ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 22 Prijzenkast:
0
Stagiaire
Hoi,
Ondertussen heb ik al een tijdje South Zoo. Sommige verblijven staan dus al langer. De dieren die in deze verblijven zitten doen nu allemaal aan partnerruil, krijgen een kind dat weer met hun vorige partner gaat enz. enz. Dit vind ik zelf erg on-realistisch. Wat doen jullie? Hebben jullie maar 1 koppel? Of alleen maar mannen of vrouwen? Of verkopen jullie steeds de jongen?
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 40 Prijzenkast:
4
Parkeerhulp
Tja, in het wild vragen de dieren ook niet aan elkaar of ze neef en nicht of andere familie zijn. Ikzelf adopteer meestal 1 of twee mannetjes en 4 a 5 vrouwtjes en alles wat daaruit geboren wordt los ik in het wild of laat ik adopteren.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 281 Prijzenkast:
0
Curator
ik doe bij bijna alle dieren 1 mannetje en 2 vrouwtjes. En bij andere verblijven weer 2 mannetjes en 3 vrouwtjes. Ik doe dus altijd 1 vrouwtje meer dan mannetjes. Maar soms ook wel anders hoor ligt aan de diersoort. En meestal verkoop ik de kleintjes trouwens Always look on the bright side of life!
Bericht veranderd door: jeffrey - Zondag, 19 Feb 2012, 22:00
@ Muisjep, Heel vaak doe ik een van de ouders adopteren of uit zetten in het wild. De jongen zet ik in een apart verblijf, zodat die met elkaar gaan fokken. Zoals hierboven is gezegd, doe ik meestal meerdere vrouwtjes en slechts een paar mannetjes, zodat je altijd verschillende families hebt. Indien de dieren dan bijna aan het einde van hun leeftijd zijn, laat ik ze adopteren of indien er een enorme overbevolking is.
ik doe zelf alltijt 1mannetje en 2vouwtjes bij elk soort dier maar bij vogels doe ik soms maar 1m en 1v en bij mijn katagtige 1m en 1v (niet bij leeuwen) en verder gaan de jongen naar de vrijenatuur als ze folwasen zijn bij o,ifanten hou ik de vrouwtjes de mannetjes gaan weg een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Bericht veranderd door: legoman12324 - Zondag, 19 Feb 2012, 23:35
Ik doe dat nogal anders! ik neem bv. 1xm en 2xv netgiraf, dat probeer ik dat het mannetje paart met een vrouwtje, en dan de jongen met het andere vrouwtje! maar mijn belangrijkste tips: - maak het verblijf groot genoeg voor een grote populatie - zorg voor een afgescheide of quarantaine verblijf - let goed op: laat je dieren niet ongecontroleert voortplanten! probeer de populatie in de hand te houden! (Niet letterlijk, tenzij het om nogal kleine ongewervelde gaat!) dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Datum: Donderdag, 01 Maa 2012, 19:29 | Bericht # 9
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 344 Prijzenkast:
3 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
Ten eerste; er hoeft niemand apart. Als je ( volgens mij) BD hebt, krijg je een familie-register. Dan laat ik meestal de ouders levenslang in de zoo, en de jongen ook. Als ze zeggen: "die en die kunnen niet voortplanten", dan koop ik een paar dieren bij. En als het het geval struisvogel is, dan laat ik twee jongen in de zoo. De rest laat ik adopteren.
Catfreako, bij bijvoorbeeld herten en volgens mij ook zebra's, bevrucht het mannetje alle vrouwtjes als hij de kans krijgt! daarom is een afgescheiden hert of zebra vaak nodig om een sterke populatie te krijgen!
en Muisjep: nog wat tips: - als je er flink wat tijd (bij mij een half tot een heel ZT2-jaar) in steekt, gaat je populatie zichzelfs regelen, alleen moet je soms wat exemplaren in het wild uitzetten of laten adopteren! - als je de ruimte hebt, zorg dan dan je 2 koppels hebt! dan kan een sterke populatie ontstaan! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!