Naam: ZOOM erlebniswelt Gelsenkirchen Datum van bezoek: meivakantie 2015 Locatie: Gelsenkirchen (Duitsland) Cijfer: 8,5
Voor wie het nog niet kent: ZOOM erlebniswelt is een vrij grote dierentuin met de meeste grotere soorten. Vroeger stond daar de Ruhr-zoo, maar die is helemaal afgebroken en opgebouwd met het erlebnisconcept, het lijkt een beetje op wat Emmen op dit moment doet.
ZOOM erlebniswelt is ingedeeld in 4 delen, die ik apart zal behandelen. Het wordt een soort flitsverslagje.
1. Grimberger Hof
Vlak na de ingang ligt het Grimberger Hof, een stukje in het thema van de directe omgeving. Het Grimberger Hof huisvest voornamelijk een aantal huis- en landbouwdieren. Daarnaast is er een soort moestuin, een restaurant en kunnen kinderen diverse dieren aaien.
- ingang ZOOM -
De meeste verblijven, behalve de geiten, liggen rondom een grote schuur met stallen. Om de schuur heen staan kralen met onder andere varkens en koeien en een volière met kippen. Binnen de schuur is een themaverblijfje voor muizen.
- kralen voor diverse landbouwdieren -
Omdat ik nu geen tijd heb zal ik binnenkort de rest plaatsen! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 127 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Wauw! Zeker van die savanne viel mijn mond open van verbazing. Ook die boottocht klinkt avontuurlijk. Jammer dat het een flitsverslag is, ik had wel meer willen zien! Deviantart | Natuurgebied De Zwaan