ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 127 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Naam: Natura Artis Magistra Locatie: Amsterdam, Nederland Datum van bezoek: 30/6/2014 Cijfer: Een dikke 8,5
--
Deze vrijdag ben ik dus voor de eerste keer in mijn leven naar Artis geweest. Een prachtige stadsdierentuin die me vaak deed denken aan de Antwerpse Zoo, hoewel Artis een pak groter lijkt (Ik weet niet of dit echt zo is)
Omdat het dus de eerste keer was, volgden we gewoon de Artis Route.
Als eerste kwamen we dan terecht bij de kamelen, ezels, etc. en vervolgens bij de Japanse Makaken. Toen gingen we naar het tropenhuis en besefte ik dat we een camera bij hadden en dat ik wat foto's zou moeten trekken.
Het tropenhuis was wel een van mijn favoriete plekken. Het was prachtig ingericht en superleuk met de loslopende dieren. Hier vond je groene leguanen, vleerhonden, penseelaapjes, enkele kleine vogels zoals roelroels, dwergzijdeaapjes, witgezichtsaki's, ...
Verder kwam je dan de 3 'vogelkamers' tegen. In de eerste woonden de kustvogels, zoals incasternen en hamerkoppen. Die eerste stern was zo vriendelijk om net niet zijn behoefte te doen op mijn zus haar schoenen.
In de tweede kamer zat je in het regenwoud, met o.a. kroonduiven, roelroels en bali-spreeuwen.
En in de derde kamer zat je in de droge gebieden, met ibissen, muisvogels, klipdassen, ...
Dan gingen we naar het reptielenhuis. Vooral het verblijf van de onechte gaviaal vond ik prachtig.
Dan was het vari-eiland aan de beurt. Dit vond ik een erg mooi verblijf en de rode vari's waren alles behalve mensenschuw.
Dan waren de leeuwen aan de beurt. Ze genoten duidelijk van de zon.
De rest komt later! Ik ga het in 4 delen opdelen, met in het volgende deel de savanne!
Over die dierennamen: mijn topic is redelijk up to date, maar een paar soorten ontbreken. (sowieso 90 procent van vogel/apenhuis, gehele reptielenhuis etc.) Leuke foto's trouwens! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Maandag, 02 Jun 2014, 20:45
Added (26 Jun 2014, 16:47) --------------------------------------------- Opeens heb ik door dat ik dit nooit heb afgemaakt, dus laten we even verder gaan
Na het insectarium gingen we naar het vlinderhuis (heb ik geen foto's van) en dan naar de zeeleeuwen, maar eerst passeerden we de mandrils.
En dan de zeeleeuwen.
Wat verder zaten de gorilla's (ook geen foto's) en dan de reuzenschilpadden.
De chimpansees hadden een baby!
Wat verder zaten de schattige penseelzwijnen.
En we kwamen aan het aquarium. Aan de buitenkant zaten Jan Van Genten en pinguïns.
waarom vind jij het insectarium 'Nope'? Ik vond het juist een innovatief deel van de zoo, iets wat je niet overal ziet. Verder hele leuke foto's, vooral die van de chimp-baby. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!