oke, dus ik was op vakantie naar Texel en ik MOEST gewoon naar Ecomare dus we gingen erheen, niet een supermooie dag, maar wel prima
Naam dierentuin: Ecomare Land: Nederland, Texel Algemeen cijfer: 8,5 Datum bezoek: ? (in de vakantie vliegt de tijd )
oke, dus hier het verslag:
als je binnenloopt op het park zie je eerst een heel oud walvisskelet ik wist nog van vroeger dat er een heel nagemaakte potvisomhulsel omheen zat, en dat je dan zo half naar binnen kon kijken en dan daar de botten zag en ik dacht dat die er nog stond… niet dus… meteen m'n hele kind herinneringen weg maar goed, dan kom je bij de kassa's, heel leuk daarbinnen, en je komt meteen in het zee/texel museum daar laten ze dieren zien die er leven/leefden en hoe het met de zee gaat en wat er allemaal gebeurd niet zoveel om foto's van te maken, behalve de vogelkamer, waar allemaal opgezette vogels stonden, en als je op een knopje drukte hoorde je het geluid van de vogel
-opgezette vogel, hij poseerde heel mooi -
toen gingen we naar het buitenste gedeelte, waar ik verliefd werd op de bruinvissen mijn lievelingsdieren waren al dolfijnen (ze zijn gewoon mooi) en nu hebben deze mini's mijn aandacht haha eerst vond ik ze echt saai, maar nu niet meer hoor!
-ze gingen iets te snel-
en toen kwamen we bij de zeehonden een met gewone zeehonden die heen en weer zwommen en die je onderwater kon bekijken een met grijze zeehonden die een langwerpig verblijf hadden waar je helemaal omheen ze kon bekijken (geen privacy hebben die dieren daar) en een met gewone zeehonden, waarvan de helft blind was en gewoon hele enge ogen hadden (geen foto's daarvan)
-glas was een beetje nat van de regen van die morgen- -grijze zeehond, te herkennen aan neus en kleur van de vacht-
en toen gingen we nog even langs de vogel opvang en de huilers, de babyzeehondjes dus
-deze jan-van-genten blijven hier voor altijd, want als er dan een nieuwe opgevangen word, kunnen zij ervoor zorgen dat hij zich beter thuisvoelt-
-babyzeehondje binnen, je kon door het glas naar ze kijken-
en toen gingen we naar binnen, de zeeaquaria niet zulke mooie foto's, ik kreeg het licht niet goed ingesteld
en toen kwam ik er dus achter dat je de bruinvissen ook onderwater kon bekijken O_O !!!!! dus toen heb ik het geprobeerd maar er zijn een paar dingetjes:
-bewolkt weer, water dus niet helder -weerspiegeling van de camera -bruinvissen zijn gewoon niet te stoppen!!!
-dus dit is de onderwaterfoto die het beste is gelukt -
dit was het alweer ik vond het park super! alleen weinig privacy voor de dieren, ze konden aan alle kanten worden bekeken, zelfs de huilers die binnen zaten ook bij de voedershow gingen mensen in het water zitten en dan werden ze bang als d'r een zeehond aankwam maarja, als een zeehond blind is, gaat hij alleen af op z'n snorharen, en als die dan jouw hand voelt, dan euu…… tja… bijt ie toe! dus dat was een minpuntje, verder vond ik het toppie!