Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Hoeks Landschap
KoenZoo
Datum: Maandag, 05 Nov 2012, 19:48 | Bericht # 21   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Kassa Medewerker

Dat komt mede doordat mijn dierentuin gemiddeld is (het formaat), waardoor ik gewoon minder creatief om kan springen met de ruimte die ik heb. Mijn 2e zoo, als ik straks reputatie level 5 zit, zal dan ook een grote worden. Bijna alle dieren doe ik over naar die dierentuin en in deze dierentuin ga ik de kleinere dieren huisvesten. Doel is om er dan meer een park van te maken ipv een dierentuin, wat het nu is.

En verder ben ik ook niet zo heel creatief met het spel.

Added (05 Nov 2012, 18:48)
---------------------------------------------
Weer een bericht uit Hoeks Landschap!

Vandaag gaan we eerst kijken bij de huidige dieren die in de wouden leven. Op deze foto zie je de geleende
dieren van Real_Thomas en Dierentuiner, de Bantengs en Maleisische tapirs! Je ziet op deze foto de tapirs
net paren. Met deze paring zijn alle drie de vrouwelijke bantengs en twee vrouwelijks tapirs zwanger, mooi
toch?

Als we wat verder lopen komen we de kleine panda's tegen. Hier zie je net hoe één van de panda's de boom
aan het inklimmen is. Dat de panda's het naar hun zin hebben wijzen de geboortes wel uit. De groep is maar-
liefst verdubbelt sinds hun komst!

Ook de ringstaartmaki's hebben het naar hun zin. Eerst waren het er vier, nu zijn het er zes en hebben alle
vrouwtjes een jong onder hun hoede.

Bij wie het ook goed gaat zijn de olifanten. Momenteel heeft de nieuwe stier, hier links, alle vrouwtjes zwanger
gemaakt. Binnenkort staan er dus weer drie jonge olifantjes op het olifantenperk!

De laatste foto die we u zeker niet willen onthouden is de Afrikaanse savanne. Hier wonen momenteel vijf
verschillende diersoorten. De massai giraffe, zebra, impala, thomson gazelle en ook de struisvogels kan je
hier aantreffen!

Dit zal overigens waarschijnlijk de laatste fotorapportage zijn van het oude Hoeks Landschap. Ik ga zo mijn reputatie level 5 aanvragen en daarna zal deze dierentuin omgetoverd worden tot het Beijerlands Park. Het Hoeks Landschap verhuist naar een nieuwe locatie, eentje waar we veel meer ruimte hebben. We willen daar de dierentuin leuker gaan inrichten voor zowel bezoeker als dier, want momenteel was de dierentuin erg kaal en werd er veel gebruik gemaakt van hoge muren om de dieren binnen de perken te houden. Straks zal er veel meer natuurlijke afscheiding zijn, maar hierover later meer!

BerichtDat komt mede doordat mijn dierentuin gemiddeld is (het formaat), waardoor ik gewoon minder creatief om kan springen met de ruimte die ik heb. Mijn 2e zoo, als ik straks reputatie level 5 zit, zal dan ook een grote worden. Bijna alle dieren doe ik over naar die dierentuin en in deze dierentuin ga ik de kleinere dieren huisvesten. Doel is om er dan meer een park van te maken ipv een dierentuin, wat het nu is.

En verder ben ik ook niet zo heel creatief met het spel.

Added (05 Nov 2012, 18:48)
Weer een bericht uit Hoeks Landschap!

Vandaag gaan we eerst kijken bij de huidige dieren die in de wouden leven. Op deze foto zie je de geleende
dieren van Real_Thomas en Dierentuiner, de Bantengs en Maleisische tapirs! Je ziet op deze foto de tapirs
net paren. Met deze paring zijn alle drie de vrouwelijke bantengs en twee vrouwelijks tapirs zwanger, mooi
toch?

Als we wat verder lopen komen we de kleine panda's tegen. Hier zie je net hoe één van de panda's de boom
aan het inklimmen is. Dat de panda's het naar hun zin hebben wijzen de geboortes wel uit. De groep is maar-
liefst verdubbelt sinds hun komst!

Ook de ringstaartmaki's hebben het naar hun zin. Eerst waren het er vier, nu zijn het er zes en hebben alle
vrouwtjes een jong onder hun hoede.

Bij wie het ook goed gaat zijn de olifanten. Momenteel heeft de nieuwe stier, hier links, alle vrouwtjes zwanger
gemaakt. Binnenkort staan er dus weer drie jonge olifantjes op het olifantenperk!

De laatste foto die we u zeker niet willen onthouden is de Afrikaanse savanne. Hier wonen momenteel vijf
verschillende diersoorten. De massai giraffe, zebra, impala, thomson gazelle en ook de struisvogels kan je
hier aantreffen!

Dit zal overigens waarschijnlijk de laatste fotorapportage zijn van het oude Hoeks Landschap. Ik ga zo mijn reputatie level 5 aanvragen en daarna zal deze dierentuin omgetoverd worden tot het Beijerlands Park. Het Hoeks Landschap verhuist naar een nieuwe locatie, eentje waar we veel meer ruimte hebben. We willen daar de dierentuin leuker gaan inrichten voor zowel bezoeker als dier, want momenteel was de dierentuin erg kaal en werd er veel gebruik gemaakt van hoge muren om de dieren binnen de perken te houden. Straks zal er veel meer natuurlijke afscheiding zijn, maar hierover later meer!

Bericht getypt door - KoenZoo
Toegevoegd op 05 Nov 2012 om 19:48
Dierentuiner
Datum: Maandag, 05 Nov 2012, 19:52 | Bericht # 22   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 1

Curator

@ KoenZoo, Wow je bouwstijl gaat echt vooruit Koen ziet er goed uit, en als je wilt kan ik je wat downloads van snowleo sturen via email ^_^
Bericht@ KoenZoo, Wow je bouwstijl gaat echt vooruit Koen ziet er goed uit, en als je wilt kan ik je wat downloads van snowleo sturen via email ^_^

Bericht getypt door - Dierentuiner
Toegevoegd op 05 Nov 2012 om 19:52
KoenZoo
Datum: Maandag, 05 Nov 2012, 20:02 | Bericht # 23   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

Ik hoorde dat er wat fouten konden komen door die downloads en heb er denk wel genoeg momenteel :p, maar bedankt voor het aanbod ;)
BerichtIk hoorde dat er wat fouten konden komen door die downloads en heb er denk wel genoeg momenteel :p, maar bedankt voor het aanbod ;)

Toegevoegd op 05 Nov 2012 om 20:02
Dierentuiner
Datum: Maandag, 05 Nov 2012, 20:55 | Bericht # 24   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 1

Curator

@ KoenZoo, Ik zelf heb in iedergeval geen bugs ( fouten ) en het zijn de beste downloads voor zt2 ooit gemaakt vind ik samen met sophie's werk ^_^
Bericht@ KoenZoo, Ik zelf heb in iedergeval geen bugs ( fouten ) en het zijn de beste downloads voor zt2 ooit gemaakt vind ik samen met sophie's werk ^_^

Bericht getypt door - Dierentuiner
Toegevoegd op 05 Nov 2012 om 20:55
kroko72
Datum: Dinsdag, 06 Nov 2012, 00:06 | Bericht # 25   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

je bouwt al in een hele andere stijl dan wat je in het begin had. ik cind het niet saai mij bevallen die verblijven met die rivier heel goed. mooi gedaan.

groetjes kroko

klik op de banner om bij mijn trade-center komen
Berichtje bouwt al in een hele andere stijl dan wat je in het begin had. ik cind het niet saai mij bevallen die verblijven met die rivier heel goed. mooi gedaan.

groetjes kroko

Bericht getypt door - kroko72
Toegevoegd op 06 Nov 2012 om 00:06
boerroel545
Datum: Dinsdag, 06 Nov 2012, 08:18 | Bericht # 26   
boerroel545  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer

ZTAO
Reputatie: 9

Curator

@ KoenZoo, ziet er goed uit en hier nog een paar tips waardoor het er nog beter uit ziet

- zet wat meer lage planten in je verblijf want nu is het nog kaal
- gebruik een zelfde biome óver je hele zoo [grasland]
- je verblijven zijn een beetje heel groot dus als je een overschot wilt voorkomen kun je
je mannetjes apart zetten

gr. roel :)

Bericht@ KoenZoo, ziet er goed uit en hier nog een paar tips waardoor het er nog beter uit ziet

- zet wat meer lage planten in je verblijf want nu is het nog kaal
- gebruik een zelfde biome óver je hele zoo [grasland]
- je verblijven zijn een beetje heel groot dus als je een overschot wilt voorkomen kun je
je mannetjes apart zetten

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 06 Nov 2012 om 08:18
KoenZoo
Datum: Zondag, 18 Nov 2012, 13:23 | Bericht # 27   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

Ja ik krijg als het goed is vandaag mijn 5e reputatie punt en ik ben al achter de schermen aan het bouwen aan mijn 2e zoo. Die dierentuin ga ik proberen zoveel mogelijk grasland te doen en ook wat meer bekleding om de verblijven heen, dus wat bomen, planten, ect...

Deze zoo zal meer een park worden met veel bomen en zo nu en dan een weide met dieren. Ik heb dan ook wat meer Nederlands georiënteerde dieren aangeschaft zoals reeën, damherten en kippen.

Added (08 Nov 2012, 22:56)
Met onze dierentuin erbij is het tijd om keuzes te maken. Besloten is om deze dierentuin af te gaan breken. Doordat het kavel wat we hier hadden veel te klein was voor grote verblijven, hebben we besloten om van deze dierentuin een schitterend Europees themapark te maken! We gaan namelijk alleen maar dieren in deze zoo plaatsen die in Europa te spotten zijn! Nadat je het park binnengekomen bent zijn er, voordat je bij de kassa aankomt, twee verblijven voor Europese dassen. Na betaald te hebben kan je rechtsaf gaan om de Beijerlandse Veluwe op te lopen. Hier zullen Reeën en Damherten komen te wonen. Ook hopen we nog op Edelherten en Wildzwijnen, maar dit is nog niet zeker. Als je terugloopt en de kruising oversteekt kom je in het Wisent Park. Hier leven enkele Wisents. Voor deze diersoort nemen wij deel aan een fokprogramma. Het hok tegenover de Wisents is nog leeg, maar dit moet later opgevuld gaan worden door waarschijnlijk blauwe pauwen.

Als we het Wisent Park verlaten via het verhoogde pad, staan we ineens middenin de Noordzee. Hier kan je ons pronkstuk aantreffen, de Tuimelaars! Momenteel zijn dit de enige dieren die al geplaatst zijn. Dit omdat zij slechts tijdelijk te zien zullen zijn. Over twee weken verlaten zijn onze zoo weer. Hopelijk hebben we dan wat nageslacht om zelf te houden! Momenteel doen de Tuimelaars het goed en hebben we één volwassen mannetje en twee jonge vrouwtjes rondzwemmen die we mogen houden. In de toekomst moet er ook nog een verblijf komen voor Oorkwallen.

Naast de Noordzee is het ineens stil. Dit terrein ligt momenteel nog braak. Hier moet de Waddenzee komen! Met Zeehonden, die we momenteel nog niet hebben, en Kluten en Wulpen kan je hier een uitstapje maken naar de noordelijke eilanden van Nederland.

Momenteel staat er nog een zeer groot gebouw in onze dierentuin. Dit is het oude Oceanium. Hier zwemen momenteel nog Zwartpuntrifhaaien en Zandbankhaaien rond. Deze moeten later echter overgeplaatst worden naar de nieuwe dierentuin. Ook worden er nog kippen en kalkoenen in onze dierentuin losgelaten op nog te bepalen plaatsen.

Hieronder kan je de lijst met dieren zien die je straks in deze dierentuin kan gaan aantreffen.

(Voorlopige) lijst dieren Hoeks Landschap:

Ingang:
- Europese das

Beijerlandse Veluwe:
- Damhert
- Ree

Wisent Park:
- Blauwe pauw
- Wisent

Noordzee:
- Oorkwallen
- Tuimelaar

Waddenzee:
- Gewone zeehond
- Kluut
- Wulp

Added (18 Nov 2012, 12:23)
Hier de eerste foto van mijn tweede dierentuin, Wereldreis.

Op de foto zie je het roofdieren gedeelte. Ik zal even een overzicht geven van welke dieren hier zullen komen te leven:
- boven: Grizzly beren
- midden (v.l.n.r.): Leeuwen, Bengaalse tijgers, Cheeta's
- onder (v.l.n.r.): Afrikaanse wilde honden, Gestreepte hyena's, Manenwolven

Kortom een flinke verzameling van werelds gevaarlijkste dieren!

Bij binnenkomst zal je eerst door de Afrikaanse woestijn komen. Met de Sabeloryx en de Dromedaris direct twee mooie diersoorten. Hierna kom je op een soort van pleintje. Momenteel is hier een verblijf voor Fenneken gemaakt. Ook lopen hier tijdelijk Indische antilopes. Rechts moet tijdelijk het aquagedeelte komen. Momenteel zitten hier al de Walvishaaien en de geleende Witte haaien. In de toekomst moeten hier nog Dalls bruinvissen, Zandbankhaaien en Zwartpuntrifhaaien komen. Dit is wel maar een tijdelijke oplossing, want we willen (als onze twee dierentuinen goed lopen) een derde zoo beginnen, genaamd 't Spui. Hier komen alle waterdieren terecht, maar voor nu zullen zij daar komen. Na hun vertrek wordt hier een tropenkas aangelegd met onder meer Ringstaartmaki's. Links naast het roofdierengedeelte zit de grote Afrikaanse savanne. Met Witte neushoorns, Massai giraffes, Thomson gazelles, Zebra's, Impala's, Struisvogels en Stokstaartjes moet dit het grootste verblijf van het park worden. Voor de giraffes hebben we momenteel een binnenverblijf aangelegd. Ook de hoefdieren (m.u.v. de neushoorns) krijgen hun eigen binnenverblijf.

Blijf ons volgen en krijg binnenkort meer foto's te zien!

BerichtJa ik krijg als het goed is vandaag mijn 5e reputatie punt en ik ben al achter de schermen aan het bouwen aan mijn 2e zoo. Die dierentuin ga ik proberen zoveel mogelijk grasland te doen en ook wat meer bekleding om de verblijven heen, dus wat bomen, planten, ect...

Deze zoo zal meer een park worden met veel bomen en zo nu en dan een weide met dieren. Ik heb dan ook wat meer Nederlands georiënteerde dieren aangeschaft zoals reeën, damherten en kippen.

Added (08 Nov 2012, 22:56)
Met onze dierentuin erbij is het tijd om keuzes te maken. Besloten is om deze dierentuin af te gaan breken. Doordat het kavel wat we hier hadden veel te klein was voor grote verblijven, hebben we besloten om van deze dierentuin een schitterend Europees themapark te maken! We gaan namelijk alleen maar dieren in deze zoo plaatsen die in Europa te spotten zijn! Nadat je het park binnengekomen bent zijn er, voordat je bij de kassa aankomt, twee verblijven voor Europese dassen. Na betaald te hebben kan je rechtsaf gaan om de Beijerlandse Veluwe op te lopen. Hier zullen Reeën en Damherten komen te wonen. Ook hopen we nog op Edelherten en Wildzwijnen, maar dit is nog niet zeker. Als je terugloopt en de kruising oversteekt kom je in het Wisent Park. Hier leven enkele Wisents. Voor deze diersoort nemen wij deel aan een fokprogramma. Het hok tegenover de Wisents is nog leeg, maar dit moet later opgevuld gaan worden door waarschijnlijk blauwe pauwen.

Als we het Wisent Park verlaten via het verhoogde pad, staan we ineens middenin de Noordzee. Hier kan je ons pronkstuk aantreffen, de Tuimelaars! Momenteel zijn dit de enige dieren die al geplaatst zijn. Dit omdat zij slechts tijdelijk te zien zullen zijn. Over twee weken verlaten zijn onze zoo weer. Hopelijk hebben we dan wat nageslacht om zelf te houden! Momenteel doen de Tuimelaars het goed en hebben we één volwassen mannetje en twee jonge vrouwtjes rondzwemmen die we mogen houden. In de toekomst moet er ook nog een verblijf komen voor Oorkwallen.

Naast de Noordzee is het ineens stil. Dit terrein ligt momenteel nog braak. Hier moet de Waddenzee komen! Met Zeehonden, die we momenteel nog niet hebben, en Kluten en Wulpen kan je hier een uitstapje maken naar de noordelijke eilanden van Nederland.

Momenteel staat er nog een zeer groot gebouw in onze dierentuin. Dit is het oude Oceanium. Hier zwemen momenteel nog Zwartpuntrifhaaien en Zandbankhaaien rond. Deze moeten later echter overgeplaatst worden naar de nieuwe dierentuin. Ook worden er nog kippen en kalkoenen in onze dierentuin losgelaten op nog te bepalen plaatsen.

Hieronder kan je de lijst met dieren zien die je straks in deze dierentuin kan gaan aantreffen.

(Voorlopige) lijst dieren Hoeks Landschap:

Ingang:
- Europese das

Beijerlandse Veluwe:
- Damhert
- Ree

Wisent Park:
- Blauwe pauw
- Wisent

Noordzee:
- Oorkwallen
- Tuimelaar

Waddenzee:
- Gewone zeehond
- Kluut
- Wulp

Added (18 Nov 2012, 12:23)
Hier de eerste foto van mijn tweede dierentuin, Wereldreis.

Op de foto zie je het roofdieren gedeelte. Ik zal even een overzicht geven van welke dieren hier zullen komen te leven:
- boven: Grizzly beren
- midden (v.l.n.r.): Leeuwen, Bengaalse tijgers, Cheeta's
- onder (v.l.n.r.): Afrikaanse wilde honden, Gestreepte hyena's, Manenwolven

Kortom een flinke verzameling van werelds gevaarlijkste dieren!

Bij binnenkomst zal je eerst door de Afrikaanse woestijn komen. Met de Sabeloryx en de Dromedaris direct twee mooie diersoorten. Hierna kom je op een soort van pleintje. Momenteel is hier een verblijf voor Fenneken gemaakt. Ook lopen hier tijdelijk Indische antilopes. Rechts moet tijdelijk het aquagedeelte komen. Momenteel zitten hier al de Walvishaaien en de geleende Witte haaien. In de toekomst moeten hier nog Dalls bruinvissen, Zandbankhaaien en Zwartpuntrifhaaien komen. Dit is wel maar een tijdelijke oplossing, want we willen (als onze twee dierentuinen goed lopen) een derde zoo beginnen, genaamd 't Spui. Hier komen alle waterdieren terecht, maar voor nu zullen zij daar komen. Na hun vertrek wordt hier een tropenkas aangelegd met onder meer Ringstaartmaki's. Links naast het roofdierengedeelte zit de grote Afrikaanse savanne. Met Witte neushoorns, Massai giraffes, Thomson gazelles, Zebra's, Impala's, Struisvogels en Stokstaartjes moet dit het grootste verblijf van het park worden. Voor de giraffes hebben we momenteel een binnenverblijf aangelegd. Ook de hoefdieren (m.u.v. de neushoorns) krijgen hun eigen binnenverblijf.

Blijf ons volgen en krijg binnenkort meer foto's te zien!

Toegevoegd op 18 Nov 2012 om 13:23
boerroel545
Datum: Zondag, 18 Nov 2012, 13:26 | Bericht # 28   
boerroel545  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer

ZTAO
Reputatie: 9

Curator

@ KoenZoo, van wat ik er nu van kan zeggen is dat het erg kaal is zowel in het verblijf als langs het pad
ook zie ik graag nog waw foto's vanaf de bezoekersmode

Bericht@ KoenZoo, van wat ik er nu van kan zeggen is dat het erg kaal is zowel in het verblijf als langs het pad
ook zie ik graag nog waw foto's vanaf de bezoekersmode

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 18 Nov 2012 om 13:26
KoenZoo
Datum: Zaterdag, 24 Nov 2012, 15:41 | Bericht # 29   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

Bedankt voor je reactie boerroel525. Het is inderdaad nog een beetje kaal, maar ik heb het getracht wat leuker aan te kleden. Voor foto's in bezoekersmodus moet je helaas nog even wachten. Hier iig alweer een screenshot van ditmaal de Afrikaanse savanne! Het verblijf bestaat uit 3 gedeeltes. Het kleinste gedeelte is van de stokstaartjes. Behalve via het verhoogde pad kunnen bezoekers ook onderlangs kijken bij deze wezentjes. Links is het terrein van de mannelijke neushoorn. Ook wonen hier een drietal zebra's. Het grootste gedeelte wordt bevolkt door een viertal neushoorns (2 moeders met hun jongen), massai giraffes, thomson gazelles, impalas en struisvogels.

Wel heb ik foto's van mijn 1e dierentuin, Hoeks Landschap. Het is nu november jaar 8 en de dierentuin is eindelijk af (op een paar bomen en nog te arriveren diersoorten na dan).

Bij de ingang leven 2 koppels dassen, aan beide kanten zit één paartje.

Rechts van de ingang is het Veluwse bos. Hier leven reeën, damherten en zoals je kan zien edelherten.

Links van de ingang leven de Wisents. Ook moeten hier nog pauwen en kippen komen.

In de Noordzee aangekomen komen we onze imposante groep tuimelaars tegen.

Naast de Noordzee ligt de Waddenzee. Hier woont nog geen dier, maar hier komen gewone zeehonden, kluten, wulpen en papegaaiduikers.

Aangezien Nederland zijn water vanuit de Alpen krijgt, hebben wij een berggebied aangelegd. Hier wonen de steenbokken en later ook grizzly beren (die de europese beer moet symboliseren).

BerichtBedankt voor je reactie boerroel525. Het is inderdaad nog een beetje kaal, maar ik heb het getracht wat leuker aan te kleden. Voor foto's in bezoekersmodus moet je helaas nog even wachten. Hier iig alweer een screenshot van ditmaal de Afrikaanse savanne! Het verblijf bestaat uit 3 gedeeltes. Het kleinste gedeelte is van de stokstaartjes. Behalve via het verhoogde pad kunnen bezoekers ook onderlangs kijken bij deze wezentjes. Links is het terrein van de mannelijke neushoorn. Ook wonen hier een drietal zebra's. Het grootste gedeelte wordt bevolkt door een viertal neushoorns (2 moeders met hun jongen), massai giraffes, thomson gazelles, impalas en struisvogels.

Wel heb ik foto's van mijn 1e dierentuin, Hoeks Landschap. Het is nu november jaar 8 en de dierentuin is eindelijk af (op een paar bomen en nog te arriveren diersoorten na dan).

Bij de ingang leven 2 koppels dassen, aan beide kanten zit één paartje.

Rechts van de ingang is het Veluwse bos. Hier leven reeën, damherten en zoals je kan zien edelherten.

Links van de ingang leven de Wisents. Ook moeten hier nog pauwen en kippen komen.

In de Noordzee aangekomen komen we onze imposante groep tuimelaars tegen.

Naast de Noordzee ligt de Waddenzee. Hier woont nog geen dier, maar hier komen gewone zeehonden, kluten, wulpen en papegaaiduikers.

Aangezien Nederland zijn water vanuit de Alpen krijgt, hebben wij een berggebied aangelegd. Hier wonen de steenbokken en later ook grizzly beren (die de europese beer moet symboliseren).

Toegevoegd op 24 Nov 2012 om 15:41
rymafra
Datum: Zaterdag, 24 Nov 2012, 17:26 | Bericht # 30   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

Mooi!

Alleen een beetje oude stijl... waarom heb je trouwens zo'n kleine map?

WildPark, dierenopvang, fokcentrum en dierenorganisatie de Betuwe, kom gerust eens langs!

Neem eens een kijkje in de trade, er is altijd een deal te sluiten!
BerichtMooi!

Alleen een beetje oude stijl... waarom heb je trouwens zo'n kleine map?

Bericht getypt door - rymafra
Toegevoegd op 24 Nov 2012 om 17:26
Search:

Hosted by uCoz