Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 1
  • 1
Natura Artis Magistra
JowJonas
Datum: Zondag, 01 Jun 2014, 17:17 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Horeca Medewerker

Naam: Natura Artis Magistra
Datum van bezoek: 30/6/2014
Cijfer: Een dikke 8,5

--

Deze vrijdag ben ik dus voor de eerste keer in mijn leven naar Artis geweest. Een prachtige stadsdierentuin die me vaak deed denken aan de Antwerpse Zoo, hoewel Artis een pak groter lijkt (Ik weet niet of dit echt zo is)

Omdat het dus de eerste keer was, volgden we gewoon de Artis Route.

Als eerste kwamen we dan terecht bij de kamelen, ezels, etc. en vervolgens bij de Japanse Makaken. Toen gingen we naar het tropenhuis en besefte ik dat we een camera bij hadden en dat ik wat foto's zou moeten trekken.

Het tropenhuis was wel een van mijn favoriete plekken. Het was prachtig ingericht en superleuk met de loslopende dieren. Hier vond je groene leguanen, vleerhonden, penseelaapjes, enkele kleine vogels zoals roelroels, dwergzijdeaapjes, witgezichtsaki's, ...

Verder kwam je dan de 3 'vogelkamers' tegen. In de eerste woonden de kustvogels, zoals incasternen en hamerkoppen.
Die eerste stern was zo vriendelijk om net niet zijn behoefte te doen op mijn zus haar schoenen.

In de tweede kamer zat je in het regenwoud, met o.a. kroonduiven, roelroels en bali-spreeuwen.

En in de derde kamer zat je in de droge gebieden, met ibissen, muisvogels, klipdassen, ...

Dan gingen we naar het reptielenhuis. Vooral het verblijf van de onechte gaviaal vond ik prachtig.

Dan was het vari-eiland aan de beurt. Dit vond ik een erg mooi verblijf en de rode vari's waren alles behalve mensenschuw.

Dan waren de leeuwen aan de beurt. Ze genoten duidelijk van de zon.

De rest komt later! Ik ga het in 4 delen opdelen, met in het volgende deel de savanne!

Als je nog wat exactere dierennamen weet, mag je ze altijd meedelen.

Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
BerichtNaam: Natura Artis Magistra
Datum van bezoek: 30/6/2014
Cijfer: Een dikke 8,5

--

Deze vrijdag ben ik dus voor de eerste keer in mijn leven naar Artis geweest. Een prachtige stadsdierentuin die me vaak deed denken aan de Antwerpse Zoo, hoewel Artis een pak groter lijkt (Ik weet niet of dit echt zo is)

Omdat het dus de eerste keer was, volgden we gewoon de Artis Route.

Als eerste kwamen we dan terecht bij de kamelen, ezels, etc. en vervolgens bij de Japanse Makaken. Toen gingen we naar het tropenhuis en besefte ik dat we een camera bij hadden en dat ik wat foto's zou moeten trekken.

Het tropenhuis was wel een van mijn favoriete plekken. Het was prachtig ingericht en superleuk met de loslopende dieren. Hier vond je groene leguanen, vleerhonden, penseelaapjes, enkele kleine vogels zoals roelroels, dwergzijdeaapjes, witgezichtsaki's, ...

Verder kwam je dan de 3 'vogelkamers' tegen. In de eerste woonden de kustvogels, zoals incasternen en hamerkoppen.
Die eerste stern was zo vriendelijk om net niet zijn behoefte te doen op mijn zus haar schoenen.

In de tweede kamer zat je in het regenwoud, met o.a. kroonduiven, roelroels en bali-spreeuwen.

En in de derde kamer zat je in de droge gebieden, met ibissen, muisvogels, klipdassen, ...

Dan gingen we naar het reptielenhuis. Vooral het verblijf van de onechte gaviaal vond ik prachtig.

Dan was het vari-eiland aan de beurt. Dit vond ik een erg mooi verblijf en de rode vari's waren alles behalve mensenschuw.

Dan waren de leeuwen aan de beurt. Ze genoten duidelijk van de zon.

De rest komt later! Ik ga het in 4 delen opdelen, met in het volgende deel de savanne!

Als je nog wat exactere dierennamen weet, mag je ze altijd meedelen.

Bericht getypt door - JowJonas
Toegevoegd op 01 Jun 2014 om 17:17
carnotaurus
Datum: Maandag, 02 Jun 2014, 20:41 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Over die dierennamen: mijn topic is redelijk up to date, maar een paar soorten ontbreken.
(sowieso 90 procent van vogel/apenhuis, gehele reptielenhuis etc.)
Leuke foto's trouwens!

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!

Bericht veranderd door: carnotaurus - Maandag, 02 Jun 2014, 20:45
BerichtOver die dierennamen: mijn topic is redelijk up to date, maar een paar soorten ontbreken.
(sowieso 90 procent van vogel/apenhuis, gehele reptielenhuis etc.)
Leuke foto's trouwens!

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 02 Jun 2014 om 20:41
JowJonas
Datum: Donderdag, 26 Jun 2014, 16:47 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

Na de leeuwen gingen we verderdoor langs de andere roofdieren, zoals de Euraziatische lynxen, Amoerpanters, ...

Toen kwamen we aan enkele kooien met roofvogels.

In de eerste woonde een sneeuwuil die zichzelf achteraan verstopte, en in de tweede een torenvalk.

In de laatste zat een grote uil, een oehoe vermoed ik.

Daarnaast leefde een groep hyenahonden.

En daar recht tegenover de olifanten!

En toen kwamen we aan de savanne met eerst een groep springbokken, waarvan een er zwart was.

En dan een van mijn favo dieren, de giraffe! (Valt het op :p )

Verder waren er ook nog zebra's, struisvogels, gemsbokken en helmparelhoenen.

Toen waren ze een giraf aan het onderzoeken aan zijn neus, jammer genoeg werkte hij niet mee.

Nadat we nog de algazellen hadden bezocht, kwamen we aan het Insectarium, wat ik graag het 'Nope-huis' zou willen noemen.

Nope.

Nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenope

Volgende update: Apen & Aquarium!

Added (26 Jun 2014, 16:47)
---------------------------------------------
Opeens heb ik door dat ik dit nooit heb afgemaakt, dus laten we even verder gaan :p

Na het insectarium gingen we naar het vlinderhuis (heb ik geen foto's van) en dan naar de zeeleeuwen, maar eerst passeerden we de mandrils.

En dan de zeeleeuwen.

Wat verder zaten de gorilla's (ook geen foto's) en dan de reuzenschilpadden.

De chimpansees hadden een baby!

Wat verder zaten de schattige penseelzwijnen.

En we kwamen aan het aquarium. Aan de buitenkant zaten Jan Van Genten en pinguïns.

We gingen het aquarium binnen.

Het rif.

Amazone.

En de losse aquariums.

Volgende update: Zuid-Amerika en Zoogdieren!

BerichtNa de leeuwen gingen we verderdoor langs de andere roofdieren, zoals de Euraziatische lynxen, Amoerpanters, ...

Toen kwamen we aan enkele kooien met roofvogels.

In de eerste woonde een sneeuwuil die zichzelf achteraan verstopte, en in de tweede een torenvalk.

In de laatste zat een grote uil, een oehoe vermoed ik.

Daarnaast leefde een groep hyenahonden.

En daar recht tegenover de olifanten!

En toen kwamen we aan de savanne met eerst een groep springbokken, waarvan een er zwart was.

En dan een van mijn favo dieren, de giraffe! (Valt het op :p )

Verder waren er ook nog zebra's, struisvogels, gemsbokken en helmparelhoenen.

Toen waren ze een giraf aan het onderzoeken aan zijn neus, jammer genoeg werkte hij niet mee.

Nadat we nog de algazellen hadden bezocht, kwamen we aan het Insectarium, wat ik graag het 'Nope-huis' zou willen noemen.

Nope.

Nopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenopenope

Volgende update: Apen & Aquarium!

Added (26 Jun 2014, 16:47)
---------------------------------------------
Opeens heb ik door dat ik dit nooit heb afgemaakt, dus laten we even verder gaan :p

Na het insectarium gingen we naar het vlinderhuis (heb ik geen foto's van) en dan naar de zeeleeuwen, maar eerst passeerden we de mandrils.

En dan de zeeleeuwen.

Wat verder zaten de gorilla's (ook geen foto's) en dan de reuzenschilpadden.

De chimpansees hadden een baby!

Wat verder zaten de schattige penseelzwijnen.

En we kwamen aan het aquarium. Aan de buitenkant zaten Jan Van Genten en pinguïns.

We gingen het aquarium binnen.

Het rif.

Amazone.

En de losse aquariums.

Volgende update: Zuid-Amerika en Zoogdieren!

Toegevoegd op 26 Jun 2014 om 16:47
carnotaurus
Datum: Donderdag, 26 Jun 2014, 21:10 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

waarom vind jij het insectarium 'Nope'?
Ik vond het juist een innovatief deel van de zoo, iets wat je niet overal ziet.
Verder hele leuke foto's, vooral die van de chimp-baby.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Berichtwaarom vind jij het insectarium 'Nope'?
Ik vond het juist een innovatief deel van de zoo, iets wat je niet overal ziet.
Verder hele leuke foto's, vooral die van de chimp-baby.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 26 Jun 2014 om 21:10
JowJonas
Datum: Vrijdag, 27 Jun 2014, 12:45 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

Hahaha, ff geleerd doen: 'Nope' gebruik je als je iets erg walgelijk vindt, zoals die insecten. Wil ik niet in mijn huis hebben hoor.   

Hier ff een ander voorbeeld:

Nu is mijn mop wel verpest natuurlijk.

BerichtHahaha, ff geleerd doen: 'Nope' gebruik je als je iets erg walgelijk vindt, zoals die insecten. Wil ik niet in mijn huis hebben hoor.   

Hier ff een ander voorbeeld:

Nu is mijn mop wel verpest natuurlijk.

Toegevoegd op 27 Jun 2014 om 12:45
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Hosted by uCoz