ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 373 Prijzenkast:
2 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
Ik heb ze wel ja..
Kassen
Tropisch:
Maak de wanden van steen of glas. Het dak is het mooist als het van glas is. Om een natuurlijk effect te krijgen kan je hoge bomen aan de zijkanten plaatsen, zo ontstaat er een bladerdak. Daarvoor kun je lagere bomen plaatsen. Als je verschillende rijen maakt Heeft het een ruim effect. Je kan het best een aarde pad doen, je kan ook een waterplas, waterval doen. Het pad moet een beetje kronkelen. Beplant het een beetje wilderig. Als je binnenverblijven doet in het gebouw, zorg dan dat ze of verschilen of op andere plaatsen staan.
Woestijn:
Probeer de achtergrond met stenen te maken, het dak weer met glas. Probeer een beetje een mix van aarde en zand te doen. Beplant weinig en plaats veel stenen en cactussen. De binnenverblijven kun je doen met Raymond's rotsmuren. Je kan zorgen dat het gebouw ook een grot heeft (ook met de rotsmuren gemaakt) je kan daar een soort van reptielendeel maken.
Moeras:
Probeer te werken met rots of glazen muren en een glazen dak. Probeer veel riviertjes erdoorheen te laten stromen. Ook bruggetjes eroverheen zijn leuk. De beplanting kun je doen met stenen, Riet en boomstammen. Ook is het leuk om mangrove-bomen te plaatsen. Als je dit doet gebruik dan een mix van zand, aarde en gras.
Meer tips heb ik niet..
Ik heb mezelf ook geholpen eigenlijk xD
Gr.Thomas
Added (30 Maa 2012, 21:37) --------------------------------------------- Sorry Martijn.. maar het is me gelukt om een bassin te maken.. Maar niet om een aquarium te maken..
Ik zal wel wat tips geven..
Maak heuvels achterin je aquarium, plaats daar kleine kustrotsen op. plaats daarvoor heuvels met waterplanten. maak een deel achter de schermen voor de verzorgers. Maak grote, kleine, lange en brede verblijven, afwisseling is nodig. Je kan het best ramen in het dak doen. Ook zou je het aquarium kunnen inrichten als duinen ofzo.
Dit waren een paar tips... maar ik ben niet zo heel goed in binnengebieden behalve kleine tropenhallen.
De volgende.. Debby. Ik heb de foto's genomen en zal binnenkort de tips plaatsen. (ik heb alleen binnenverblijf gebouwd..)
Gr.Thomas
Added (03 Apr 2012, 21:19) --------------------------------------------- Debby, Hier zijn de tips voor een olifanten verblijf met een voorbeeld van een binnenverblijf.
Je moet een groot binnenverblijf maken.. olifanten zijn ook grote dieren. Je moet de mannetjes en vrouwtjes scheiden. Ook moet je stevige hekken doen.. Het buitenverblijf moet ruim zijn met een waterpoel. Je kan de olifanten ook nog veel speeldingen geven.. En het eten verspreiden is ook leuk voor de dieren.
Hier het voorbeeld:
De volgende op de lijst is: Legoman!
Als iemand nog advies nodig heeft? kan je het vragen en kom je op de lijst!
Thomas, ik heb een vraagje, wat kun je precies maken met het girafstallen paket? ja, stallen, maar hoe? dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Curator
Tja.. Veel xD
Ik zal het een beetje overzigtig doen:
De giraffen-hekken:
Je kan ze als reling gebruiken naast een pad. Ook als natuur-behouds omheining. De wat hogere kan je doen om dieren in hun verblijven te houden. Vooral voor binnenverblijven. Wil je het dak gebruiken dan moet je ook precies die vorm maken met de omheining. Je kan een verhoogd pad naar binnen laten lopen. En dan kan je de giraffen op oog-hoogte laten zien. (gelijk een idee voor mijn zoo xD)
Eigenlijk kan je er van allles mee doen! Ook als thema hek kan het.
Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb?
Gr.Thomas ~Updates van Lancing ZOO komen eraan :D~
Curator
Hananas, oke.. Alleen niet gelijk. Zit nu op de Ipad xD Misschien maak ik iets kleins erbij..
Martijn, bedankt!
Gr.Thomas
Added (07 Mei 2012, 21:48) --------------------------------------------- Even een mededeling, Ik doe geen tutorials meer. Ik laat misschien eens wat zien, maar niet vaak.
Hier zijn de aanvragen van Legoman (heel erg veel sorry voor de tijd) en Hananas:
Legoman: Als je een neushoorn verblijf wilt maken moet je stevige hekken kiezen. Ik maak eigenlijk altijd een greppel. Die maak je heel simpel en je ziet geen hek, dus mooier. Daarvoor plaats je planten zodat je het niet helemaal kunt zien. Je kan er een hutje bij maken.
Het verblijf moet groot zijn. met 2 gebieden zodat je de dieren kunt afschermen van elkaar. Plaats nooit teveel neushoorns. De beplanting hoeft niet veel te zijn, alleen zorg er wel voor dat het niet te weinig is. Ook kun je een leuke waterpoel in je verblijf doen.
In het binnenverblijf moet je boxen maken. bijv. 4. (ligt eraqan hoeveel dieren je hebt) Je kan ook ee gezamelijk stuk maken.
(als je nog vragen hebt stel ze dan)
Hananas: Het eiland moet groot zijn. Je kunt het best een hutje bouwen aan het water. (niet te ver van het eiland af.) aan de zijkanten van het verblijf doe je gewoon land. Daar kan je nog een kijkplaats maken. Op het eiland moeten klimspullen zijn (wel grote) om de gorrila's bezig te houden. Ook kun je veel planten en bomen plaatsen.
Je moet een man met een aantal vrouwtjes hebben. Maak in het binnenverblijf klimspullen en zo'n 3 gezamelijke verblijven. Je kunt ze afsluiten als het nodig is. (als je nog vragen hebt, stel ze hier)