Dromedaris In Turkije is, tenminste in het toeristisch gebied, van alles te zien qua dieren. Niet alles is goed te noemen, en regelmatig zie je mensen met een exotisch huisdier, die vaak geen natuurlijk gedrag kan vertonen, en ook met dierenwelzijn is het heel anders gesteld. Het toppunt voor mij was een man die zijn 'tamme' hoelmanaap uit zijn kooi haalde, een kooi van grofweg 0,5 x 1,5 x 0,5 groot, donker en zonder enige verrijking.
Wat met hier regelmatig ziet zijn dromedarissen waarop men een ritje kan maken, tegen flinke betaling natuurlijk! Zelf het ik hier (onvrijwillig) ook aan deelgenomen. ('Only picture, only picture!', zeggen ze en voor je het weet zit je op zo'n beest) Ook zie je vaak de mogelijkheid om met ara's (groenvleugels meestal) of leguanen op de foto te gaan. De ara wordt in allerlei houdingen neergezet, ook veel onnatuurlijke, als een baby op schoot bijvoorbeeld.
Dolfijneneiland De eerste excursie was naar Delphin Island, langs de kust van Side. Na een busreis komen we aan bij een bar waar we moeten wachten op de boot. In het restaurant zat een grijze roodstaart in een te klein kooitje, voor de 'piraten tour'. Opgehaald werden we door een (ook in piratenstijl) grote boot, waar we snel aan boord gingen. Enkele uren varen, en een zwempauze, later komen we aan bij Delphin Island, gewoon wat stukken rots die boven het water uitsteken, naar verluid komen de dolfijnen op de vis daar af.
- de boot -
Na, heel vaag, in de verte iets gezien te hebben wat op dolfijnen leek, zijn we verder gevaren naar een ander eiland, waar we ook een zwempauze hebben gehad, en nog wat uren varen later werd er plotseling iets omgeroepen over schildpadden, dus meteen keken we naar het water. Een hele school karetschildpadden zwom langs de boot, heel goed te zien, slecht te fotograferen. Hierna zijn we teruggegaan naar het resort waar we verbleven, om opnieuw op een ara-fotosessie te stuiten...
- één van de eilanden waar we langs kwamen -
De volgende keer zullen 'echte' dierenparken, of eigenlijk aquaria, aan bod komen, we hebben er twee bezocht, één in combinatie met een soort natuurparkje. De lokale dierentuin hebben we vanwege de hitte overgeslagen, het was zelden kouder dan 35 graden en nooit beneden de 30. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Vrijdag, 22 Aug 2014, 19:36
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 127 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Sommige aquaria vind ik prachtig door hun thematisering (bv. de amazonetank), maar sommige hebben, zoals je zegt, wel wat werk nodig. Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
even over de 1ste update: heel erg vet dat je daar wilde dolfijnen (kunt) zien! maar de karetschildpadden waren waarschijnlijk ook heel erg mooi.
het aquarium waar de octopus in zat vond ik niet echt mooi, vind het ook niet kunnen dat zon beestje in zon klein buisje zit. ik denk dat ze dat gedaan hebben omdat octopussen heel goed in ontsnappen zijn. maar andere aquariums (net zoals JowJonas al zei) zien er nog wel mooi uit.
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
JowJonas, ik heb het zeker veel plezier gehad, maar als dierenliefhebber slik je toch even bij dat beluga-bassin. Natuurlijk moet je niet hetzelfde verlangen als hier, maar hier schrok ik toch echt van. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Heel cool om eens te zien hoe het er daar aan toe gaat. Ik heb inderdaad helaas wel vaker gehoord van het "uitzuigen" van bezoekers in vaak "mindere" parken. Zoals bijvoorbeeld 'de rest van het aquarium'.
Hoe dan ook vind ik deze foto reportage wel erg leuk!