ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 127 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Ik ben terug van vakantie, hier komen de laatste delen zodat ik aan mijn volgende verslagen kan beginnen
Over het Himalayaverblijf ligt een verblijf voor dromedarissen.
Een van de nieuwste verblijven is het Kalahariverblijf. Dit is een groot verblijf voor leeuwen, stokstaartjes en vosmangoesten. De stokstaartjes en mangoesten kunnen via ondergrondse tunnels bij de leeuwen geraken, om zo een uniek combiverblijf te verkrijgen. De stokstaartjes en mangoesten zouden dan wegvluchten in de holen als er een leeuw aankomt, zoals in het wild. Maar dit is een paar jaar terug misgelopen toen een leeuw een vosmangoest te pakken kreeg. Ik weet niet of de stokstaartjes nog bij de leeuwen kunnen, de mangoesten zitten intussen ergens anders. Ik heb het zelf alleszins nog nooit gezien (ook niet voor het accident).
De stokstaartjes hebben natuurlijk ook een apart verblijf, waar je ze wel kunt treffen.
Naast de leeuwen ligt een verblijf voor zeehonden.
Aan de andere kant van de leeuwen ligt een verblijf voor een oud koppel Siberische tijgers. Intussen zijn ze allebei overleden. Dit verblijf heb ik altijd te klein gevonden voor de tijgers, gelukkig wordt het binnenkort vernieuwd en uitgebreid.
In de buurt ligt ook nog een verblijf voor bongo's.
Vanaf hier begint de roofdierengalerij. Hier zijn nog enkele kleinere roofdieren te vinden, zoals jaguars, wasberen, stinkdieren, enzovoort.
Aan de overkant lag nog een rij volières.
Het laatste verblijf is voor brilberen, neusberen en sinds kort doodshoofdaapjes.
Ik geniet elke keer weer als ik hier naartoe kom. Ik ken de dierentuin door en door en het is een van de redenen waarom ik Antwerpen zo'n geweldige stad vind. Ik hoop hier nog vaak te komen. De ZOO is het voorbeeld van een stadsdierentuin. Het is er erg compact, maar door de jaren heen hebben ze er voor gezorgd dat de dieren toch genoeg plekken hebben. De ZOO herbergt heel wat architecturale pareltjes. De komende jaren zal er heel wat veranderen. Er wordt een heel savannegebied aangelegd, de roofdierenverblijven en de ingang krijgen een make-over. Ik raad aan om de ZOO te bezoeken nadat de werken zijn afgerond. Het is dé zoo bij uitstek voor liefhebbers van stadsdierentuinen. Als je meer het grote wild wil zien, in grote, ruime verblijven, en niet zo geboeid bent in volières en kleinere dieren, raad ik aan om naar Planckendael te gaan. De dierentuinen zijn allebei van de KMDA en horen dus samen. Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
Antwerpen ziet er goed uit, een beetje als Artis. En gelukkig maken ze net als Artis een ontwikkeling door waarbij de dieren het steeds beter krijgen maar de oude architectuur bewaard blijft. Hulde voor beide tuinen! Als ik trouwens het laatste stukje lees denk ik dat ik liever Antwerpen heb. Dat groot wild boeit me minder.
Weet je toevallig het bestand van die volières? dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 154 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Verzorger
In de volières van de laatste update zitten o.a.
Grijze roodstaarten, rose kaketoe, dubbele geelkopamazone
konijnenuil
von der decken tok
De rest kan ik me niet direct herinneren maar deze lijst is vrij correct volgens mij. De meeste soorten herken ik althans van op de infobordjes. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_diersoorten_in_ZOO_Antwerpen En is er iemand geïnteresseerd in foto's van de werken die ze nu uitvoeren in de Antwerpse Zoo. Grote kans dat ik of deze week, of in de kerstvakantie er naar toe ga dus dan kan ik ze laten zien.
Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Dinsdag, 03 Nov 2015, 17:09
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 127 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
@ Verzorger-Jarne, Ik ben er deze vrijdag nog geweest en veel valt er niet te zien. De ingang is volledig weg, net zoals het restaurant De Flamingo. Ook heel het achterste deel is afgesloten (al een tijdje) voor de savanne, je kan al een statig gebouw zien en ook al een grote rotsmuur. Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
Datum: Donderdag, 05 Nov 2015, 11:38 | Bericht # 25
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 154 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Verzorger
Ik bedoelde juist foto's van wat er is afgebroken enzo. Ik ben er twee weken geleden ook al geweest maar toen ben ik vergeten foto's te nemen. Wat vind jij trouwens van het Savanneverblijf. Het lijkt een beetje te modern te worden qua uitzicht. Hetzelfde voor het ingangsgedeelte. Ik ben ook benieuw hoe ze het nieuwe flamingoverblijf gaan maken. De roze flamingo's zitten immers nu in Planckendael.