deze nieuwe bewoners. Groetjes van Laraatje :D

Toegevoegd op 03 Nov 2012 om 17:16
KoenZoo
Datum: Zaterdag, 03 Nov 2012, 17:58 | Bericht # 18   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

Dankje voor je reactie Laraatje ;)

Hoeks Landschap na half jaar weer open

Een half jaar na het drama is het Hoeks Landschap dan eindelijk open. Om het te vieren mochten alle
bezoekers het park gratis in. Allereerst de plattegrond:

Zoals je kan zien is er gekozen voor een aantal ruime verblijven. De dieren hebben zo voldoende de
ruimte om te spelen en er kan een geboortegolf opgevangen worden. Laatst was er al een grote
geboorte van tijgers en ook het andere paartje heeft maar liefst 4 jongen voortgebracht! Alsof dat nog
niet genoeg was heeft het andere koppeltje (waarvan hierboven de jongen te zien zijn) weer twee jonge
rondlopen.

De jongen zullen in de toekomst het verblijf hier rechtsboven gaan bewonen. Rechts kan je ook de
leeuwenkuil zien. Hier woont een grote groep leeuwen en er wordt dan ook haastig gezocht naar
opvang voor deze dieren, want het wordt allemaal wat teveel! Linksboven kan je de stokstaartjes zien.
Deze dieren zitten nog steeds in hetzelfde verblijf, al hebben ze nu wat meer ruimte dan voorheen, want
er waren destijds meer dan 60 stokstaartjes! Helemaal rechtsonder zie je nog net de Afrikaanse savanne.
Momenteel wonen er zebra's, thomson gazelles en struisvogels. In de toekomst zullen hier ook massai
giraffes komen te wonen.

Nieuw zijn ook de Aziatische olifanten. De dierentuin heeft er momenteel drie, maar allebei de vrouwtjes
zijn in verwachting! Het hok bestaat uit twee delen, een groot gebied voor de kudde en een af te sluiten
gedeelte waar de stier kan rondlopen.

Het laatste en misschien wel mooiste gebied in de dierentuin is het Oceanium. Hier leven de zwartpunt-
rifhaaien en zandbankhaaien. Allebei de groepen hebben al meerdere keren uitbreiding gehad en ook voor
deze rovers zoekt de dieren nog haastig naar opvang.

De volgende keer dat we u weer op de hoogte brengen van het nieuws in de dierentuin hopen we dat deze af
is. Momenteel wordt er nog hard gebouwd. Zo komen er nog emoes, poolvossen, kalkoenen en vele andere
dieren!
BerichtDankje voor je reactie Laraatje ;)

Hoeks Landschap na half jaar weer open

Een half jaar na het drama is het Hoeks Landschap dan eindelijk open. Om het te vieren mochten alle
bezoekers het park gratis in. Allereerst de plattegrond:

Zoals je kan zien is er gekozen voor een aantal ruime verblijven. De dieren hebben zo voldoende de
ruimte om te spelen en er kan een geboortegolf opgevangen worden. Laatst was er al een grote
geboorte van tijgers en ook het andere paartje heeft maar liefst 4 jongen voortgebracht! Alsof dat nog
niet genoeg was heeft het andere koppeltje (waarvan hierboven de jongen te zien zijn) weer twee jonge
rondlopen.

De jongen zullen in de toekomst het verblijf hier rechtsboven gaan bewonen. Rechts kan je ook de
leeuwenkuil zien. Hier woont een grote groep leeuwen en er wordt dan ook haastig gezocht naar
opvang voor deze dieren, want het wordt allemaal wat teveel! Linksboven kan je de stokstaartjes zien.
Deze dieren zitten nog steeds in hetzelfde verblijf, al hebben ze nu wat meer ruimte dan voorheen, want
er waren destijds meer dan 60 stokstaartjes! Helemaal rechtsonder zie je nog net de Afrikaanse savanne.
Momenteel wonen er zebra's, thomson gazelles en struisvogels. In de toekomst zullen hier ook massai
giraffes komen te wonen.

Nieuw zijn ook de Aziatische olifanten. De dierentuin heeft er momenteel drie, maar allebei de vrouwtjes
zijn in verwachting! Het hok bestaat uit twee delen, een groot gebied voor de kudde en een af te sluiten
gedeelte waar de stier kan rondlopen.

Het laatste en misschien wel mooiste gebied in de dierentuin is het Oceanium. Hier leven de zwartpunt-
rifhaaien en zandbankhaaien. Allebei de groepen hebben al meerdere keren uitbreiding gehad en ook voor
deze rovers zoekt de dieren nog haastig naar opvang.

De volgende keer dat we u weer op de hoogte brengen van het nieuws in de dierentuin hopen we dat deze af
is. Momenteel wordt er nog hard gebouwd. Zo komen er nog emoes, poolvossen, kalkoenen en vele andere
dieren!

Toegevoegd op 03 Nov 2012 om 17:58
Laraatje2008
Datum: Zaterdag, 03 Nov 2012, 22:48 | Bericht # 19   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Voormalig Crewlid
Directeur

Mooie verblijven alleen ze zijn een beetje vierkant, je zou bijvoorbeeld los een verblijf kunnen maken. Los van de dierentuinmuren. En dan eventueel een leuke vorm van maken!!! Maar de dieren zijn leuk en je gebruikt lekker veel groen. Groetjes van Laraatje :D

BerichtMooie verblijven alleen ze zijn een beetje vierkant, je zou bijvoorbeeld los een verblijf kunnen maken. Los van de dierentuinmuren. En dan eventueel een leuke vorm van maken!!! Maar de dieren zijn leuk en je gebruikt lekker veel groen. Groetjes van Laraatje :D

Toegevoegd op 03 Nov 2012 om 22:48
rymafra
Datum: Zaterdag, 03 Nov 2012, 23:14 | Bericht # 20   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

hmmmm....

beetje saai....
miaschien kan je wat afwisselendere verblijven doen...

WildPark, dierenopvang, fokcentrum en dierenorganisatie de Betuwe, kom gerust eens langs!

Neem eens een kijkje in de trade, er is altijd een deal te sluiten!
Berichthmmmm....

beetje saai....
miaschien kan je wat afwisselendere verblijven doen...

Bericht getypt door - rymafra
Toegevoegd op 03 Nov 2012 om 23:14
Search:

Hosted by uCoz